تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 123
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 549
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,914
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 323
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 611
    بازدید هفته بازدید هفته : 549
    بازدید ماه بازدید ماه : 549
    بازدید سال بازدید سال : 367,478
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,164,537

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.15.5.201
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 11 تیر 1403

اس اس دی 990 پرو سامسونگ با سرعت 7450 مگابایت‌ بر ثانیه معرفی شد

اس اس دی 990 پرو سامسونگ با سرعت 7450 مگابایت‌ بر ثانیه معرفی شد

سامسونگ به‌تازگی از نسل بعدی اس اس دی های خود با نام 990 Pro رونمایی کرد. گفته می‌شود SSD پرچم‌دار کره‌ای‌ها سرعت بسیار بالایی داشته و در مصرف انرژی بهینه‌ عمل می‌کند. همچنین به اعتقاد سامسونگ، SSD‌های ۹۹۰ پرو تا جایی که فناوری PCIe 4.0 اجازه می‌دهد، سریع هستند.

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ می‌خواهد به‌زودی از SSDهایی با فناوری PCIe 5.0 رونمایی کند اما باید گفت که اس اس دی های جدید از فناوری PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ اعلام کرده که SSD‌های سری ۹۹۰ پرو تا جایی که فناوری PCIe 4.0 اجازه می‌دهد، سریع بوده دیگر هیچ SSD مجهز به فناوری PCIe 4.0 از سری ۹۹۰ پرو سریع‌تر نخواهد بود.

ssd-990-pro-2.jpg

سامسونگ امیدوار است عملکرد بهتری را برای بازی‌های PC و کنسول، محتوای 4K و 8K و سایر موارد استفاده سنگین از داده با SSD جدید خود ارائه دهد.

 سرعت SSD 990 پرو سامسونگ طبق ادعای شرکت از لحاظ خواندن و نوشتن به ترتیب به ۷۴۵۰ و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این میزان برای ۹۸۰ پرو به ترتیب برابر ۷۰۰۰ و ۵۱۰۰ مگابایت بود.

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی هم در این SSD تازه‌وارد به ترتیب به ۱۴۰۰K و ۱۵۵۰K فعالیت ورودی و خروجی در هر ثانیه می‌رسد. طبق گفته‌های سامسونگ، این اس اس دی در مجموع چیزی در حدود ۵۵ درصد از SSD قبلی سامسونگ بهتر است.

علاوه بر این‌ها، SSD 990 پرو سامسونگ از لحاظ مصرف انرژی هم در وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبل قرار دارد. طبق گفته‌های شرکت کره‌ای، SSD جدید حدودا ۵۰٪ بهینه‌تر از ۹۸۰ پرو است.

سامسونگ در ساخت کنترلر این SSD از طراحی جدید با پوششی از جنس نیکل و همچنین یک پوشش برای پخش گرمای تولید شده استفاده کرده تا بدین ترتیب زیر فشار زیاد، SSD بتواند عملکرد پایداری داشته باشد.

محصول جدید همچنین از فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ بهره می‌برد تا دمای خود را در شرایط مختلف در محدوده‌ بهینه نگه دارد. یک نسخه‌ی دیگری هم از این SSD تولید شده که از ماژول خنک‌کننده (هیت‌سینک) و نورپردازی RGB بهره می‌برد و عملکرد بهتری هم در کنترل دما دارد. این نوع SSDها برای استفاده در کنسول‌ها واقعا عالی هستند چرا که دما را بهتر مدیریت می‌کنند.

انتظار می‌رود این مدل جدید عملکردی به مراتب بهتر از خود به نمایش بگذارد و بار دیگر کاربران را راضی نگه دارد. این SSDها در دو مدل ۱ و ۲ ترابایتی با قیمت ۱۸۰ و ۳۱۰ دلار در ماه اکتبر برای خرید در دسترس قرار می‌گیرند. شرکت کره‌ای قصد دارد یک مدل ۴ ترابایتی هم از این سری تولید و در سال آینده راهی بازار کند.


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 03 شهریور 1401 ساعت: 11:29
برچسب ها : ,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش