تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 10
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1,429
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,312
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 18
    آي پي امروز آي پي امروز : 205
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 262
    بازدید هفته بازدید هفته : 15,757
    بازدید ماه بازدید ماه : 27,942
    بازدید سال بازدید سال : 215,922
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,012,981

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.15.4.244
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403

قدرت عجیب بازی DOOM Eternal: نرخ 1000 فریم در ثانیه!

قدرت عجیب بازی DOOM Eternal: نرخ 1000 فریم در ثانیه!

سخت افزارهای امروزی و حتی کنسول‌های بازی، عمدتاً برای رندر حداکثر 240 فریم در ثانیه طراحی شده‌اند. اگر چه چشم انسان نیز دارای محدودیت در شناسایی تعداد فریم‌های به نمایش درآمده بوده و می‌توان گفت که حداکثر 120 فریم در ثانیه برای ما کاملاً مناسب و کافی است، اما سازندگان بازی و سخت افزار، این مسئله را به یک ابزار تبلیغاتی مبدل کرده و اینک برای اولین بار با یک بازی جدید و مدرن (DOOM Eternal) با امکان رسیدن به نرخ 1000 فریم در ثانیه روبرو هستیم!

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، احتمالاً عناوین اولیه بازی DOOM را به خاطر دارید؛ بازی‌های 8 و 16 بیتی با کیفیت بسیار پایین، و بازی اول شخصی ژانر شوتر که به دنبال موجودات بیگانه و اهریمنی، مناطق متفاوتی را جستجو می‌کرد. آخرین عنوان از این بازی با نام DOOM Eternal توسط دو استودیوی صاحب نام یعنی بتسدا (Bethesda) اید سافتور (id Software) توسعه یافته و در تاریخ 1 فروردین ماه سال 99، برای کنسول‌های بازی PS4/Pro، Xbox One X، سرویس گوگل استادیا و در نهایت پلتفرم ویندوز منتشر خواهد شد.

Doom-Eternal-2.jpeg

این بازی با موتور قدرتمند و پیشرفته id Tech 7 تولید شده است. id Tech 7 آخرین موتور از سری موتورهای id Tech است که بازی‌های فراوانی از جمله نسخه‌های گوناگون DOOM بر اساس آن طراحی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های موتور id Tech 6 به عنوان نسخه پیشین، امکان طراحی بازی‌ها با امکان رسیدن به نرخ‌های فریم بالا، از جمله 250 فریم در ثانیه بود. این موتور به شیوه‌ای مناسب از تمام قدرت سخت افزاری GPU و CPU به منظور افزایش نرخ فریم و رندر بهینه استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، بازی DOOM که در سال 2016 با موتور id Tech 6 طراحی شده بود، می‌توانست به حداکثر 250 فریم در ثانیه دست پیدا کند. حال موتور id Tech 7 که بازی DOOM Eternal بر اساس آن طراحی شده است، امکان رسیدن به نرخ فریم حیرت انگیز 1000 فریم در ثانیه را ممکن کرده است! برخی رسانه‌هایی که به نسخه اولیه این بازی به منظور تست دست پیدا کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که موفق به اجرای آن با سخت افزارهای گیمینگ، تا 400 فریم در ثانیه شده‌اند.

در واقع می‌توان گفت که id Tech 7 نه برای سخت افزار و کنسول‌های بازی فعلی، بلکه برای نسل بعدی از کنسول‌های بازی از جمله PlayStation 5 و Xbox Series X طراحی شده است. در نتیجه می‌توان مطمئن بود که نسخه‌ای از بازی DOOM Eternal در انتظار کنسول‌های بازی نسل نهم است. امروزه بسیاری از مانیتورهای گیمینگ دارای نرخ به‌روزرسانی 120~280 هرتز بوده و حتی این مسئله در نمایشگرهای لپ تاپی نیز ظاهر شده است. اگر چه حالت آب گونه و بدون تاری فریم برای گیمرها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و قدرت سخت افزارها نیز روز به روز در حال افزایش است، اما 1000 فریم در ثانیه چیزی فراتر از انتظار است!


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 21:58

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش