تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 172
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3,588
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,039
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 20
    آي پي امروز آي پي امروز : 964
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 997
    بازدید هفته بازدید هفته : 7,627
    بازدید ماه بازدید ماه : 7,627
    بازدید سال بازدید سال : 374,556
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,171,615

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.128.203.182
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

گوشی‌ هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس رسماً معرفی شدند؛ بهترین دوربین‌ها با قدرتمندترین سخت‌افزار

گوشی‌ هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس رسماً معرفی شدند؛ بهترین دوربین‌ها با قدرتمندترین سخت‌افزار

شرکت هواوی در مراسمی باشکوه از گوشی‌های سری میت 40 خود رونمایی کرد. در ادامه به معرفی نسخه‌های متعادل و عالی Huawei Mate 40 Pro می‌پردازیم.

سری میت هواوی را باید سری تکامل نامید. در واقع هواوی هر ساله گوشی‌های سری P را بروز کرده و در بعضی بخش‌ها ارتقا می‌دهد ولی اگر می‌خواهید کامل‌ترین محصولات هواوی را بخرید باید آن را از میان محصولات سری Mate انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید وجه اشتراک گوشی‌های سری میت 40 امسال با سری میت 30 سال قبل، عدم استفاده از سرویس‌های گوگل روی سیستم‌عامل اندروید است که از سال گذشته و در پی اعمال محدودیت‌های همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی توسط دولت ایالات متحده ایجاد شده است.

mate40-2.jpg

جدای از این مورد هواوی تلاش نمود تا با ارتقای رابط کاربری EMUI و توسعه سرویس‌های HMS تا حد ممکن این خلاء را پوشش دهد که از حق و انصاف نباید گذشت و می‌توانیم بگوییم در حد خود بسیار خوب و قابل قبول عمل کرده است.

در نظر داشته باشید که همه مدل‌های میت 40 معرفی شده در این مراسم، نسخه‌های 5G هستند که به لطف تراشه Kirin 9000 5G به عنوان اولین تراشه 5 نانومتری 5G دنیا با آنها همراه شده‌اند.

پس از بیان این مقدمه و فارغ از بحث نرم‌افزار حالا نوبت آن است که به معرفی گوشی‌های سری میت 40 معرفی شده در این مراسم بپردازیم.

در همین رابطه بخوانید:

- گوشی میت 40 هواوی با نمایشگر OLED و چیپست قدرتمند Kirin 9000E رسماً معرفی شد
DXOMARK شهادت داد: گوشی میت 40 پرو هواوی بهترین دوربین دنیا را دارد
- مقایسه مشخصات گوشی میت 40 پرو پلاس 5G هواوی با پرچمدارهای سامسونگ، شیائومی و اپل
مقایسه مشخصات گوشی‌های جدید سری میت 40 هواوی با میت 30

دوربین
اجازه بدهید برخلاف همه مطالب معرفی گوشی‌های شهر سخت‌افزار در مورد این دو گوشی با دوربین شروع کنیم. هواوی در این دو گوشی از سنسورهای اصلی جدید با اندازه 1/1.28 اینچ استفاده کرده که می‌توانیم آنها را بزرگترین سنسورهای دوربین در دنیای موبایل بدانیم.

این بزرگ بودن اندازه سنسور اثرات قابل توجهی در عکاسی نور شب و همچنین عکاسی با تک شات خواهد داشت که بهتر است تا بررسی تخصصی شهر سخت‌افزار از این گوشی برای پی بردن به پتانسیل بسیار بالای آنها منتظر بمانیم.

mate40-4.jpg

در کنار این مورد باید فراموش نکنید که این سنسور 50 مگاپیکسلی به لنزی با دیافراگم f/1.9 و همچنین لرزشگیر اپتیکال همراه شده که هر پیکسل در آن 1.22 میکرون اندازه خواهد داشت؛ اندازه‌ای که شاید تا 2 برابر بزرگتر از بسیاری از اندازه سنسور پرچمداران دیگر در دنیاست.

با استفاده از سنسور اصلی این گوشی می‌توانید ویدئوهای 4K را در نرخ 60 فریم ضبط کنید و در کنار آن فیلمبرداری 1080p در نرخ 480 فریم بر ثانیه نیز ممکن است که حتی اگر طالب بیشتر از این باشید نیز می‌توانید ابعاد ویدئوی نهایی را تا 720p کاهش داده و در عوض فریم ریت تا 3840 را دریافت کنید که واقعاً عالیست.

mate40-5.jpg

هواوی در این گوشی‌ها از نسل دوم دوربین‌های Cine خود استفاده کرده که سنسور عامل آنها یک 20 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/1.8 است. این سنسور را می‌توانیم اولین سنسور با لنز free form دنیا بدانیم که با ساختار خلاقانه خود تا حد بسیار زیادی اعوجاجات و انحرافات ابعاد تصویر در لنزهای اولترا واید را کاهش می‌دهد.

mate40-7.jpg

هواوی در این گوشی‌ها نیز مجدداً از سنسورهای پریسکوپی استفاده کرده که این بار در قالب یک ماژول 12 مگاپیکسلی پیاده شده و قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری را به کاربر می‌دهد که بیشتر از 3 برابر زوم اپتیکال سری میت 30 پرو است. دیافراگم در این سنسور f/3.4 بود ه و خبر خوب استفاده از OIS در آن است که پیش از این تنها در آیفون 12 آنها را دیده بودیم.

mate40-6.jpg

پس از مشخصات فوق بهتر است سری به ویژگی‌های دوربین میت 40 پرو پلاس هم بیندازیم. در این گوشی قابلیت زوم به 10 برابر افزایش یافته که سنسور پریسکوپی 8 مگاپیکسلی دستگاه ویژگی‌هایی شبیه به سنسوری دارد که روی P40 Pro+ دیده بودیم؛ f4.4 همراه با قابلیت‌های دیگر آن.

سنسور دوم دستگاه هم 12 مگاپیکسلی بوده و بزرگنمایی 3 برابری را میسر می‌کند. البته اگر می‌خواهید با مشخصات دوربین این دو دستگاه بیشتر آشنا شوید بهتر است تصویر فوق را با دقت بیشتری ببینید.

 

هر دو گوشی دوربین جلوی دوگانه با رزولوشن 13 مگاپیکسلی  برای سنسور اولترا واید دارند که با یک سنسور عمق میدان از نوع ToF همراه شده و خبر خوب این است که 100 درجه زاویه دید به شما کمک می‌کند که تصاویر سلفی عریض را بدون هیچ دردسری ثبت کنید.

البته هواوی در بحث فناوری‌های هوش مصنوعی و حالت شب در این سری تحول بزرگی ایجاد کرده که قسمت اعظمی از آن به لطف همان سنسورهای اصلی با اندازه دو برابر بزرگتر از نسل قبل به دست آمده است.

سخت‌افزار
همانطور که انتظار داشتیم هواوی در این مراسم تراشه Kirin 9000 5G را به صورت رسمی معرفی کرد؛ اولین تراشه 5 نانومتری با مودم داخلی 5G که طبق آنچه در مراسم اعلام شد می‌تواند فصلی نو در پردازش اطلاعات در فاز محاسباتی و هوش مصنوعی ایجاد کند.

این تراشه دارای پردازنده 8 هسته‌ای متشکل از کلاستر با تک هسته Cortex-A77 در فرکانس 3.13 گیگاهرتز (بیشترین فرکانس هسته در دنیای موبایل)، سه هسته دیگر در فرکانس 2.54گیگاهرتز و 4 هسته کم‌مصرف Cortex-A55 در فرکانس 2.05 گیگاهرتز است که با گرافیک جذاب 24 هسته‌ای Mali-G78 و واحدهای دیگر، قدرتمندترین تراشه پردازشی حال حاضر دنیای موبایل را تشکیل می‌دهد.

mate40-8.jpg

نکته بسیار مهم دیگر در مورد بخش ارتباطی این گوشی استفاده از فناوری وای فای نسخه 6+ است که توانایی رسیدن به سرعت‌های بسیار بالا در این شبکه را در پهنای باند 160 مگاهرتز فراهم می‌کند.

هواوی برای این دو گوشی نسخه‌های سخت‌افزاری متعددی را در نظر گرفته که در دو حافظه 8 و 12 گیگابایتی رم و دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی داخلی ارائه می‌شوند.

نمایشگر
هر دو گوشی مورد بحث ما به نمایشگرهای OLED به ابعاد 6.67 اینچ مجهز شده‌اند که نسبت به نسل قبلی با 6.53 اینچ بزرگتر و زیباتر هستند. این نمایشگرها رزولوشن 1344 در 2772 پیکسلی داشته و در لبه‌ها دارای زاویه خمیدگی 88 درجه هستند که هواوی قابلیت لمس حاشیه و عملکرد به صورت دکمه فیزیکی را برای آنها شبیه‌سازی کرده است.

mate40-3.jpg

نرخ بروزسانی صفحه نمایشگر در این سری به 90 هرتز رسیده که شاید برخی کاربران انتظار نرخ 120 هرتز را داشتند. در مقابل این شرکت نرخ پیمایش لمس صفحه را به 240 هرتز رسانده که در بازی‌ها و عملیات نیازمند واکنش سریعتر بسیار به چشم می‌آید.

باتری
یکی از نکات جالب گوشی‌های جدید هواوی آن است که این شرکت از باتری چندان غول‌پیکری روی آنها استفاده نکرده است. در واقع هواوی با به خدمت گرفتن باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی خود بسیاری از انتظارات را تعدیل کرده ولی خبر جالب این است که برای شارژ سریع این باتری از شارژرهای بسیار جذاب 66 واتی استفاده خواهد شد.

اوضاع وقتی جالب‌تر خواهد شد که بدانید هواوی به صورت تجاری قابلیت شارژ بی‌سیم 50 وات را نیز برای این گوشی‌ها میسر کرده که برای اولین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم.

همچنین شارژ معکوس دستگاه‌های دیگر را نیز به همراه خواهیم داشت که البته توان آن 5 وات بیشتر نخواهد بود.

در مراسم معرفی هواوی اعلام کرد که این باتری مدت زمان بیشتری قابلیت تأمین انرژی دستگاه در شبکه 5G را دارد و شاید تا 20 درصد بیشتر از سری گلکسی نوت 20 بتواند با شما همراهی در استفاده از این شبکه را داشته باشد.

قیمت و رنگ‌های بدنه
یکی دیگر از نکات جالبی که هواوی برای گوشی‌های سری میت 40 امسال نیز در نظر گرفته عرضه در رنگ‌های متنوع است. طبق اعلام این شرکت میت 40 پرو امسال در 5 رنگ متنوع سبز، زرد، مشکی، سفید و نقره‌ای درخشان عرضه خواهد شد و برای نسخه با 8 گیگابایت حافظه RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمت فضایی 1199 یورو در نظر گرفته شده است.

mate40-9.jpg

در نقطه مقابل نسخه میت 40 پرو پلاس با حافظه 12/256 گیگابایتی به قیمت بسیار بالای 1399 یورو به فروش خواهد رفت که شاید هیچ کدام از کاربران به آن فکر هم نمی‌کردند.

mate40-10.jpg

البته برنامه عرضه جهانی این دو گوشی چندان مشخص نیست ولی برای مثال شاهد بودیم که آقای ریچارد یو در حین مراسم به عرضه نسخه میت 4 پرو در نسخه 8/256 گیگابایتی در اروپا اشاره کرد و به احتمال فراوان نسخه با 12 گیگابایتی تنها در چین عرضه خواهد شد.


تاریخ ارسال پست: جمعه 02 آبان 1399 ساعت: 14:05
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش