تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 43
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 125
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,914
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 89
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 611
    بازدید هفته بازدید هفته : 125
    بازدید ماه بازدید ماه : 125
    بازدید سال بازدید سال : 367,054
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,164,113

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.149.235.6
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 11 تیر 1403

انتشار بازی Duke Nukem 3D پس از 17 سال!

انتشار بازی Duke Nukem 3D پس از 17 سال!

علاقمندان عناوین شوتر به احتمال فراوان با سری بازی های Duke Nukem و قهرمان کاریزماتیک حاضر در نسخه های مختلف این سری یعنی همان دوک خوش تیپ و یکه بزن دنیای بازی های کامپیوتری آشنا هستند. بازی Duke Nukem 3D بی شک یکی از بهترین نسخه های سری Duke Nukem محسوب می شود که برای نخستین بار در بهار سال 1996 میلادی برای پلتفرم MS-DOS منتشر شد و پس از آن به موجب موفقیت هایی که کسب کرد، به فاصله ی چند سال بر روی پلتفرم های بیشمار دیگری نیز عرضه شد. اگر چه این بازی به مرور زمان بر روی کنسول ها و پلتفرم های بیشماری حضور یافت، اما باز هم تعدادی از گیمر های مشتاق در آن زمان موفق به تجربه ی این بازی نشدند. حال برای تعدادی از آن ها این فرصت پیش آمده تا بتوانند پس از 17 سال به ملاقاتی خاطره انگیز با شخصیت دوک ناکم در بازی Duke Nukem 3D بروند.

یکی از پلتفرم هایی که بازی Duke Nukem 3D برای آن به شکل ناقصی عرضه شد، کنسول پر مخاطب 16 بیتی دهه ی 90 میلادی یعنی Sega Mega Drive بود (که با نام Genesis نیز شناخته می شود). نسخه ی سگا مگا درایو بازی Duke Nukem 3D در پاییز سال 1998 به دست شرکت Tec Toy (که امتیاز انتشار این نسخه از بازی را به شکل انحصاری به دست داشت) منتشر شد؛ اما این فرآیند تنها در کشور برزیل صورت پذیرفت و از این رو بسیاری از دارندگان کنسول مگا درایو (که در دیگر نقاط جهان حاضر بودند) موفق به تجربه کردن این نسخه از بازی نشدند. حال پس از گذشت 17 سال شرکت Piko Interactive موفق شده امتیاز پخش نسخه ی سگا مگا درایو بازی Duke Nukem 3D را از چنگ شرکت برزیلی بیرون بیاورد و این نسخه از بازی را در سراسر جهان منتشر نماید! علاقمندان به تهیه کردن این نسخه می توانند ورژن مگا درایو بازی Duke Nukem 3D را از طریق فروشگاه آنلاین شرکت Piko سفارش دهند. گفتنی است که این بازی در دو نسخه ی مجزا به فروش می رسد. یکی نسخه ی معمولی این اثر با قیمت 39.99 دلار که در آن تنها کارتریج بازی Duke Nukem 3D موجود است و دیگری نسخه ای ویژه از این بازی است که با قیمت 54.99 دلار به فروش می رسد و در آن علاوه بر کاتریج بازی Duke Nukem 3D ، یک عدد کیس خوش ساخت کنسول سگا مگا درایو نیز به همراه راهنمای رنگی این بازی موجود است.

 duke-nukem-3d

شاید انتشار نسخه ی 16 بیتی بازی Duke Nukem 3D به صورت جهانی، آن هم پس از گذشت این همه سال کمی عجیب به نظر برسد؛ اما باید اشاره کرد این نخستین باری نیست که شرکت Piko Interactive دست به چنین کاری می زند. این شرکت سال گذشته نیز موفق شده بود بازی Super 3D Noah's Ark را به صورت رسمی و به شکل جهانی برای علاقمندان کنسول 16 بیتی سوپر نینتندو منتشر نماید. بازی Super 3D Noah's Ark از لحاظ گیم پلی بسیار به بازی Duke Nukem 3D شباهت داشت اما کمپانی نینتندو در سال 1994 مجوز انتشار این بازی بر روی کنسول خانگی انحصاری خود را به سازندگان آن نداد و از این رو این بازی در آن زمان به شکل غیر رسمی منتشر شد تا در نهایت 19 سال بعد توسط شرکت Piko Interactive مجوز رسمی انتشار خود را دریافت کند. مسلماً مشتریان پر و پا قرص این دو بازی بیشتر کلکسیونرها یا عاشقانه سینه چاک دنیای بازی های کامپیوتری هستند که به جمع آوری تمام بازی های محبوب کنسولی خود علاقه مند هستند و مسلماً از خیر خرید این بازی نیز نمی گذرند. گفتنی است که نسخه ی سگا مگا درایو بازی Duke Nukem 3D به علت محدودیت های تکنیکی و سخت افزاری کنسول مگا درایو، تنها شامل مرحله ی دوم این بازی بود که با نام Lunar Apocalypse شناخته می شد. اما تجربه ی همین یک مرحله از سه مرحله ی اصلی بازی Duke Nukem 3D هم میتواند خاطرات خوش دوران گذشته را برای کسانی که (همچون نگارنده) هنوز هم کنسول سگا مگا درایو خود را نگاه داشته اند و همچون موجودی زنده به او رسیدگی میکنند، به بهترین شکل ممکن زنده نماید.

منبع:سخت افزار


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت: 11:24
برچسب ها : ,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش