تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3191
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 16
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 323
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,043
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 133
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 382
    بازدید هفته بازدید هفته : 8,441
    بازدید ماه بازدید ماه : 85,202
    بازدید سال بازدید سال : 354,463
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,151,522

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.146.152.71
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 06 تیر 1403

سامسونگ تبلت‌های سری Galaxy Tab S9 را با سخت‌افزار قدرتمندتر و قابلیت‌های جذاب معرفی کرد

سامسونگ تبلت‌های سری Galaxy Tab S9 را با سخت‌افزار قدرتمندتر و قابلیت‌های جذاب معرفی کرد

سامسونگ رویداد گلکسی آنپکد خود را برگزار و ترکیب جدید محصولات خود را معرفی کرد. در این بین تبلت‌های سری گلکسی تب اس 9 را باید پرچم‌دار تبلت‌های اندرویدی بازار دانست که با بهترین سخت‌افزار موجود رقبای اصلی آیپد به شمار می‌آید. در ادامه مطلب مشخصات و قابلیت‌های سری Galaxy Tab S9 را مرور خواهیم کرد.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره رویداد Galaxy Unpacked 2023 سامسونگ برگزار شد و این شرکت کره‌ای از تبلت‌های سری Galaxy Tab S9 رونمایی کرد. سامسونگ مدعی شده که این سری جدید با بازتعریف تبلت‌ و تجربه کاربری آن، استانداردهای جدیدی را برای تماشا، خلاقیت و نوآوری در این سری از محصولات تعیین کرده است.

سامسونگ تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۹ را معرفی کرد

بر همین اساس، در ادامه مطلب نگاهی مختصر به سه تبلت جدید سری گلکسی تب اس۹ شامل Galaxy Tab S9، Galaxy Tab S9 Plus و پرچمدار این سری یعنی Galaxy Tab S9 Ultra خواهیم داشت.

Galaxy Tab S9 Ultra Galaxy Tab S9+ Galaxy Tab S9
ابعاد (میلی‌متر) 208.6 x 326.4 x 5.5 185.4 x 285.4 x 5.7 165.8 x 254.3 x 5.9
وزن 737 گرم 586 گرم 498 گرم
صفحه نمایش 14.6 اینچی Dynamic AMOLED X2, 60‍ تا 120 هرتز 12.4 اینچی Dynamic AMOLED X2, 60‍ تا 120 هرتز 11 اینچی Dynamic AMOLED X2, 60‍ تا 120 هرتز
پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy
حافظه رم 12 یا 16 گیگابایت 12 گیگابایت 8 یا 12 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت یا 1 ترابایت 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت
دوربین اصلی : ۱۳ مگاپیکسل AF / ۸ مگاپیکسل اولتراواید اصلی : ۱۳ مگاپیکسل AF / ۸ مگاپیکسل اولتراواید ۱۳ مگاپیکسل
سلفی: ۱۲ مگاپیکسل / ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید سلفی: ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید سلفی: ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
ارتباطات 5G, LTE, Wi-Fi 6E, Bluetooth v 5.3 5G, LTE, Wi-Fi 6E, Bluetooth v 5.3 5G, LTE, Wi-Fi 6E, Bluetooth v 5.3
باتری 11,200 میلی‌آمپر ساعت 10,090 میلی‌آمپر ساعت 8,400 میلی‌آمپر ساعت
احراز هویت بایومتریک تشخیص اثر انگشت روی صفحه نمایش (FOD) تشخیص اثر انگشت روی صفحه نمایش (FOD) تشخیص اثر انگشت روی صفحه نمایش (FOD)
صدا چهار اسپیکر با پشتیبانی از سیستم صدای AKG و صدای فراگیر Dolby Atmos چهار اسپیکر با پشتیبانی از سیستم صدای AKG و صدای فراگیر Dolby Atmos چهار اسپیکر با پشتیبانی از سیستم صدای AKG و صدای فراگیر Dolby Atmos
سیستم‌عامل اندروید 13.0 اندروید 13.0 اندروید 13.0
پایین‌ترین قیمت (در زمان معرفی) 1199 دلار 999 دلار (1149 دلار برای نسخه 5G) 799 دلار

به یاد داشته باشید که تبلت‌های جدید سامسونگ از نظر مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها در زمینه اندازه صفحه‌نمایش، حافظه رم و باتری برخی جزئیات متفاوت خواهد بود.

طراحی ظاهری و صفحه‌نمایش

در وهله اول به سراغ طراحی بدنه و ظاهر تبلت‌های سری Galaxy Tab S9 رفته‌ایم. به نظر می‌رسد که سامسونگ از زبان طراحی محصولات نسل قبل خود راضی بوده و علاقه چندانی به ایجاد تغییر و تحول در این زمینه نداشته است.

طراحی ظاهری و صفحه‌نمایش تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

در هر سه مدل تبلت سری گلکسی تب اس ۹ شاهد استفاده از شاسی فلزی براق و یک شکاف کوچک برای قرار دادن قلم هوشمند S Pen هستیم. شکاف مربوط به قرار گرفتن قلم و همچنین پیکربندی دوربین پشتی این سه تبلت پریموم دستخوش تغییرات جزئی شده و به‌روزرسانی شده و مابقی موارد همچنان دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

هر سه تبلت گلکسی تب اس ۹، گلکسی تب اس ۹ پلاس و گلکسی تب اس ۹ اولترا به صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X مجهز شده‌اند که از فناوری HDR10+ پشتیبانی کرده و می‌توانند تصاویر را با طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها و روشنایی ارائه کنند.

سامسونگ برای تبلت Galaxy Tab S9 یک صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی در نظر گرفته است. این تبلت که به عنوان مدل استاندارد و پایه سری تب اس ۹ توصیف می‌شود، دارای ابعادی برابر با 165.8 در 254.3 در 5.9 میلی‌متر است.

طراحی ظاهری و صفحه‌نمایش تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

مدل بعدی یعنی تبلت Galaxy Tas S9+ نیز از صفحه‌نمایش 12.4 اینچی بهره‌مند شده و همین مسئله باعث شده تا ابعاد آن به 185.4 در 285.4 در 5.7 میلی‌متر افزایش یابد.

برای پرچمدار این سری یعنی Galaxy Tab S9 Ultra از یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 14.6 اینچی استفاده شده تا در صورت نیاز کاربر، امکان انتخاب یک گزینه بزرگتر وجود داشته باشد. ابعاد این تبلت نیز به 208.6 در 326.4 در 5.5 میلی‌متر می‌رسد.

نکته جالب آن است که صفحه‌نمایش هر سه مدل قابلیت کالیبراسیون و تغییر نرخ به‌روزرسانی تصویر از ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز را داشته و این به معنای یک تجربه روان‌تر و عملکرد بهینه‌تر در زمینه باتری خواهد بود.

طراحی ظاهری و صفحه‌نمایش تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

علاوه بر این، سامسونگ از قابلیت Eye Comfort در این تبلت‌های نسل جدید خود بهره برده که با کاهش نور آبی می‌تواند از خستگی چشم کاربران تا ۷۰ درصد جلوگیری کند.

برای کسانی که به دنبال استفاده از تبلت‌های نسل جدید سامسونگ در فضای باز هستند، قابلیتی نوآورانه به نام Vision Booster در نظر گرفته شده که به‌طور خودکار شرایط نوری محیط را تشخیص داده و میزان روشنایی صفحه نمایش را با محیط  هماهنگ می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری

بحث سرگرمی و قابلیت‌های مرتبط با آن در تبلت‌های سری گلکسی Tab S9 سامسونگ نسبت به نسل قبلی، ارتقا یافته است. بر همین اساس، سامسونگ تصمیم گرفته در تبلت‌های جدید خود از نسخه اورکلاک شده پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy) استفاده کند.

نسخه اورکلاک شده پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دو

در جهت خنک‌سازی این پردازنده قدرتمند نیز هر سه مدل تبلت سری تب اس۹ برای اولین بار به فناوری پیشرفته اتاقک تبخیر مجهز شده‌اند تا تجربه‌ای فوق‌العاده در زمان گیمینگ، استریم و ویرایش ویدئوها و فایل‌های حجیم ارائه دهند.

با وجود اینکه پردازنده به کار رفته در هر سه تبلت جدید Galaxy Tab S9، Galaxy Tab S9 Plus و پرچمدار این سری یعنی Galaxy Tab S9 Ultra یکسان است، اما در بخش حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی این مسئله تغییر کرده است.

ارزان‌ترین مدل از تبلت‌های گلکسی تب اس ۹ دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. اگر به دنبال حافظه بیشتر هستید، سامسونگ یک نسخه دیگر با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز تولید می‌کند. البته امکان اضافه کردن حافظه microSD تا یک ترابایت وجود دارد.

مشخصات سخت‌افزاری تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

تبلت‌های گلکسی تب اس ۹ پلاس در دو نسخه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم تولید می‌شوند و کاربر می‌تواند از بین ۲۵۶ گیگابیت یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، یک گزینه را انتخاب کند. قابلیت اضافه کردن حافظه microSD تا یک ترابایت نیز وجود دارد.

برای تبلت گلکسی تب اس ۹ اولترا وضعیت کمی متفاوت شده و برخلاف مدل‌های پیشین، سامسونگ سری Ultra را در سه مدل متفاوت تولید کرده است. دو مدل اول شامل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی هستند.

مشخصات سخت‌افزاری تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

با این حال، بالاترین مدل تبلت Galaxy Tab S9 Ultra به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی مجهز شده تا به معنای واقعی شاهد یک پرچمدار قدرتمند باشیم. قابلیت اضافه کردن حافظه microSD تا یک ترابایت نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

برای داشتن صدایی پرحجم و فراگیر، بلندگوهای چهارگانه این تبلت‌ها 20 درصد بزرگتر شده‌اند و از سیستم صدای AKG و صدای فراگیر Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

دوربین

از نظر پیکربندی دوربین تفاوت فاحشی میان هر سه مدل تبلت سری Galaxy Tab S9 وجود دارد.

در مدل پایه شاهد استفاده از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار در بخش پشتی دستگاه هستیم. این در حالیست که دو برادر بزرگ این تبلت یعنی Galaxy Tab S9+ و Galaxy Tab S9 Ultra دارای پیکربندی دوربین پشتی دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی اولتراواید هستند.

دوربین تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

دوربین سلفی در تبلت‌های گلکسی تب اس۹ و گلکسی تب اس۹ پلاس یکسان بوده و سامسونگ برای آن‌ها از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده کرده است.

برای تبلت گلکسی تب اس ۹ اولترا قضیه متفاوت شده و سامسونگ تصمیم گرفته برای قسمت جلویی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید تعبیه کند.

باتری

باتری تبلت‌های سری گلکسی تب اس۹ هم یکی دیگر از بخش‌های دارای تفاوت در میان این سه تبلت جدید سامسونگ محسوب می‌شود.

سامسونگ برای مدل پایه یعنی Galaxy Tab S9 یک باتری 8400 میلی‌آمپر ساعتی (اسمی) در نظر گرفته است.

باتری تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

برای تبلت Galaxy Tab S9+ ظرفیت باتری افزایش یافته و از یک باتری مشابه مدل‌های سال گذشته با ظرفیت 10090 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است.

در نهایت به پرچمدار این سری Galaxy Tab S9 Ultra می‌رسیم که یک باتری 11200 میلی‌آمپر ساعتی به همراه دارد.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

در نسب جدید تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۹ سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید ۱۳ استفاده شده و این غول فناوری وعده به‌روزرسانی‌های امنیتی، نرم‌افزار و پشتیبانی 5 ساله را به کاربران داده است.

از لحاظ نرم‌افزار تبلت‌های جدید سامسونگ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و گزینه‌های بیشتری را برای بهره‌وری و مولتی‌تسکینگ (انجام چند کار به صورت هم‌زمان) در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

سیستم‌عامل و رابط کاربری تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

یکی از این قابلیت‌های Multi Window نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد حداکثر سه اپلیکیشن را به عنوان شبکه‌ای از پنجره‌های قابل‌تنظیم در کنار یکدیگر قرار داده و به صورت همزمان از آن‌ها استفاده کند.

به عنوان مثال، با کمک این قابلیت می‌توانید همزمان از مروگر خود استفاده کرده، یک ویدئو پخش کنید و در اپلیکیشن Note نکات مهم را یادداشت کنید.

سیستم‌عامل و رابط کاربری تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

علاوه بر این، قابلیت نمایش شناور (Pop-Up View) به تبلت‌های جدید سری گلکسی اس ۹ اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد هنگام استفاده از یک اپلیکیشن به صورت تمام صفحه، همزمان یک اپلیکیشن دیگر را به صورت یک محتوای شناور روی صفحه باز کند.

قیمت و زمان دسترسی

امکان پیش‌سفارش تبلت‌های گلکسی Tab S9، گلکسی Tab S9+ و همچنین گلکسی Tab S9 Ultra در رنگ‌های بژ و مشکی از امروز ۲۶ جولای (4 مرداد ۱۴۰۲) در بازارهای منتخب فراهم شده و فروش عمومی این سه تبلت جدید نیز از تاریخ ۱۱ آگوست (20 مرداد ۱۴۰۲) آغاز می‌شود.

قیمت و زمان دسترسی تبلت‌های سری Galaxy Tab S9

سامسونگ برای مدل پایه تبلت Galaxy Tab S9 برچسب قیمت 799 دلار، برای مدل پایه Galaxy Tab S9+ برچسب قیمت 999 دلار (1149 دلار برا نسخه 5G) و در پایان برچسب قیمت 1199 دلار برای مدل پایه Galaxy Tab S9 Ultra در نظر گرفته است.


تاریخ ارسال پست: جمعه 06 مرداد 1402 ساعت: 18:31
برچسب ها : ,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش