تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 121
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 724
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,914
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 371
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 611
    بازدید هفته بازدید هفته : 724
    بازدید ماه بازدید ماه : 724
    بازدید سال بازدید سال : 367,653
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,164,712

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 13.58.255.145
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 11 تیر 1403

Adata درایو SSD اکسترنال SE920 را معرفی کرد؛ سرعت 4000 مگابایت بر ثانیه با رابط USB4

Adata درایو SSD اکسترنال SE920 را معرفی کرد؛ سرعت 4000 مگابایت بر ثانیه با رابط USB4

شرکت Adata ساعاتی پیش از حافظه SSD جدیدی با عنوان SE920 رونمایی کرد که به رابط USB4 مجهز است. این حافظه نخستین درایو اکسترنال این شرکت محسوب می شود که از رابط USB4 بهره می برد و همچنین به دلیل سرعت بالا و قابل توجه در خوانش اطلاعات از اهمیت فراوانی برخوردار است. در ادامه با معرفی بیشتر این درایو SSD همراه باشید.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت Adata، حافظه SE920 دارای سرعت خوانش ترتیبی در حدود 4000 مگابایت بر ثانیه است و این سرعت را با استفاده از SLC Caching یا ارتباط USB4 فراهم می کند. به این ترتیب باید این حافظه را یکی از سریع ترین درایو های اکسترنال موجود در بازار بدانیم که به صورت مستقیم برای استفاده کاربران طراحی شده است. در واقع باید گفت که حافظه SE920 قادر است در بخش سرعت خوانش متوالی تمامی درایوهای SSD اکسترنال که بر رابط های USB 3.x یا Thunderbolt 3/4 مبتنی هستند را شکست دهد.

Adata اعلام کرده است که قصد دارد حافظه های SE920 خود را در نسخه های مختلف و گوناگونی که دارای ظرفیت های متفاوتی هستند روانه بازار کند؛ اما تاکنون جزییات مختلف از این نسخه ها منتشر نشده است. این شرکت همچنین تاکنون اعلام نکرده است که در طراحی این حافظه ها از چه معماری استفاده شده و یا سرعت آن ها در هنگام نوشتن اطلاعات چقدر است.

تنها جزییات منتشر شده از این حافظه ها مربوط به استفاده از فناوری Heat Conduction از شرکت Adata است که سبب می شود با خنک سازی مناسب عملکرد این حافظه ها پایدار و مناسب باقی بماند. به نظر می رسد شرکت سازنده قصد دارد حافظه های SE920 را با هدف رقابت با بهترین درایوهای SSD موجود در بازار و همچنین سریع ترین آن ها که از رابط USB4 و Thunderbolt 3/4 استفاده می کنند روانه بازار کند. انتظار می رود این حافظه ها تا پایان سال جاری میلادی در بازارهای جهانی در دسترس قرار بگیرند.

در حال حاضر اغلب حافظه های SSD موجود در بازار که به رابط Thunderbolt 3 مجهز هستند از نسل قبل از حافظه های SSD در کنار رابط PCIe Gen3 بهره می برند. این حافظه ها حتی قادر نیستند از تمامی ظرفیت و پهنای باند رابط Thunderbolt 3 برای انتقال اطلاعات استفاده کنند. این حافظه ها در بهترین حالت می توانند پهنای باند 32.4 گیگابیت بر ثانیه یا 4.05 گبگابایت بر ثانیه را فراهم کنند اما در عمل این پهنای باند به 25.92 گیگابیت بر ثانیه محدود می شود. استفاده از USB4 سبب می شود که رابط Thunderbolt بتواند در عمل پهنای باند بهتر و بیشتری را در دسترس قرار دهد.

هنوز اطلاعاتی از قیمت این حافظه های SSD منتشر نشده است اما انتظار می رود Adata آن ها را با قیمتی قابل توجه روانه بازار کند؛ چرا که آن ها از جمله محصولات بالارده و مرغوب بازار محسوب می شوند. به نظر می رسد باید در روزهای آینده منتظر اطلاعات بیشتر از این درایوهای پرسرعت باشیم.


تاریخ ارسال پست: جمعه 15 مرداد 1400 ساعت: 15:30

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش