تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3189
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 18
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,164
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,075
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 17
    آي پي امروز آي پي امروز : 157
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 294
    بازدید هفته بازدید هفته : 6,239
    بازدید ماه بازدید ماه : 83,000
    بازدید سال بازدید سال : 352,261
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,149,320

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.135.249.202
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 05 تیر 1403

فرار از دیوانه خانه: انتظار ها برای ملاقات با بازی We Happy Few به سر آمد

فرار از دیوانه خانه: انتظار ها برای ملاقات با بازی We Happy Few به سر آمد

بی شک یکی از جالب ترین نمایش هایی که علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری در خلال برگزاری کنفرانس اختصاصی شرکت مایکرو سافت در نمایشگاه E3 امسال شانس ملاقات با آن را یافتند نمایش مربوط به بازی مستقل We Happy Few بود. اثری که به دلیل شباهت های موجود میان شخصیت ها و ساختار گرافیک هنری آن با موارد مشابه موجود در سری بازی های BioShock توانست توجه بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری را به سوی خود جلب نماید. حال در مدت کوتاهی پس از به شهرت رسیدن بازی We Happy Few این امکان برای بازیبازان مذکور فراهم آمده است تا بتوانند از طریق بخش Early Access شبکه ی استیم با بازی We Happy Few ملاقات نمایند.

بازی We Happy Few به غیر از شکل ظاهری ، نوع طراحی شخصیت های حاضر در آن و در کل ساختار هنری (و حتی تا حدودی فنی) گرافیک خود، هیچ شباهت دیگری به سری بازی های بایو شاک ندارد و در مجموع از داستان و گیم پلی متفاوتی نسبت به نسخه های مختلف از این مجموعه بهره می برد (البته در برخی از جنبه های داستانی شاید بتوان برخی شباهت ها را میان این بازی و مجموعه بازی های بایو شاک مشاهده کرد). داستان بازی We Happy Few روایتی خیالی از سال 1964 میلادی را به تصویر می کشد و رخداد های آن هم در شهری من در آوردی به نام ولینگتون ولز جریا دارد. شهری که مردم ساکن در آن زخم های فراوانی را از رویداد های مرتبط با جنگ جهانی دوم دریافت کرده اند و به منظور التیام این زخم ها به اختراع نوعی داروی شادی بخش به نام خوشی روی آورده اند که عوارض جانبی چندانی ندارد اما در عین حال رفتار مردم شهر ولینگتون ولز را بسیار عجیب و غریب ساخته است. در این میان مردم شهر ولینگتون ولز خلق و خوی بسیار غریبی دارند و به هیچ وجه با افرادی که قصد دوری گزیدن از عادات مرسوم و همیشگی آن ها را در سر بپرورانند کنار نخواهند آمد. در واقع به هنگام حضور در این شهر باید حتماً هم رنگ جماعت شد و در غیر این صورت مجازات سختی در انتظار کسانی خواهد بود که بخواهند در این شهر زندگی کرده و بر خلاف جهت جریان آب شنا نمایند. به عنوان مثال از جمله رفتار هایی که ساکنان شهر ولینگتون ولز به هیچ وجه آن را بر نمی تابند، عدم مصرف همان قرص های شادی بخشی است که با نام خوشی شناخته می شود و در واقع تمامی مردم ساکن در این شهر باید به اجبار به مصرف این قرص ها بپردازند.

 we-happy-few

شخصیت اصلی بازی We Happy Few یکی از مردمان عادی این شهر است که بر خلاف جماعت سر خوش پیرامون خود هیچ تمایلی به هم رنگ شدن با جمع ندارد و بی آن که هیچ میل یا نیازی به مصرف قرص های خوشی داشته باشد، مایل به جستجو در محیط شهر ولینگتون ولز و خارج شدن از این شهر غریب و بی ضابطه است. در واقع هدف اصلی بازیباز در طول انجام بازی We Happy Few یافتن راهی برای خروج از این شهر عجیب و غریب و پشت سر قرار دادن مردم دیوانه ی ساکن در آن است. به منظور انجام این هدف بازیباز زمان محدودی را در اختیار دارد. چرا که پس از گذشت چند روز از زمان آغاز بازی We Happy Few ، سیستم اجتماعی شهر ولینگتون ولز به طور کامل فرو می پاشد و با بسته شدن راه های خروج از این شهر، بازیباز دیگر امکان خارج شدن از این شهر کذایی را از دست خواهد داد. البته فرار از شهر ولینگتون ولز کار چندان راحتی نیست. چرا که در صورت مظنون شدن تنها یکی از ساکنین حاضر در این شهر به رفتار بازیباز، خیل عظیمی از مردم شهر با او همراه شده و برای شکار بازیباز به سوی او حمله ور می شوند. در واقع بسیاری از مردم شهر ولینگتون ولز از شامه های بسیار قدرتمندی برای یافتن آن دسته از افراد سرکش و ماجراجویی که از مصرف قرص های خوشی سر باز می زنند ( و در نزد مردم شهر با نام Downer ها شناخته می شوند) بر خوردارند و بر این اساس در مدت بسیار کوتاهی می توانند به شناسایی بازیباز بپردازند. بر این اساس تجربه کنندگان بازی We Happy Few همواره باید در پی این باشند تا با انجام رفتار های عادی (برای مردمان شهر ولینگتون ولز) از بر انگیختن شک مردم شهر بپرهیزند. چرا که در صورت بروز حمله از سوی مردم شهر، بر خلاف بسیاری از بازی های اول شخص مشابه (از جمله مجموعه بازی های بایو شاک)، در بازی We Happy Few هیچ خبری از وجود اسلحه های رنگارنگ نیست و بازیباز از امکانات کاملاً محدود برای مقابله با دشمنان خود بر خوردار است. با این حال او می تواند با تکیه کردن بر قابلیت های مخفی کاری و همچنین فرار از دست دشمنان (در صورت شناسایی شدن توسط آنان) خود را از مهلکه رهانیده و از کشته شدن به دست آن ها رهایی یابد. در این بین یکی از نکات قابل توجه موجود در رابطه با گیم پلی بازی We Happy Few این است که بازیباز هیچ امکانی برای ذخیره کردن پیشرفت خود در طول بازی در اختیار نخواهد داشت و در عین حال پس از کشته شدن به دست دشمنان باید همه چیز را از نو آغاز نماید.

we-happy-few1

در واقع بسیاری از ویژگی های مربوط به عناوین روگ لایک را می توان در گیم پلی بازی We Happy Few مشاهده کرد و با هر بار کشته شدن توسط دشمنان و آغاز دوباره ی این بازی توسط بازیباز، او به نسخه ای کاملاً متفاوت از شهر ولینگتون ولز وارد خواهد شد. امری که پس از هر بار فرار موفقیت آمیز از این شهر نیز رخ خواهد داد و بازیباز باید بار دیگر شانس خود را برای خروج از نسخه ای متفاوت از شهر ولینگتون ولز امتحان کند. به هر حال بازی We Happy Few هم اکنون در بخش Early Access از شبکه ی آنلاین استیم ، بخش Game in Development از فروشگاه آنلاین GoG (که به نوعی رقیب شبکه ی استیم هم محسوب می شود) و بخش جدید  Xbox One Game Preview از شبکه ی اکس باکس لایو با قیمت 30 دلار در دسترس مخابان قرار گرفته است و سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو Compulsion Games هم زمان به تکمیل مراحل ساخت این بازی مشغول هستند تا بتوانند روند کامل ساختن گیم پلی بازی We Happy Few را بر اساس نظر ها و پیشنهادات تجربه کنندگان این بازی به پایان برسانند. همچنین بر طبق تایید سازندگان بازی We Happy Few ، این بازی به مدت شش تا 12 ماه در حالت Early Access باقی خواهد ماند و پس از آن چشم انتظاران این بازی می توانند شاهد عرضه شدن نسخه ی نهایی بازی We Happy Few بر روی دو پلتفرم کامپیوتر های خانگی و کنسول اکس باکس وان باشند.       


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 07 مرداد 1395 ساعت: 20:27
برچسب ها : ,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش