تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 47
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,627
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,039
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 20
    آي پي امروز آي پي امروز : 698
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 997
    بازدید هفته بازدید هفته : 6,666
    بازدید ماه بازدید ماه : 6,666
    بازدید سال بازدید سال : 373,595
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,170,654

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.242.19
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

سامسونگ برای آیفون‌های سال آینده پنل‌های OLED ارزان قیمت می‌سازد

سامسونگ بدون شک بهترین و قدرتمندترین سازنده پنل‌های OLED سایز کوچک دنیاست. این شرکت برای مشتریان خود انتخاب‌های زیادی را ممکن کرده است و در عین کاهش نه چندان محسوس کارایی، پنل‌هایی را تولید خواهد کرد که کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی داشته باشند. یکی از این مشتریان برای سال آینده شرکت اپل است که می‌خواهد بهترین و گرانترین آیفون‌های خود را با پنل‌های جدید و ارزان سامسونگ بسازد.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش‌های کاهش قیمت تمام شده برای یک محصول، کاهش قیمت بخشی‌هایی از آن است که با تغییرات اندک، تأثیر چندانی روی تجربه کاربری مشتریان ندارند. در همین زمینه اپل تصمیم گرفته برای سال آینده خود سفارش خرید پنل‌های OLED جدیدی را به سامسونگ بدهد که در آنها در عین کاهش قیمت، کیفیت در سطح مناسبی نگه داشته شده است.

سیاست اپل و سامسونگ و همکاری مابین این دو شرکت در حوزه نمایشگر به نحوی تنظیم شده است که کمترین حد از پوشش رسانه‌ای در خصوص تولید پنل‌های OLED مورد استفاده در آیفون X سال گذشته و دو مدل XS و XS Max امسال توسط سامسونگ منتشر شود. اما از آنجایی که این پنل‌های بسیار با کیفیت خرج زیادی روی دست اپل گذاشته‌اند، این شرکت تصمیم گرفته از انتخاب‌های ارزانتری که سامسونگ روی میز قرار می‌دهد استفاده کنند.

مقایسه پنل‌های Y-Octa با پنل‌های معمولی OLED

نکته مهم در خصوص پنل‌های ارزان‌تر این است که قیمت کمتر به معنای کیفیت بدتر نیست. امسال سامسونگ از پنل‌های موسوم به Y-Ocya در گوشی‌های پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت 9، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده کرده است. این پنل‌ها از فناوری بسیار مفید یکپارچه سازی حسگرهای لمسی با پیکسل استفاده می‌کنند که باعث می‌شود بتوان پنل‌هایی سبک‌تر، نازک‌تر و البته ارزان‌تر ساخت. از این رو اپل نیز تصمیم گرفته تا در سال آینده روی به استفاده از این پنل‌ها آورده و قیمت تمام شده آیفون‌های رده بالای سال آینده خود را کاهش دهد. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که هر چه لایه‌های روی نمایشگر کمتر باشند، میزان خوانایی متون و تصاویر در زیر نمایشگر بهتر خواهد بود.

بر اساس اطلاعاتی که از داخل مجموعه Samsung Display بدست آمده، پنل‌های Y-Octa در حجم گسترده‌ای توسط اپل برای استفاده در آیفون‌های سال آینده سفارش داده شده‌اند. البته به نظر سامسونگ سیاست خاصی برای فروش این پنل‌ها به اپل را در سر دارد و در مذاکرات دو شرکت، تنها تأمین پنل‌های آیفون XS Max سال گذشته توسط این شرکت وعده داده شده است و مشخص نیست که برای ساخت دیگر مدل‌ها، از چه نوع پنلی استفاده خواهد شد.


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 22 آذر 1397 ساعت: 19:25
برچسب ها : ,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش