تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 163
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3,275
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,039
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 20
    آي پي امروز آي پي امروز : 926
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 997
    بازدید هفته بازدید هفته : 7,314
    بازدید ماه بازدید ماه : 7,314
    بازدید سال بازدید سال : 374,243
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,171,302

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 13.59.214.148
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

هواوی Mate X معرفی شد؛ بهترین و گران‌ قیمت‌‌ترین گوشی تاشویی که تاکنون دیده‌ایم

هواوی Mate X معرفی شد؛ بهترین و گران‌ قیمت‌‌ترین گوشی تاشویی که تاکنون دیده‌ایم

هواوی امروز در حاشیه نمایشگاه MWC 2019، از نخستین گوشی تاشوی خود با عنوان Mate X رونمایی کرد. این رونمایی با انتشار جزییات نسبتاً کاملی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اسمارت فون همراه بوده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

همچون گوشی Galaxy Fold که سامسونگ چند روز قبل آن را معرفی کرد،  Mate X نیز قابلیت آن را دارد که به صورت همزمان هم به صورت اسمارت فون و هم به صورت تبلت مورد استفاده قرار بگیرد.‌ با این تفاوت که برخلاف این گوشی سامسونگ، Mate X از بیرون تا می‌شود به گونه‌ای که به یک نمایشگر ثانویه نیاز ندارد و پس از بسته شدن، پنل اصلی و پشتی آن توسط این نمایشگر پوشیده می‌شود. با توجه به این موضوع باید در آینده دید که این گوشی تاشو چقدر استحکام دارد و آیا می‌توان تحت این طراحی برای مدت زمانی طولانی مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر.

هواوی اعلام کرده است که گوشی تاشو او در قیاس با محصول سامسونگ دارای استحکام بسیار بیشتری است چرا که در هنگام خم شدن، نمایشگر آن شعاع کوچکتری به خود می‌گیرد. هواوی در مراسم معرفی این اسمارت فون نشان داد که محل تا شدن آن در وسط صفحه نمایش قرار نگرفته است به همین دلیل نمایشگر آن به صورت نامتقارن خم می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که پس از خم شدن نمایشگر، بخش بزرگ‌تری از آن در یک سمت گوشی قرار بگیرد. به نظر می‌رسد پنل پشتی گوشی از جنس پلاستیک طراحی شده و هواوی برای خم شدن نمایشگر یک سری لولای مخفی به کار گرفته است.

اما در پنل پشتی یک بخش مجزا از این گوشی دیده می‌شود که هواوی آن را با عنوان Spine معرفی کرده است. در این بخش سنسورهای مربوط به دوربین اصلی دیده می‌شود که به صورت سه‌گانه طراحی شده اند. این بخش همچنین به هواوی کمک کرده است که ضخامت کلی دستگاه را کاهش دهد. Spine دارای ضخامت 11 میلی متری است اما دیگر بخش‌ها که توسط نمایشگر پوشانده شده‌اند ضخامتی در حدود 5.4 میلی متر دارند. هنگامی که گوشی در حالت خم شده قرار می‌گیرد بخشی از نمایشگر، به زیبایی این فضای خالی را اشغال می‌کند تا گوشی سطحی یکنواخت و صیقلی داشته باشد. هواوی اعلام کرده است که Mate X، نازک‌ترین اسمارت فون تاشوی موجود در بازار است.

mate_x_1.jpg

mate_x_2.jpg

هواوی همچنین اعلام کرده است که گوشی Mate X در حالت تبلت دارای یک نمایشگر 8 اینچی است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این نمایشگر دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است که سبب افزایش زیبایی آن شده است. در این نمایشگر اثری از بریدگی دیده نمی‌شود چرا که Mate X دارای دوربین سلفی نیست. با وجود این، کاربران می‌توانند این گوشی را در حالت تاشده قرار دهند و از صفحه نمایش موجود در پنل پشتی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کنند. هواوی مدعی است که تصاویر سلفی ثبت شده توسط این دوربین کیفیت و وضوح بسیار عالی خواهد داشت.

این اسمارت فون تاشوی هواوی در حالت تبلت دارای وضوح 2480 در 2200 پیکسلی است و هنگامی که در حالت خم شده قرار می‌گیرد یک نمایشگر 6.6 اینچی با وضوح 2480 در 1148 پیکسلی را در پنل اصلی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این شرایط صفحه نمایش کوچکتر نیز که در پشت گوشی قرار دارد دارای ابعاد 6.38 اینچی خواهد بود و از وضوح 2480 در 892 پیکسلی بهره می‌برد.

با توجه به این طراحی صورت گرفته برای گوشی Mate X، هواوی فضای زیادی را برای تجهیز این گوشی به قطعات سخت افزاری قدرتمند در اختیار داشته است. به همین دلیل شاهد حضور تراشه پرچمدار Kirin 980 در آن هستیم که پیش از این در گوشی قدرتمند Mate 20 Pro نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و گفته می‌شود شاهد کاربرد آن در سری اسمارت فون‌های P30 هواوی نیز خواهیم بود.

mate_x_3.jpg

mate_x_4.jpg

این تراشه این‌بار به یک مودم جدید و قدرتمند با عنوان Balong 5000 مجهز شده است که قادر است با شبکه‌های مخابراتی 5G ارتباط برقرار کند. هواوی اعلام کرده است که این تراشه می‌تواند سرعت دانلود در حدود 4.6 گیگابیت بر ثانیه را فراهم کند که 10 برابر سریع‌تر از ارتباط با شبکه‌های 4G است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که مودم Balong 5000 دو برابر سریع‌تر از مودم اسنپدراگون X50 عمل می کند که هم اکنون در کنار تراشه اسنپدراگون 855 در گوشی تاشوی سامسونگ و گوشی‌های گلکسی اس 10 مورد استفاده قرار گرفته است. در صورت دسترسی به حداکثر سرعت فراهم شده توسط مودم Balong 5000، کاربران می‌توانند ویدیویی با حجم یک گیگابایت را در تنها سه ثانیه دانلود کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و عالی این اسمارت فون قابلیت شارژ باتری با توان 55 وات است. این فناوری یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به فناوری 40W Super Charge است که هواوی در سال گذشته در گوشی Mate 20 Pro معرفی کرده بود. با استفاده از این فناوری عالی، گوشی Mate X می‌تواند باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی خود را در عرض 30 دقیقه تا 85 درصد شارژ کند.

تاکنون اطلاعاتی از سه سنسور موجود در ماژول دوربین اصلی این اسمارت فون منتشر نشده است اما با توجه به حضور لوگوی شرکت Leica می‌توان گفت که باید منتظر ثبت تصاویر عالی و بسیار مناسبی از این گوشی تاشو باشیم. پورت USB-C در وجه پایینی گوشی و همچنین سنسور اثر انگشت موجود در لبه کناری سمت راست، از دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون است.

mate_x_5.jpg

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی هواوی، گوشی Mate X قرار است در ابتدا تنها در رنگ آبی روانه بازار شود. علاقه‌مندان می‌توانند این اسمارت فون را از اواسط سال جاری میلادی با قیمت قابل توجه و خیره کننده 2600 دلار خریداری کنند.

انتظار می‌رود در طی روزهای آینده اطلاعات جدید دیگری در مورد رابط کاربری این اسمارت فون و همچنین سازگاری نرم افزارهای مختلف با آن منتشر شود. همچنین سوالات دیگری وجود دارد که هواوی هنوز به آن‌ها پاسخ نداده است. سوالاتی نظیر میزان استحکام نمایشگر، کیفیت کلی گوشی، مقدار شارژدهی باتری و....


تاریخ ارسال پست: یکشنبه 05 اسفند 1397 ساعت: 23:09
برچسب ها : ,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش