براساس جدیدترین مصاحبهی منتشر شده از کارگردان سری Overwatch، توسعهی دنبالهی سری دلیل اصلی کاهش میزان عرضهی محتوای جدید برای نسخهی اول بوده است.
اگر بازی Overwatch را در اولین سال عرضه تجربه کرده باشید، احتمالا میزان بالای محتوای عرضه شده برای این بازی و پشتیبانی خوب تیم سازنده از آن، توجه شما را نیز به خود جلب کرده است. Summer Games، Junkenstein’s Revenge، Winter Wonderland، Chinese New Year و Uprising تنها نمونهای از رویدادها و محتوای جدید عرضه شده برای بازی overwatch از زمان عرضه هستند. با این حال، اگر کمی دقیقتر به رویدادهای عرضه شده برای بازی در یک سال گذشته نگاه کنید، متوجه میشوید که میزان محتوای جدید عرضه شده برای این بازی از پوستهها گرفته تا دیگر موارد، کاهش بسیار چشمگیری داشتهاند و بسیاری از این رویدادها تا حد زیادی تکراری بودهاند.
سوال اینجا است که آیا نسخهی دوم سری که در جریان مراسم BlizzCon امسال معرفی شد تاثیری در این موضوع داشته یا خیر؟ براساس صحبتهای آقای جف کاپلان (Jeff Kaplan) در مصاحبه با وبسایت Kotaku، به نظر میرسد این دقیقا دلیل اصلی کاهش محتوای جدید عرضه شده برای بازی Overwatch بوده است. آقای کاپلان در این مصاحبه بیان کردند:
(توسعهی نسخهی دوم) صد درصد دلیل این موضوع بوده است. البته ما به همین دلیل نسبت به معرفی بازی Overwatch 2 بسیار هیجانزده بودیم. حالا ما احساس میکنیم که بالاخره میتوانیم آزادانه با هواداران ارتباط برقرار کرده و به آنها بگوییم که این کاری است که ما در حال انجام آن هستیم و این دلیل بسیاری از تصمیمات ما است.
ایشان در ادامه توضیح دادند که انتشار این رویدادهای تکراری برای تیم سازنده نیز بسیار «دردناک» بوده است.
من در کنار یکی از طراحان رویداد Junkenstein’s Revenge نشسته بودم. او یک فرد بسیار بااستعداد به نام مایک هیبرگ (Mike Heiberg) است. او به من گفت که من ایدههای بسیار زیادی برای رویداد هالووین امسال دارم ولی من به او گفتم که بله مایک، من متوجه هستم ولی ما در حال حاضر برروی چیز دیگری تمرکز کردهایم. این موضوع برای همهی ما بسیار دشوار بود.
تا زمان انتشار بازی Overwatch 2، تیم سازنده نقشهها، قهرمانان و محتوای جدید دیگری را به نسخهی نخست اضافه خواهد کرد و پشتیبانی از بازی حتی پس از انتشار نسخهی دوم نیز ادامه خواهد داشت.
زمانی فرا خواهد رسید که هر دو نسخه با هم ترکیب خواهند شد. ما باور داریم که این موضوع، به خصوص از دید بازی رقابتی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ایدهی اصلی و مهم این است که جلوی تفکیک بازیبازان و ایجاد یک برتری به خاطر استفاده از یک نسخهی متفاوت را بگیریم. اگر شما قرار است در یک گروه رقابت کنید، دلیلی وجود ندارد که یک نفر صرفا به خاطر استفاده از یک نسخهی متفاوت نرخ فریم بهتری داشته باشد.
آقای کاپلان در ادامه بیان کردند که زمانی که دنبالهی سری کامل شود، زمانی بسیار هیجانانگیز برای همه خواهد بود. البته با توجه به گزارشهای منتشر شده تا به این لحظه، به نظر میرسد حداقل تا سال ۲۰۲۰ میلادی، نباید منتظر فرا رسیدن این زمان باشیم. حتی آقای کاپلان نیز شخصا بیان کرده بود که هیچ ایدهای دربارهی زمان انتشار بازی ندارند.
بازی Overwatch 2 در حال حاضر برای کنسولهای اکسباکس وان، نینتندو سوییچ، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی در دست توسعه قرار دارد.