تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 171
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3,326
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,039
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 20
    آي پي امروز آي پي امروز : 939
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 997
    بازدید هفته بازدید هفته : 7,365
    بازدید ماه بازدید ماه : 7,365
    بازدید سال بازدید سال : 374,294
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,171,353

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.191.187
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

نسخه PC از بازی Far Cry Primal از نرخ فریم مناسبی برخوردار است

نسخه PC از بازی Far Cry Primal از نرخ فریم مناسبی برخوردار است

علاقه مندان به مجموعه بازی های Far Cry ظرف یکی دو روز اخیر موفق به تجربه ی جدید ترین نسخه از این مجموعه یعنی بازی Far Cry Primal بر روی کنسول های خانگی انحصاری دو شرکت سونی و مایکرو سافت شده اند. با این حال هواداران این بازی بر روی پلتفرم PC باید چند روز دیگر هم انتظار بکشند تا عاقبت روز نخست ماه مارس از راه برسد و آن ها بتوانند با بازی Far Cry Primal بر روی پلتفرم محبوب خود دیدار نمایند. در این فاصله برای خالی نبودن عریضه بد نیست که چشم انتظارن نسخه ی PC از بازی Far Cry Primal به برطرف ساختن برخی نگرانی های خود از کیفیت نهایی این بازی بپردازند.

 

 

از آن جایی که در طی ماه های اخیر در بسیاری از بازی های چند پلتفرمی و برخی از آثار پورت شده شاهد وجود برخی مشکلات فنی در طراحی نسخه ی PC بازی های مذکور بوده ایم، شاید برخی از علاقه مندان نسخه ی PC از بازی Far Cry Primal اکنون نگران وجود مشکلات مشابه در ساختار فنی این بازی باشند. مشکلاتی که بیش از هر بخش دیگری از آثار جدید حاضر در بازار، نرخ فریم دریافتی از بازی ها را در بر می گرفته اند و در واقع اکثر ایراد های شایع در ساختار فنی بازی های کامپیوتری اخیر همین بخش قضیه را شامل می شده اند. با این حال به نظر می رسد که جای نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. چرا که در طول مدت زمان باقی مانده تا انتشار نسخه ی PC از بازی Far Cry Primal کسانی که موفق به تجربه ی این نسخه از بازی شده اند کم و بیش بر مناسب بودن ساختار فنی نسخه ی مربوط به کامپیوتر های خانگی از بازی Far Cry Primal مهر تایید زده اند. به عنوان مثال طی یکی از این بررسی های انجام گرفته مشخص شده است که با کارت گرافیک Titan X در اکثر مناطق موجود در نقشه ی بازی Far Cry Primal و حتی در نقاطی از نقشه یا گیم پلی بازی که توان پردازشی و گرافیکی بیشتری را از سیستم های کامپیوتری خانگی طلب می کند، به طور متوسط می توان نرخ فریمی ما بین 75 تا 90 فریم در ثانیه را طی اجرا در کیفیت تصویری 1080 پیکسلی دریافت کرد. و این در حالی است که اکثر تنظیمات گرافیکی نسخه ی PC از بازی Far Cry Primal نظیر کیفیت بافت های تصویر ، کیفیت سایه ها ، جیومتری ، کیفیت عوارض محیطی و سایر موارد مشابه در حالت بالا (High) یا بسیار بالا (Very High) تنظیم شده باشد. همچنین با همین تنظیمات و بر اساس اجرا بر روی کارت گرافیک مذکور، نسخه ی PC از بازی Far Cry Primal قادر است تحت کیفیت تصویری 1440 پیکسلی نرخ فریمی معادل 60 فریم در ثانیه را در اختیار گیمر ها قرار دهد. علاوه بر موارد مذکور آن دسته از گیمر هایی که قصد دارند نسخه ی PC از بازی Far Cry Primal را در کیفیت تصویری 4K اجرا نمایند می توانند با تنظیمات گرافیکی یاد شده و کارت گرافیک Titan X انتظار دریافت نرخ فریم متوسط 30 فریم در ثانیه را از این بازی داشته باشند. در کل بررسی های انجام شده از نسخه ی PC بازی Far Cry Primal حکایت از آن دارد که این بازی ثبات نسبتاً مناسبی را در بخش فنی و در امر اجرا از خود بر روی کامپیوتر های خانگی به نمایش می گذارد و به این ترتیب نرخ فریم دریافتی از این اثر حتی در نقاط شلوغ و کلیدی گیم پلی این بازی نظیر بخش رویارویی با دشمنان و مبارزه با آن ها نیز روند با ثبات و مناسب خود را همچنان حفظ می نماید.

 far-cry

علاوه بر وجود کیفیت قابل قبول در بخش فنی بازی Far Cry Primal به نظر می رسد که این بازی بتواند در بخش گیم پلی نیز مخاطبان خود را راضی و خشنود نگاه دارد. همان گونه که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره شد، نسخه های کنسولی بازی Far Cry Primal اکنون چند روزی است که در اختیار علاقه مندان این اثر قرار گرفته اند. در این میان سازندگان بازی Far Cry Primal به منظور جلب نظر هر چه بیشتر مخاطبان سخت گیر و حرفه ای بازی Far Cry Primal از طریق ارائه کردن پچ روز نخست این بازی یک درجه ی سختی جدید را با نام Expert Mode به گیم پلی این اثر افزوده اند. به موجب انتخاب این درجه ی سختی آن دسته از گیمر هایی که قصد مواجه شدن با چالش های بیشتری را در طول تجربه ی خود از بازی Far Cry Primal دارند و از روند ساده سازی و بی خاصیت گردانی گیم پلی بازی های کامپیوتری در این روز ها گریزان هستند می توانند تازه ترین نسخه از مجموعه بازی های Far Cry را به شکل جدی تری دنبال نمایند. گفتنی است که با انتخاب درجه ی سختی Expert Mode نوار سلامتی قهرمان داستان نصف حالتی خواهد شد که در درجه ی سختی Hard از آن برخوردار است. همچنین با انتخاب این درجه ی سختی جدید، بخش مهمی از سیستم هدف گیری اسلحه ها (به خصوص در سلاح هایی نظیر کمان) بر عهده ی خود گیمر ها خواهد بود و در واقع تاثیر سیستم هدف گیری خودکار در گیم پلی این بازی به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. علاوه بر آن با حضور در حالت Expert Mode گیمر ها قادر به تجربه ی چالش بسیار بیشتری در هنگام مواجه شدن با دشمنان خود خواهند بود. به عبارت بهتر با انتخاب درجه ی سختی جدید اضافه شده به بازی Far Cry Primal دشمنان حاضر در محیط پس از مشاهده کردن شما سماجت بیشتری برای یافتن تان از خود به خرج می دهند. ضمن آن که سرعت شلیک های آنان در هنگام حمله نیز به یک سوم حالت عادی افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن در هنگام حضور گیمر ها در مبارزه های این بازی می توان شاهد نوعی تغییر استراتژی بود. به عبارت ساده تر برخلاف درجه های سختی عادی این اثر، در درجه ی سختی Expert Mode دشمنان حاضر در محیط را نمی توان در مینی مپ بازی مشاهده کرد و استراتژی شما در طول مبارزه باید با توجه به حدس زدن موقعیت دشمنان تعیین گردد.

 primal

البته پچ روز نخست بازی Far Cry Primal علاوه بر افزودن درجه ی سختی جدید Expert Mode به گیم پلی این اثر، بهبود هایی را نیز در بخش های فنی این بازی اعمال کرده است. به عنوان مثال برخی انیمیشن های طراحی شده نظیر انیمیشن خراب کردن اشیا به دست ماموت ها یا تعامل سلاح های موجود در این بازی با مواردی نظیر آتش به موجب انتشار این پچ جدید با بهبود هایی همراه شده اند و علاوه بر آن هوش مصنوعی حیوانات حاضر در این بازی نیز به موجب انتشار پچ مذکور افزایش یافته است. به عبارت بهتر حیواناتی که توسط شخصیت نخست این بازی رام شده اند، اکنون در طول بازی رفتار طبیعی تری از خود نشان می دهند و در هنگام گرفتن دستور برای حضور در میدان مبارزه توسط گیمر های عکس العمل های بهتری از خود به نمایش در می آورند و در کل می توان گفت که توانایی شان در میدان مبارزه با افزایش محسوسی همراه شده است. همچنین در پچ مذکور علاوه بر موارد یاد شده نکاتی نظیر بهبود کیفیت اجرایی بازی و بهبود در کیفیت نور پردازی این اثر نیز مورد توجه قرار گرفته اند. به هر حال به احتمال فراوان پچ جدید بازی Far Cry Primal در هنگام انتشار نسخه ی PC این بازی در اختیار دارندگان این نسخه نیز قرار خواهد گرفت و به این ترتیب گیمر های علاقه مند به حضور در دوران عصر حجر و سر و کله زدن با ماموت ها و ببر های دندان خنجری خواهند توانست تجربه ای هیجان انگیز و نسبتاً متفاوت را در تازه ترین نسخه از مجموعه بازی های Far Cry از سر بگذرانند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 08 اسفند 1394 ساعت: 18:57
برچسب ها : ,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش