عنوان Crackdown 3 تا حدی به دلیل تاخیرهای متعددش مشهور شده است، اما با توجه به صحبتهای رئیس بخش توسعه بازی استودیو Sumo Digital، ظاهرا مدت طولانی است که کار ساخت هسته بازی را تقریبا به اتمام رسیده است.
به نقل از IGN، مدیر عامل استودیو Sumo Digital یعنی پاول پورتر نیز همین حرفها را در طی مصاحبه اخیرش با Gamesindustry.biz بیان کرد. پورتر به عنوان یک طرفدار واقعی سری Crackdown بیان کرده است که بسیار مایل است تا از شکستهای Crackdown 2 اجتناب کند.
او بیان کرد: "تجربه من از Crackdown تقریبا شبیه به تجربه بسیاری دیگر از مردم است. من نسخه اول را تا حد مرگ بازی در حالت Co-Op تجربه نمودم و تمامی گویها رو جمع آوری کردم. اما تنها بعد از چندین ساعت بازی کردن Crackdown 2 میخواستم که کنترلر خود را به سمت تلویزیون پرت کنم و کاملا ناراحت بودم. این قطعا مسیری نیست که برای Crackdown 3 در نظر گرفته شده است."
پس نقشه حساس پورتر برای جلوگیری کردن از اینکه Cracksown 3 یک افتضاحِ پرتاب کنترلر نباشد چیست؟
این یک راز است، از آن جایی که او تصمیم گرفته تا نقشههایش را مخفی نگه دارد. اما با ابن حال بیان کرده است که بیشتر کاری که باقی مانده است پولیش کردن یا بهبود بخشیدن چیزهایی است که استودیو Sumo تا الان ساخته است.
"با ساختن یک بازی خوب. این یک پاسخ بدیهی است. من متاسفم، اما همانطور که میدانید تاریخ انتشار بازی با تاخیر مواجه شد و انتشار آن در فوریه سال بعد تایید شد، این خبر بسیار خوبی است چرا که این زمان را به ما میدهد تا عنوانی که تقریبا تمام شده است را پولیش کنیم و آن را بهتر و بهتر کنیم. راهی که بتوانید با آن بهترین بازیها را بسازید این است که آنها را بارها و بارها تمام کنید و این کاری است که ما در حال انجام دادن بر روی Cracksown 3 هستیم."
دنباله سری Crackdown که مدت زیادی مورد انتظار بوده است، با تاخیرهای زیادی رو به رو شده است، اولین تاخیر که انتشار ان را به 2018 به تعویق انداخت و دومین تاخیر که تاریخ انتشار ان را به فوریه 2019 موکول کرد. براساس گذارشات منتشر شده در اوایل امسال، ظاهرا شرکت Microsoft تمایلی به بیشتر به تعویق انداختن Crackdown 3 ندارد.
Crackdown 3 در بهمن یا اسفند سال 1397 برای Xbox one و PC منتشر میشود.