تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 31
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,418
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,425
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 20
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 477
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 431
    بازدید هفته بازدید هفته : 14,931
    بازدید ماه بازدید ماه : 91,692
    بازدید سال بازدید سال : 360,953
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,158,012

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.104.160
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 08 تیر 1403

Pixel و Pixel XL رسما رونمایی شدند؛ گوگل در نقش یک سازنده ی مستقل

Pixel و Pixel XL رسما رونمایی شدند؛ گوگل در نقش یک سازنده ی مستقل

گوگل تولید گوشی های سری نکسوس را از سال 2010 و با همکاری اچ تی سی آغاز کرد و از آن سال به بعد این کمپانی هر سال دست کم دو دستگاه نکسوسی از جمله گوشی هوشمند و تبلت نکسوس را با همکاری سازندگانی از جمله سامسونگ، ال جی، موتورولا و هواوی معرفی کرده است. حال پس از حدودا 7 سال گوگل دوباره با اچ تی سی همکاری کرده است و مانند نسل اول، شاهد گوشی های اندرویدی متفاوتی از سوی این دو کمپانی هستیم. در حالی که تقریبا تمامی اطلاعات مهم در مورد دو گوشی جدید گوگل پیش از رونمایی رسمی فاش شده بود، با این حال اکنون اطلاعات بیشتر و رسمی تری از Pixel و Pixel XL منتشر شده اند. امشب گوگل طی کنفرانسی در کشور امریکا این دو گوشی را معرفی کرد و به نظر با متفاوت ترین گوشی های گوگل تا به امروز روبرو هستیم. در ادامه ی مطلب تمامی مشخصات و ویژگی های این دو گوشی را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

امسال گوگل تصمیم گرفت برند نکسوس را حذف و از برند جدید Pixel استفاده کند. البته با این حال هیچ خبری از وجود این برند و یا برند اچ تی سی بر روی دو دستگاه Pixel و Pixel XL نیست و تنها لوگویی که بر روی این دستگاه شاهد آن هستیم وجود حرف G در قسمت پشت این دستگاه ها است. گوگل این دو دستگاه را بدون هیچ برنامه ی اضافه ای وارد بازار خواهد کرد و که این میتوان خبر خوبی برای توسعه دهندگان پلتفرم اندروید باشد. Pixel و Pixel XL هر دو از مشخصات فنی کاملا رده بالایی برخوردار هستند و گوگل چندین ویژگی نرم افزاری انحصاری را نیز برای این دو مدل در نظر گرفته است.

طراحی Pixel و Pixel XL گوگل

در حالی که این دو دستگاه را کاملا میتوان گوشی های گوگل و آغاز کار این کمپانی در بخش سخت افزاری خطاب کرد اما به هر حال وظیفه ی تولید این دو گوشی بر دوش کمپانی تایوانی اچ تی سی بوده است. با اینکه گاهی اوقات اچ تی سی در تولید گوشی های خود از سازندگانی مانند اپل الهام گرفته است اما قطعا تبحر این سازنده به منظور ساخت گوشی های خوش ساخت بر هیچکس پوشیده نیست. بدین ترتیب هر دو مدل Pixel و Pixel XL از بدنه ی آلومینیومی با ساختار شیشه برخوردار شده اند. اگر نگاهی به پنل پشتی این دو دستگاه بیاندازیم، متوجه میشوید اکثر این بخش از آلومینیوم ساخته شده و در بخش بالایی در قسمت هایی که دوربین و سنسور اثر انگشت قرار گرفته اند از شیشه استفاده شده که ترکیب جالبی به نظر میرسد. در واقع احتمالا دلیل این نوع طراحی این است که بخش هایی که دست کاربر با آن برخورد دارد با فلز پوشیده شده تا اثر انگشت بر روی آن نماند و در قسمت بالایی که از شیشه است نیز جذابیت خاص خود را داشته باشد. هر دو مدل Pixel و Pixel XL در سه رنگ نقره ای، مشکی و آبی به بازار عرضه خواهند شد.

همان طور که در جدول مربوط به مشخصات فنی دو گوشی Pixel و Pixel XL مشاهده میکنید، گوگل امسال نیز مانند سال گذشته عمل کرده است. حتی این بار تفاوت در مشخصات Pixel و Pixel XL نسبت به نکسوس 6پی و نکسوس 5 اکس کمتر نیز شده است و میتوان گفت تفاوت بین این دو مدل تنها در اندازه و رزولشن صفحه نمایش و ظرفیت باتری است. Pixel XL گوشی بزرگتر است که به صفحه نمایش 5.5 اینچی امولد با رزولوشن QHD مجهز شده است در حالی که Pixel دارای صفحه نمایش 5 اینچی امولد با وضوح تصویر فول اچ دی است. صفحه نمایش هر دو مدل نیز با پوشش گوریلا گلس 4 محافظت میشوند. همان طور که گفته شد گوگل به لطف اندازه ی بزرگتر Pixel XL توانسته باتری بزرگتری را نیز استفاده کند. بدین ترتیب این مدل به باتری 3450 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که تا 456 ساعت در حال آماده بکار گوشی را روشن نگاه میدارد در حالی که Pixel دارای یک باتری 2770 میلی آمپر ساعتی است.

دیر زیر بدنه ی این دو گوشی، چیپست اسنپدراگون 821 به همراه 4 گیگابایت حافظه ی رم قرار گرفته است. اسنپدراگون 820 به اندازه ی کافی امسال کاربران با قدرت بالای خودش هیجان زده کرد و اسنپدراگون 821 با قدرت بیشتر این اطمینان را میدهد که Pixel و Pixel XL هیچ کمبودی در بخش پردازش نخواهند داشت. گوگل دو گوشی جدید را بدون شیار کارت حافظه و دو نسخه ی 32 و 128 گیگابایتی تولید کرده است و هبری از نسخه ی 64 گیگابایتی نخواهد بود. گوگل فضای ذخیره سازی نامحدودی را در اپلیکیشن Photos در اختیار کاربران خود قرار میدهد که یک امتیاز ویژه محسوب میشود.

اما صحبت از عکس شد بنابراین به سراغ بخش دوربین دو گوشی جدید گوگل میرویم. هر دو مدل به دوربین اصلی 12.3 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0، سایز پیکسل بزرگ 1.55 میکرون و تثبیت گر اپتیکال تصویر مجهز شده اند. در قسمت جلو نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. اما قسمت جالب این است که در حالی که هنوز این دو گوشی وارد بازار نشده اند، DXO دوربین این دستگاه را بررسی کرده و امتیاز فوق العاده ی 89 را به عملکرد آنها داده است و این بالاترین امتیازی که DXO تاکنون به یک گوشی هوشمند عطا کرده است. بنابراین باید انتظار عملکرد چشمگیری از دوربین گوشی های جدید گوگل باشیم. نکته ای که در بخش دوربین اصلی این دو دستگاه وجود دارد این است که ظرافت در این قسمت بسیار بالاست و هیچ گونه بیرون زدگی لنز مشاهده نمیشود.

اطلاعات در مورد تغییرات نرم افزاری این دو دستگاه هنوز به طور کامل منتشر نشده است اما در جریانیم که اندروید 7.1 نوگا بر روی Pixel و Pixel XL نصب شده است. گوگل مدعی است که این نسخه از اندروید دارای بیشتری قابلیت شخصی سازی در بین تمامی نسخه ها است و با دلچسب ترین نسخه از اندروید روبرو هستیم. پیکسل لانچر عنوان رابط کاربری جدید گوگل است که دارای ویژگی های جدیدی  از جمله دستیار هوشمند Google Assistant است. Google Assistant بر پایه ی هوش مصنوعی فعالیت میکند و طبق گفته ی گوگل بسیار باهوش تر از Google Now است. این دستیار در بخش های دیگری از سیستم عامل اندروید نیز مانند پیام رسان Allo فعالیت میکند تا تجربه ی کاربری را بهبود بخشد.

قیمت و زمان عرضه Pixel و Pixel XL

همان طور که انتظار داشتیم، با گران ترین گوشی های ساخت گوگل تاکنون مواجه هستیم. بدین ترتیب که نسخه ی 32 گیگابایتی Pixel قیمتی معادل 649 دلار و نسخه ی 128 گیگابایتی 749 دلار دارد. در سمت دیگر نسخه ی 32 گیگابایتی Pixel XL به قیمت 769 دلار و نسخه ی 128 گیگابایتی با قیمت 869 دلار به فروش خواهد رسید. بدین ترتیب این دستگاه ها از نظر قیمتی همرده ی مدل هایی از جمله گلکسی اس 7 اج سامسونگ و آیفون 7 پلاس اپل قرار میگیرند. پیش فروش دو گوشی جدید گوگل از همین امروز در امریکا و انحصارا توسط اوپراتور ورایزون آغاز شده که البته این دستگاه با دیگر اوپراتور های ایالات متحده سازگاری دارند. نظر شما در مورد دو گوشی Pixel و Pixel XL گوگل چیست؟


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 13 مهر 1395 ساعت: 23:36
برچسب ها : ,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش