تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 30
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,468
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,425
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 20
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 494
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 431
    بازدید هفته بازدید هفته : 14,981
    بازدید ماه بازدید ماه : 91,742
    بازدید سال بازدید سال : 361,003
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,158,062

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.138.36.72
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 08 تیر 1403

رم 4 گیگابایت، صفحه نمایش 4K و قابلیت Force Touch برای کاربران تلفن های هوشمند چه تفاوتی ایجاد می کند؟

رم 4 گیگابایت، صفحه نمایش 4K و قابلیت Force Touch برای کاربران تلفن های هوشمند چه تفاوتی ایجاد می کند؟

هر روزه تولیدکنندگان گوشی های همراه برای رقابت با سایر کمپانی ها دست به تولید گوشی های قدرتمندتری می زنند و سعی می کنند تا از نظر سخت افزاری و یا نرم افزاری دست پیش از سایر محصولات مشابه بگیرند و فروش محصولات خود را بالاتر ببرند. در این بین گاها بنظر می رسد که بخشی از این افزودنی ها خیلی کاربردی نباشند و یا آن گونه تفاوت خاصی در بهبود تجربه کاربری استفاده کننده نسبت به نسل پیشین همان فناوری ایجاد نمی کنند.

در طی امسال شاهد گوشی های هوشمندی بودیم که برای اولین بار از چهار گیگابایت رم، صفحه نمایش ۴K و یا از فناوری Force Touch بهره می برند؛ اما آیا تمامی این بهبود های سخت افزاری لازم و کاربردی است!؟ آیا واقعا یک کاربر از گوشی هوشمند خود چنین مواردی را توقع دارد!؟

صفحه نمایش های ۴K

0edc704

طی نقد و بررسی های انجام شده در طی ۱۲ ماه گذشته، صفحه نمایش های QHD نیز هنوز راه زیادی بایستی طی کنند تا به یک استاندارد برای گوشی های هوشمند تبدیل شوند. لازم به ذکر است در فاصله ای که کاربران گوشی های هوشمند خود را نگه می دارند، چشم قادر به تشخیص این کیفیت نخواهد بود.

صفحه نمایش های ۴K عملکرد بسیار خوبی را از خود در گجت های واقعیت مجازی نشان دادند. از آنجایی که در محصولات واقعیت مجازی چشم ها به صفحه نمایش بسیار نزدیک می باشد، بدین ترتیب تراکم پیکسلی بالا در آنجا کمک خواهد کرد.

این مسئله بوسیله برخی منابع ادعا می شود که چشم انسان قادر به تشخیص و تفاوت میان پیکسل های صفحه نمایش QHD وFull HD در فاصله طول دست نخواهد بود.

حال کمپانی های تولیدکننده گوشی پا را فراتر از QHD گذاشته اند و روی به استفاده از صفحه نمایش های ۴K در گوشی ها آورده اند در حالی که شاید این فناوری برای محصولات بر پایه واقعیت افزوده کاربردی باشد ولی استفاده از آن در گوشی های هوشمند بنظر غیر ضروری است و فقط باعث ایجاد هزینه بیشتر برای خریداران و مصرف باتری بشدت بیشتر می شود.

چهار گیگابایت رم

Samsung-20nm-4Gb-DDR3-RAM-resized

گوشی Nexus 5X به عنوان یکی از آخرین محصولات معرفی شده بهمراه دو گیگابایت رم عرضه شد و از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید مارشملو نیز بهره می برد. با توجه به بررسی های انجام شده این گوشی بسیار روان و عالی کار می کند و با تنها دو گیگابایت تمامی نیازها را توانسته است مرتفع کند. بدین ترتیب استفاده دستگاه هایی مانند OnePlus 2 یا Asus Zenfone 2 از چهار گیگابایت رم زیر سوال می رود و بنظر می آید این میزان از حد لازم و کافی فراتر می باشد.

سریعتر شدن جابجایی بطور هم زمان بین چند نرم افزار ویژگی خوبی می باشد که این میزان رم های زیاد با خود به ارمغان می آورند ولی قطعا این موضوع برای تمامی کاربران گوشی های همراه مهم نخواهد بود و گاها غیر کاربردی بنظر می رسد.

قطعا افزایش میزان رم در گوشی های هوشمند در آینده لازم خواهد بود اما هم اکنون تا چند سال آتی چهار گیگابایت رم زیادتر از میزان لازمه به نظر می رسد.

فناوری Force Touch

androidpit-force-touch-1-w782

فناوری Force Touch قابلیتی می باشد که صفحه نمایش گوشی شما را حساس به فشار می کند. آینده این فناوری روشن است اما در حال حاظر این فناوری زیاد جایگاه خاصی ندارد و زیاد کاربردی نیست. شاید این فناوری نیز همانند Android Wear باشد. اولین محصولاتی که بهمراه Android Wear عرضه شدند بسیار ناکارآمد بودند و بسیاری از ویژگی های لازم برای کاربر را نداشتند.

این روزها قابلیت های جدیدتری از فناوری Force Touch به نمایش گذاشته شده است که می توان به تبدیل گوشی خود به یک ترازو اشاره نمود. در طی ویدئویی منتشر شده با استفاده از قابلیت ۳D touch گوشی آیفون توانستند تا اشیا کوچک را وزن کنند. شاید این ویژگی ها جذاب باشند ولی برای بسیاری از کاربران این موارد دلیل قانع کننده ای برای تهیه یک دستگاه گران قیمت که از فناوری Force Touch بهره می برد نخواهد بود و کاربردی بودن این قابلیت آن چنان که باید و شاید برای کاربران به چشم نمی آید.

هرچند شاید در آینده، زمانی که توسعه دهندگان توانسته باشند نرم افزارهای جدیدی براساس این فناوری توسعه دهند، قابلیت ها و کاربردهای بهتری از این فناوری به معرض نمایش گذاشته شود.

منبع: ای بایت


تاریخ ارسال پست: یکشنبه 08 آذر 1394 ساعت: 22:04
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش