تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 21
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,358
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,425
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 20
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 452
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 431
    بازدید هفته بازدید هفته : 14,871
    بازدید ماه بازدید ماه : 91,632
    بازدید سال بازدید سال : 360,893
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,157,952

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.41.107
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 08 تیر 1403

نوقای گوگل کمتر از یک ماه دیگر کامتان را شیرین خواهد کرد

نوقای گوگل کمتر از یک ماه دیگر کامتان را شیرین خواهد کرد

اگر اخبار کارهای گوگل روی بروزرسانی جدید اندروید را دنبال کرده باشد، حتما متوجه شده‌اید که گوگل این بار با سرعت بیشتری در حال آماده کردن همه چیز است. حدود دو ماه پیش از رویدار Google I/O 2016، نسخه‌های پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان این سیستم عامل در اختیار افراد قرار گرفت. پس از مدت کوتاهی گمانه‌زنی، نام «نوقا» برای آن انتخاب شد و به سرعت شماره‌ی نسخه نیز مشخص گردید. حالا کم‌کم باید منتظر عرضه‌ی رسمی اندروید 7 نوقا باشیم.

بنابراین به نظر می‌رسد گوگل زمان‌بندی‌های خود را تغییر داده تا بتواند هرچه سریع‌تر نسخه‌ی جدید را به دست توسعه‌دهندگان برساند و پس از تکمیل و اضافه کردن ویژگی‌های خاص نسخه‌ی جدید، آماده‌ی تبلیغ اندروید نوقا باشد. چند روز پیش آخرین نسخه‌ی پیش‌نمایش نوقا منتشر شد و حالا همه بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی هستند. آخرین خبر منتشر شده در این زمینه، توئیت Evan Blass - بلاگر امریکایی و افشاگر موثق - است که می‌گوید گوگل روی قول خود می‌ماند و اندروید 7 را پیش از پایان ماه سپتامبر - و حتی زودتر از آن - عرضه خواهد کرد.

این خبر خوبی برای طرفداران اندروید است و به خوبی با برنامه‌های بروزرسانی غیررسمی منتشرشده در سایت‌ها و همچنین خبر احتمال عرضه‌ی گلکسی نوت 7 سامسونگ در دوم آگوست با اندروید نوقا منطبق است. به هر حال به طور طبیعی دارندگان دستگاه‌های نکسوس اولین دریافت‌کنندگان نوقا خواهند بود و به ادعای ایوان بلَس، همه‌ی نکسوس‌های عرضه شده بعد از نکسوس 5، می‌توانند به اندروید 7 بروزرسانی شوند. این خبر خوبی برای کاربران دستگاه سه ساله‌ی نکسوس نیست، اما بهرحال نمی‌توان گوگل را بابت از رده‌ی آپدیت خارج کردن یک دستگاه نسبتا قدیمی سرزنش کرد.

همان طور که اشاره شد، اندروید نوقا هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و با توجه به اینکه همیشه ویژگی‌های موجود در نسخه‌های آزمایشی، در نسخه‌ی نهایی حضور ندارند، نمی‌توان لیستی از ویژگی‌های جدید این نسخه تهیه کرد. اما بهرحال مواردی هستند که می‌توان انتظار وجود آن‌ها در اندروید نوقا را کشید. برای مثال، آزمایش‌کنندگان روی Nexus 6P، با ویژگی به نام SPM یا حالت کارایی حمایت‌شده برخورد کرده‌اند که به توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن اجازه می‌دهد از سیستم منابع مورد نیاز یک task و مدت زمان نیاز به این منابع اطلاع پیدا کند و به مدیریت بهتر و حفظ بیشتر توان باتری در اندروید کمک کند. همچنین نشانه‌هایی از یک ویژگی بروزرسانی یکپارچه‌ی سیستم عامل دیده می‌شود که با کمک آن به طور موثری، عملیات بروزرسانی روی پارتیشن دیگری انجام می‌شود و پس از پایان عملیات، به سادگی سیستم روی حالت جدید وارد عمل می‌شود و دیگر نیاز به صبر طولانی‌مدت برای این عمل نخواهد بود. ضمن اینکه پشتیبانی بهتر از زبان‌های گوناگون و حذف مواردی مانند تم تاریک و میانبرهای دسکتاپ پیش‌بینی می‌شود.

منبع:شهرسخت افزار


تاریخ ارسال پست: شنبه 09 مرداد 1395 ساعت: 22:08
برچسب ها : ,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش