تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 12
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1,346
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,888
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 145
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 265
    بازدید هفته بازدید هفته : 1,346
    بازدید ماه بازدید ماه : 49,553
    بازدید سال بازدید سال : 237,533
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,034,592

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.192.100
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیستم پیشنهادی: سیستم خوش قیمت برای طراحی 2 بعدی و گرافیست ها

سیستم پیشنهادی: سیستم خوش قیمت برای طراحی 2 بعدی و گرافیست ها

دوستان و همراهان، با شما هستیم به همراه یک سیستم پیشنهادی دیگر. در برنامه های "سیستم پیشنهادی" همواره به انتخاب برترین قطعات با ارزش خرید بالا تاکید کرده و شما را با اسمبل سیستم های مناسب در بازار ایران آشنا می سازیم. در این مطلب نیز به معرفی یک کامپیوتر مناسب (برای گرافیست ها و طراحی دوبعدی) می پردازیم که با قیمت نه چندان بالا قابل تهیه است. با ما همراه باشید.

پردازنده (CPU)

سیستم های طراحی به دلیل استفاده از موتورهای رندر متنوع همواره نیازمند استفاده از یک CPU مناسب هستند. با توجه به قیمت نهایی سیستم مورد نظر ما، پردازنده ی Intel Core i5-7500 را انتخاب کردیم. این محصول در معماری KabyLake و لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده است. 4 هسته و 4 رشته پردازشی آن را همراهی کرده و 6 مگابایت حافظه SmartCache نیز برای آن به خدمت گرفته شده است. فرکانس کاری این محصول از 3.4 گیگاهرتز آغاز گشته و به 3.8 گیگاهرتز می رسد. همچنین با توجه به توان حرارتی 65 واتی آن، کنترل دما در این CPU کار دشواری نخواهد بود. آخرین نسل از پردازنده های گرافیکی اینتل با نام  Intel HD Graphics 630 برای سیستم های بدون کارت گرافیک  در نظر گرفته شده است و می توان سیستمی با حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 را بر اساس آن راه اندازی کرد. فرکانس پایه در پردازنده های کابی لیک به 2400 مگاهرتز رسیده است. این محصول برای یک سیستم میان رده و میان قیمت کاملا مناسب است.

مادربرد (Motherboard)

دومین قطعه بسیار مهم در تولید یک سیستم سخت افزاری، مادربرد است. مادربرد مورد نظر ما برای این سیستم ASUS PRIME B250-PLUS است. ایسوس به عنوان یک سازنده مطمئن سخت افزار، همواره یکی از برترین انتخاب های ما بوده است. این مادربرد از چیپست B250 بهره می برد که امکاناتی نزدیک به Z270 دارد. مادربردهای Prime 200 با قابلیت پیشتاز 5X Protection III مهندسی شده‌اند، از بهترین قطعات استفاده می‌کنند، برترین طراحی مدار را دارند و از استانداردهای دشواری برای تضمین کیفیت و دوام بلندمدت استفاده می‌کنند. فناوری اختصاصی SafeSlot نیز در این مادربرد به خدمت گرفته شده است که SafeSlot Core درگاه اختصاصی PCIe ایسوس است. این قابلیت دارای یک طراحی مستحکم است که توسط یک قلاب مخصوص به مادربرد محکم می‌شود و باعث می‌شود Safeslot Core نسبت به درگاه‌های استاندارد 1.6 برابر قدرت نگهداری بیشتر و 1.3 برابر مقاومت بالاتر در برابر شکستگی درگاه‌ها داشته باشند. ASUS LANGuard یک لایه حفاظت سخت‌افزاری از شبکه است که با استفاده از فناوری اتصال سیگنال‌ها و بهترین خازن‌های مقاوم در برابر EMI ارتباط مداوم و عملکرد بهتر را تضمین می‌کند. علاوه بر این از قطعات مقاوم برای تخلیه الکتروستاتیک و موج‌های الکتریکی استفاده شده است تا مقاومت بیشتری در برابر الکتریسیته ساکن و موج‌های الکتریکی داشته باشند.

همچنین ASUS ESD Guards در برابر تخلیه الکتروستاتیک تا +/-10kVبرای تخلیه هوایی و +/- 6kVبرای تخلیه تماسی در برابر آسیب‌ها مقاومت می‌کند و در طراحی حفاظت فعال از مدار قرار گرفته است تا طول عمر قطعات را افزایش دهد. فناوری مهم دیگر ایسوس Fan Xpert 2+ با گیرنده‌های حرارتی روی برد و تشخیص سخت‌افزاری حالت PWM/DC در کانکتورهای چهار پین/سه پین، دستیابی هر یک از فن‌ها به بهترین تعادل میان عملکرد خنک و کاهش نویز را تضمین می‌کند. حالت Auto-Tuning و حالت Extreme Quite در این مادربرد در دسترس هستند. این مادربرد دارای اسلات SSD M.2 بوده که از پهنای باند 32 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین این اسلات از حافظه های Optane پشتیبانی می کند. این مادربرد دارای رابط مهم USB Type –C بوده و ASUS AI Suite 3 تجربه تازه‌ای از یک رابط کاربری جذاب برای کاربران است که از مانیتورهای بزرگ نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی تمام قابلیت‌های انحصاری ایسوس را در یک مجموعه در دسترس قرار داده است و امکان نظارت بر اورکلاک، مصرف انرژی، سرعت فن‌ها، ولتاژ و موارد دیگر را فراهم می‌کند. این مادربرد از رم هایی با فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی کرده و دارای فناوری ATX Form Factor ‎ است. این مادربرد گزینه های بسیاری را جهت شخصی سازی به همراه دارد.

حافظه رم (RAM)

از آنجایی که مادربرد ما از فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی می کند، استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر تنها صرف هزینه های بیشتر است. ما یک کیت 8 گیگابایتی Geil SUPER LUCE را انتخاب کردیم که از دو ماژول 4 گیگابایتی در فرکانس 2400 مگاهرتز بهره می برد. زمان تاخیر این کت CL15 است. 8 گیگابایت رم مناسب جهت استفاده نرم افزارهای مهندسی مورد نظر ما است.

کارت گرافیک (Graphic Card)

یک سیستم گرافیکی نیازمند یک کارت گرافیک است. این کارت گرافیک با توجه به قیمت نهایی سیستم انتخاب می گردد و اینبار انتخاب ما کارت گرافیک Inno3D GTX 1050 Twin X2 با 2 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 است. Inno3D برندی خوش نام و شناخته شده است و این محصول با استفاده از تیغه های داسی-شکل و موتورهای باکیفیت ژاپنی در بخش تهویه کارایی مناسبی را نشان می دهد. پردازنده مرکزی GTX 1050 با 640 هسته CUDA برای پردازش های گرافیکی در قلب آن جای دارند و توان مصرفی این محصول 75 وات است که بدون نیاز به رابط تغذیه و از طریق اسلات PCI تامین می گردد. برای اتصال آن به مانیتور می توانید از خروجی های HDMI 2.0b، DL-DVI-D و یک خروجی DisplayPort 1.4 استفاده کرده و فرکانس حافظه آن 7 گیگاهرتز است. همچنین فرکانس های هسته به ترتیب 1354 مگاهرتز و 1455 مگاهرتز هستند.

هارد دیسک و سالید (HDD & SSD)

هارد دیسک  Seagate Barracudaبه همراه یک ترابایت ظرفیت و بافر 64 مگابایتی و دور موتور 7200 دور در دقیقه به همراه یک سالید مدل وسترن دیجیتال WD Green SATA3 SSD - 120GB انتخاب های ما در یک سیستم میان رده و میان قیمتی مخصوص طراحی است. وسترن دیجیتال در ماه های گذشته اولین سالید های خود را معرفی کرده و مدل های 2.5 اینچی نیز 7 میلی متر ضخامت دارند که از این رو آنها را می توان به آسانی در تمامی نوت بوک های باریک نصب کرد. سرعت خواندن و نوشتن آنها به ترتیب 545 و 525 مگابایت در ثانیه است. صدور گواهینامه (Functional Integrity Testing (F.I.T تضمینی بر طول عمر بالای آنها است. شایان ذکر است که سالید های مورد نظر وسترن دیجیتال در زمره نمونه های مصرف کننده و یا میان قیمت قرار می گیرند.

منبع تغذیه (PSU)

دیپ کول برندی شناخته شده است و اینبار تصمیم به معرفی یک مبع تغذیه از سری محصولات این شرکت با نام DeepCool DQ550ST گرفته ایم. این منبع تغذیه توان 550 وات را با برخورداری از گواهی 80Plus Gold با راندمان انرژی 87 تا 90 درصد ارائه می دهد. فن 12 سانتی متری آن دارای تکنولوژی FDB با قابلیت PWM بوده و از فیلترهای دوگانه برای جلوگیری از تداخلات الکترومغناطیسی و تولید ولتاژهای کاملا پایدار بهره می برد. این منبع تغذیه به تکنولوژی Active PFC نیز مجهز گشته و دارای کابلهای تخت و طویل برای سهولت بیشتر در مدیریت سیستم کابل کشی و افزایش قابلیتهای کولینگ است. دیپ کول طول عمر آن را 12 هزار ساعت ذکر کرده است و استانداردهای حفاظتی مدارهای حفاظتی OVP، UVP، SCP و OPP نیز در کنار آن هستند.

کیس (Case)

دیپ کول نیز از جمله تولید کنندگان مطرح و قابل اعتماد است که کیس های آن کاملا رقابتی هستند. کیس DeepCool DUKASE نیز از جمله همین محصولات است با استاندارد ATX تولید شده است. پشتیبانی از خنک کننده های مایع با رادیاتورهای 120،240،140 و 280 میلیمتری در قسمت سقف کیس فراهم شده است و می تواند از کولرهای پردازنده با ارتفاع حداکثر 170 میلیمتر نیز پشتیبانی نماید. این محصول امکان نصب کارتهای گرافیکی با طول حداکثر 390 میلیمتر را فراهم کرده و می تواند پذیرای 7 اسلات توسعه PCI باشد. یک عدد فن 12 سانتی متری در پشت کیس نصب شده است و دو فن 120 یا 140 میلیمتری در قسمت جلوی کیس نیز نصب کرد. جنس بدنه این کیس استیل  (SPCC) و پلیمر پلاستیکی (ABS) با ضخامت 0.7 میلیمتر است و دیپ کول از محافظ لاستیکی و فیلتر ضد گرد و غبار برای منبع تغذیه استفاده کرده است. DUKASE دارای شیارهایی در اطراف بدنه است که می توان در آنها نوارهای LED را نصب کرد. دو درایو 5.25 اینچی، سه عدد درایو 3.5 اینچی و سه عدد درایو 2.5 اینچی در آن قابل نصب و راه اندازی است. تعبیه کنترلر فن در قسمت پنل اصلی با قابلیت تنظیم سرعت سه فن مختلف به صورت همزمان امکان کنترل بر روی سیستم تهویه را به طور بهبود یافته در اختیار کاربران قرار می دهد.

مانیتور (Monitor)

مانیتور از جمله مواردی است که بسیار سلیقه ای و تخصصی است. اما برای یک سیستم میان قیمت، مانیتور LG 22MP58VQ را انتخاب کرده ایم. از جمله دلایل این انتخاب می توان به قیمت مناسب و استفاده از پنل IPS اشاره کرد. پنل اصلی آن 21.5 اینچ است و از دقت FHD پشتیبانی کامل می کند. محدوده زمان پاسخ به فرکانس در آن 3 الی 6 میلی ثانیه است. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول به 60 هرتز می رسد و شدت روشنایی پنل نیز 250 شمع در متر مربع است. همچنین این مانیتور دارای پوشش ضدبازتاب با روکش 3H است.

قطعه

مدل

محدوده قیمت (به تومان)

پردازنده (CPU)

Intel Core i5-7500

810 هزار تومان

مادربرد (Motherboard)

ASUS PRIME B250-PLUS

405 هزار تومان

حافظه رم (RAM)

Geil SUPER LUCE 8GB 4GBx2 2400Mhz CL15

340 هزار تومان

کارت گرافیک (Graphic Card)

Inno3D GTX 1050 Twin X2

700 هزار تومان

درایو سالید (SSD)

WD Green SATA3 SSD - 120GB

250 هزار تومان

هارد دیسک (HDD)

Seagate Barracuda 1TB 7200Rpm 64MB

190 هزار تومان

درایو ODD

Asus 24X DRW-24D3ST

60 هزار تومان

منبع تغذیه (PSU)

DeepCool DQ550ST 80Plus Gold

300 هزار تومان

کیس (Case)

DeepCool DUKASE Black V3

215 هزار تومان

مانیتور (Monitor)

LG 22MP58VQ

660 هزار تومان

 

قیمت کل

3 میلیون و 930 هزار تومان

منبع:سایت سخت افزار


تاریخ ارسال پست: شنبه 09 اردیبهشت 1396 ساعت: 20:04
برچسب ها : ,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش