تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3164
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 10
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1,617
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,463
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 10
    آي پي امروز آي پي امروز : 205
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 241
    بازدید هفته بازدید هفته : 6,474
    بازدید ماه بازدید ماه : 18,659
    بازدید سال بازدید سال : 206,639
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,003,698

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.133.86.172
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

هوآوی سرانجام از Harmony OS جانشین احتمالی اندروید رونمایی کرد

هوآوی سرانجام از Harmony OS جانشین احتمالی اندروید رونمایی کرد

پس از سال‌ها تلاش و ماه‌ها خبر و شایعه، همانطور که انتظار می‌رفت هوآوی امروز در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان در چین از سیستم عامل اختصاصی خود Harmony OS رونمایی کند. پلتفرم جدید که پیش‌تر اعلام شده بود Hongmeng OS نام خواهد داشت، درست مانند سیستم عامل فیوژای گوگل این سیستم هم بر پایه میکروکرنل است.

ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی گفته است که این انعطاف‌پذیری اجازه خواهد داد در دسته وسیعی از محصولات شامل اسپیکرهای هوشمند، اتومبیل‌ها، کامپیوترها، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و قطعاً گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. برای اطمینان از این سازگاری هوآوی اطمینان داده است که پلتفرم هارمونی با سایزهای متفاوت RAM از چند کیلوبایت تا چند صد گیگابایت کار خواهد کرد.معرفی سیستم عامل هارمونی هوآوی

برنامه‌هایی که برای پلتفرم‌های HTML5، لینوکس و اندروید تولید شده باشند، همگی در آینده قابلیت اجرا در Harmony OS را خواهند داشت. برای آسانی کار توسعه‌دهندگان هوآوی امکان دسترسی به ARK Compiler خود را فراهم کرده تا به کامپایل کرده کد از زبان‌های C/C++ ، جاوا و Kotlin کمک کند. اطمینان داده شده است که کیت توسعه نرم‌افزاری جدید با دستگاه‌های مختلفی که توسط شرکت ساخته شوند، سازگار خواهد بود. برای اجتناب از هرگونه نگرانی امنیتی در آینده، تأیید شده است که Harmony OS اجازه دسترسی به روت را نخواهد داد. این موردی است که هوآوی به عنوان یک ریسک امنیتی در اندروید و دیگر سیستم‌های بر پایه لینوکس مطرح کرده است.

تعهد به اندروید همچنان اولویت اصلی هوآوی است

مدیرعامل هوآوی مجدداً تعهد این شرکت به پلتفرم اندروید گوگل را نشان داد و آرزو کرد که همکاری آنها در سطح بین‌المللی ادامه‌دار باشد. با این حال، اگر در نقطه‌ای از زمان "در آینده امکان استفاده از اندروید نباشد" غول چینی فناوری جهان لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و "فوراً به سیستم عامل هارمونی سوئیچ می‌کند". هنوز مشخص نیست که آیا در این شرایط هوآوی به سرویس‌های گوگل دسترسی خواهد داشت یا خیر، اما گفته شده که کل پروسه جابجایی 1 تا 2 روز زمان نیاز خواهد داشت.معرفی سیستم عامل هارمونی هوآوی

به نظر می‌رسد که در حال حاضر تمرکز اصلی سیستم عامل هارمونی بر روی بازار چین است، اما هوآوی علاقه‌ای به محدود کردن این پلتفرم در دستگاه‌های خود ندارد. چرا که Harmony OS سال آینده به‌طور کامل متن باز خواهد بود و این به شرکت‌های رقیب از جمله اوپو و شیائومی این امکان را می‌دهد که با همکاری هوآوی از سیستم عامل آن استفاده کند. غول چینی فناوری جهان پروژه توسعه Harmony OS را 2 سال پیش آغاز کرد اما امسال فرایند توسعه آن را با سرعت بیشتری دنبال کرد. انتظار می‌رود که نسخه 2.0 این OS سال 2020 و نسخه 3.0 سال 2021 به بازار ارائه شود.

همانطور که انتظار می‌رفت اولین دستگاه مجهز به سیستم عامل Harmony  تلویزیون Honor Vision است که از فردا در بازار چین به فروش خواهد رسید.


تاریخ ارسال پست: جمعه 18 مرداد 1398 ساعت: 22:00
برچسب ها : ,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش