تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 12
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 930
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,914
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 6
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 419
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 611
    بازدید هفته بازدید هفته : 930
    بازدید ماه بازدید ماه : 930
    بازدید سال بازدید سال : 367,859
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,164,918

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.135.190.185
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 11 تیر 1403

نوکیا X71 رسماً معرفی شد؛ نمایشگر دارای حفره با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی

نوکیا X71 رسماً معرفی شد؛ نمایشگر دارای حفره با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی

بسیاری از شرکت‌ها هستند که در استفاده از سنسورهای با تعداد پیکسل بسیار بالا چندان تجربه ندارند اما نوکیا در این زمینه ید طولایی داشته و این بار با معرفی Nokia X71 یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسل را در محصول خود به کار برده است. البته این تنها ویژگی‌های بارز این گوشی نیست و با هم در ادامه مطلب به دیگر موارد جذاب آن نگاهی خواهیم انداخت.

برند نوکیا بعد از رستاخیزی که با خریده شدن توسط شرکت HMD به خود دید یک سیاست مشخص را در پیش گرفته و محصولات خود را با دو نام روانه بازار می‌کند. در واقع یک محصول یک بار با یک نام مشخص در چین عرضه شده و دیگر بار با تغییر نام در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

این اتفاق در مورد Nokia X71 نیز افتاده است و این شرکت فنلاندی تصمیم گرفته این گوشی را در چین عرضه کند و مسلماً دیری نخواهد پایید که نسخه بین‌المللی آن نیز با نامی دیگر که به احتمال فراوان Nokia 8.1 Plus خواهد بود عرضه شود.

اول از همه از دوربین این گوشی شروع می‌کنیم. نوکیا تصمیم گرفته تا از یک سنسور 48 مگاپیکسلی در ساختار ماژول سه‌گانه دوربین پشتی این گوشی استفاده کند. این سنسور با اپتیک‌هایی ساخته شده توسط برند معروف Zeiss آلمان ساخته خواهد شد و علاوه بر سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی که قابلیت Quad Bayer (ترکیب 4 سنسور همجوار برای رسیدن به تصاویر روشن و دریافت نور بیشتر از محیط) دارد در آن از یک سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق میدان 5 مگاپیکسلی هم استفاده خواهد شد تا آن را به ترکیبی بسیار مناسب برای دستگاه‌های امروزی بدل کند.

NokiaX71-2.jpg

همچنین این دستگاه اولین گوشی نوکیا نیز خواهد بود که از یک نمایشگر دارای حفره استفاده می‌کند. جدای از این حفره، نمایشگر X71 رزولوشن 1080 در 2316 پیکسلی خواهد داشت که اندازه کلی 6.39 اینچ است و نسبت نمایشگر به صفحه بسیار عالی 93 درصدی را به کاربر تقدیم می‌کند. البته در داخل حفره این نمایشگر نیز شاهده استفاده از یک سنسور عکسبرداری 16 مگاپیکسلی هم هستیم که دیافراگمی به گشودگی f/2.0 دارد.

NokiaX71-3.jpg

اگر به داخل گوشی نیز برویم با یک چیپست پردازنده میان رده Snapdragon 660 روبرو می‌شویم که عملکردی قابل قبول دارد. در کنار این چیپست کوالکام از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که قابل افزایش تا 256 گیگابایت دیگر توسط درگاه میکرو اس دی خواهد بود.

در پشت دستگاه و در زیر سنسورهای دوربین نیز سنسور اثر انگشت دستگاه جای می‌گیرد و خبر خوب دیگر استفاده از جک استاندارد 3.5 میلی‌متری در این گوشی است. نوکیا این گوشی را تحت پروژه اندروید وان و بر پایه Android 9.0 Pie عرضه می‌کند و برای تأمین انرژی آن نیز یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که می‌توان آن را با شارژر 18 واتی همراه دستگاه با سرعت بالا شارژ کرد.

NokiaX71-4.jpg

همانطور که گفتیم این گوشی مخصوص چین است و از 30 آوریل (10 اردیبهشت) در تایوان و چین عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز 385 دلار است که بسیار مناسب به نظر می‌رسد. البته ممکن است قیمت نسخه جهانی کمی از این مقدار متفاوت باشد.

 


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 13 فروردین 1398 ساعت: 22:01
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش