تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 63
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,741
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,039
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 20
    آي پي امروز آي پي امروز : 760
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 997
    بازدید هفته بازدید هفته : 6,780
    بازدید ماه بازدید ماه : 6,780
    بازدید سال بازدید سال : 373,709
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,170,768

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.22.42.153
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Horizon: Zero Dawn همچنان دارای ایرادات فنی متعدد است

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Horizon: Zero Dawn همچنان دارای ایرادات فنی متعدد است

تنها پس از گذشت چند روز از عرضه‌ی نسخه‌ی پلتفرم رایانه‌های شخصی بازی Horizon: Zero Dawn، بازی‌بازان با مشکلات فنی متعددی در این بازی روبرو شده و آن‌ها را گزارش کردند که صدالبته ایراد مربوط به کرش شدن بازی بدترین آن‌ها قلمداد می‌شود.

 

درست زمانی که بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی خوشحال از رخ‌دادن اتفاقی بسیار غیرمعمول و غیرمنتظره یعنی عرضه‌ی یکی از بازی‌های بسیار محبوب انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی هستند، گزارش‌هایی مبنی بر وجود ایرادات فنی متعدد در بازی Horizon: Zero Dawn به گوش رسید. از طرفی دیگر، با وجود این موضوع که هر دو بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن (Horizon: Zero Dawn و Death Stranding) که به پلتفرم رایانه‌های شخصی پورت شده‌اند از موتور یکسان بهره می‌برند، با اینحال شرایط برای ساخته‌ی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) بسیار ایده‌آل‌تر به‌نظر می‌رسد و ساخته‌ی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در این مدت زمان کوتاه با شکایات متعدد بازی‌بازان روبرو شده است.

همانطور که اشاره شد، با وجود این که حدود ۲ روز از عرضه‌ی این بازی برروی فروشگاه استیم می‌گذرد، بازی‌بازان بسیاری گزارشاتی مبنی بر وجود طیف گسترده‌ای از مشکلات و ایرادات فنی را روانه‌ی استودیوی سازنده‌ی این بازی کردند. این موارد شامل ایرادات در بافت‌ها، ایرادات در حرکات شخصیت بازی، افت فریم و کرش کردن بازی می‌شوند که هم‌اکنون نقل انجمن‌های مختلف استیم و ردیت شده است.

همچنین، برخی از بازی‌بازان نکاتی نظیر بروزرسانی درایورها و کاهش تنظیمات گرافیکی و بستن برنامه‌هایی که ظرفیت رم را اشفال می‌کنند را توصیه کرده‌اند که با انجام آن‌های می‌توان تا حدودی این مشکلات را رفع نمود. اما آیا این موضوع که این راه‌حل‌ها چقدر می‌تواند به بهتر شدن تجربه‌ی بازی کمک کنند، به میزان اشتیاق و صبر و تحمل بازی‌بازان مرتبط است. از طرفی دیگر و با استناد به شرایط مشابهی که در گذشته برای بازی‌های دیگر رخ داده بود، به‌نظر می‌رسد که بروز این مشکل به‌دلیل عدم پورت‌پذیری در کدنویسی‌های این بازی رخ داده است. همچنین، به دلیل این‌که هیچ‌وقت قرار نبود تا این بازی برای پلتفرمی دیگر منتشر شود، برخی از کدنویسی‌های بازی هنگام اجرای آن روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، پردازنده را مجاب به پردازش بخش‌هایی می‌کند که در کدنویسی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی وجود ندارند؛ چرا که معماری این دو پلتفرم متفاوت بوده و در صورتی که سازنده‌ی بازی قصد پورت آن‌ها را داشته باشد، باید از ابتدای شروع پروسه‌ی ساخت بازی این موضوع را درنظر بگیرد.

از طرفی دیگر و پس از روانه شدن موج عظیمی از شکایات کاربران به سوی گوریلاگیمز، این استودیو اعلانیه‌ای منتشر نمود که به شرح زیر است:

ما به سرعت در حال بررسی مشکلات هستیم و در صورت لزوم نیز بروزرسان‌هایی را منتشر خواهیم کرد. ما همه‌ی موارد را زیرنظر داریم و می‌دانیم که برخی از بازی‌بازان با ایرادات فنی مختلفی در بازی روبرو شده‌اند. اما مطمئن باشید که بررسی گزارش‌های شما را به عنوان اولین اولویت خود درنظر گرفته و آن‌ها را به دقت پیگیری خواهیم کرد.

اما آنچه که استودیوی گوریلا گیمز و حتی بازی‌بازان و کارشناسان را سردرگم می‌کند، این است که برخی از بازی‌بازان به‌هیچ عنوان با ایراد فنی خاصی روبرو نشدند و حتی پورت این بازی را همرده با نسخه‌ی کنسولی آن، عالی، فوق‌العاده با کیفیت و لذت بخش می‌خوانند. به‌هرترتیب، امیدواریم تا استودیوی گوریلاگیمز با بهینه‌سازی‌های خود در آینده این نقص‌های فنی که گویا به شکل تصادفی گریبان بازی‌بازان را می‌گیرد را رفع کند تا همه از این بازی فوق‌العاده با کیفیت لذت ببرند.

بازی Horizon: Zero Dawn، هم‌اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی از طریق دو فروشگاه استیم و اپیک گیمز و کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. در پایان شما می‌توانید مقاله‌ی تحلیلی علت عرضه‌ی بازی Horizon: Zero Dawn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و اهداف و سیاست‌های شرکت سونی از این اقدام را در این نشانی مطالعه نمایید.


تاریخ ارسال پست: یکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت: 18:25

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش