تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 116
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 491
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,914
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 305
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 611
    بازدید هفته بازدید هفته : 491
    بازدید ماه بازدید ماه : 491
    بازدید سال بازدید سال : 367,420
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,164,479

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.17.174.234
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 11 تیر 1403

عکسبرداری با رزولوشن 64 مگاپیکسل؛ فناوری انحصاری در Nokia 9 PureView

عکسبرداری با رزولوشن 64 مگاپیکسل؛ فناوری انحصاری در Nokia 9 PureView

علیرغم اینکه تا به امروز اطلاعات بسیار زیادی همراه با تصاویر گوشی هیجان‌انگیز نوکیا 9 جدید منتشر شده ولی ساختار دوربین 5 سنسوره آن برای ما نامشخص و مجهول بوده است. اما به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌شود مشخصات نهایی دوربین این گوشی را بیان کرده و پر از نکات جالب و جذاب است.

در کنار این قابلیت‌هایی که تا به امروز در مورد نمایشگر و سیستم شارژ این گوشی بیان شده، بدون شک نقطه متمایز کننده آن از دیگر رقبا، ساختار دوربین پنج‌گانه آن است که تا به امروز در گوشی‌های تلفن همراه به صورت گسترده استفاده و عرضه نشده است.

به تازگی وبسایت NokiaPowerUser گزارشی منتشر کرده که ادعا می‌شود مشخصات مربوط به این گوشی است. در این گزارش این‌طور آمده که حفره‌های پشت این گوشی مربوط به سیستم فوکوس خودکار و فلش LED در کنار 5 سنسور شامل، سنسور RGB، سنسور مونوکروم، سنسور تله فوتو، سنسور زاویه عریض و سنسور عمق میدان است. با توجه به این ساختار باید بگوییم نوکیا 9 PureView مجموعه‌ای کامل از همه سنسورهایی که تا به امروز در دستگاه‌های مختلف استفاده شده را با خود به همراه دارد و ارائه یک نرم‌افزار مناسب می‌تواند کیفیت بی‌نظیری به خروجی‌های دوربین این دستگاه بدهد.

nokia9cams.jpg

در کنار این خصوصیات، این وبسایت به این مورد اشاره کرده که این گوشی توانایی عکسبرداری در رزولوشن 64 مگاپیکسل را هم دارد و این قابلیت به مدد ترکیب خروجی‌های بدست آمده از سنسورهای مختلف و استفاده از هوش مصنوعی برای تجمیع آنها به صورت نرم‌افزاری بدست خواهد آمد.

به عبارت دیگر استفاده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی، دو سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی و تجمیع آنها راهکاری است که NPU به عنوان روش مورد استفاده برای افزایش ابعاد تصویر خروجی تا 64 مگاپیکسل عنوان کرده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که به صورت سنتی زاویه دید سنسورهای مورد استفاده در دستگاه‌های با چند سنسور دوربین در ابعاد میدان اشتراک آنها با یکدیگر همپوشانی دارد و با توجه به این حالت نمی‌توانیم به صورت کامل شرح دهیم که راهکار نوکیا برای رسیدن به 64 مگاپیکسل دقیقاً به چه نحو است و بهتر است در این مورد منتظر تشریح کامل عملکرد دوربین توسط خود شرکت باشیم.

نوکیا در نسل اول گوشی‌های PureView خود با استفاده از تکنیک‌های Over Sampling راهکاری را برای افزایش رزولوشن تصویر به کار برده بود که با استفاده از آنها می‌توانستیم قدرت زوم دیجیتال بدون افت کیفیت تصویر را به صورت بسیار جذابی افزایش دهیم. به نظر این شرکت در نسخه جدید این فناوری نیز از نسخه بروز شده این تکنولوژی استفاده کرده و با ترکیب اطلاعات دریافتی از هر 5 سنسور می‌تواند زوم دیجیتال 10 برابری را بدون کاهش کیفیت به همراه داشت و در عین حال با توجه به استفاده از دریچه دیافراگم متفاوت، عملکرد دوربین در نور کم نیز به نحو قابل ملاحضه‌ای بهبود می‌یابد.

در کنار این ویژگی‌های جذاب برای دوربین این گوشی در دیگر بخش‌های خود نیز با قابلیت‌های رده بالا طراحی شده است و انتظار داریم از چیپست  Snapdragon 855 (و یا شاید Snapdragon 845) به همراه 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. باتری دستگاه نیز ظرفیت بسیار مناسب 4150 میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت و نوکیا از نسخه 9.0 سیستم عامل Android One روی آن استفاده می‌کند تا بتوان تجربه اندروید خام را روی این دستگاه جذاب داشت.

طبق گزارشات قبل شرکت نوکیا قصد دارد این گوشی را در تاریخ 24 فوریه (5 اسفند ماه) به صورت رسمی معرفی کندو تا به امروز می‌دانیم که امکاناتی مانند سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و شارژ بی‌سیم سریع از قابلیت‌های ویژه آن خواهند بود.


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 25 بهمن 1397 ساعت: 15:38
برچسب ها : ,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش