تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 11
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 200
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,888
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 46
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 265
    بازدید هفته بازدید هفته : 200
    بازدید ماه بازدید ماه : 48,407
    بازدید سال بازدید سال : 236,387
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,033,446

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.126.242
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

موتورلا گوشی پرچمدار Moto Z3 را با قیمتی عالی معرفی کرد؛ طعم اولین ارتباط 5G جهان

موتورلا گوشی پرچمدار Moto Z3 را با قیمتی عالی معرفی کرد؛ طعم اولین ارتباط 5G جهان

موتورلا ساعاتی پیش نسخه جدیدی از سری گوشی‌های Moto Z خود را معرفی کرد. این گوشی پرچمدار که قرار است با عنوان Moto Z3 روانه بازار شود اولین اسمارت فون 5G جهان است که به صورت رسمی به کاربران معرفی می‌شود.

گوشی Moto Z3 که به عنوان جدیدترین نسل از گوشی‌های کمپانی آمریکایی موتورلا معرفی شده است؛ می‌تواند از یک ماژول جانبی یا به گفته کمپانی سازنده یک Moto Mod بهره ببرد که امکان برقراری ارتباط با شبکه‌های پرسرعت 5G را برای آن به ارمغان می‌آورد. ماژول‌های Moto Mod که چند سالی است همراه با گوشی‌های میان رده و بالارده موتورلا روانه بازار می‌شوند؛ قابلیت‌هایی تازه نظیر افزایش ظرفیت باتری، بهبود قابلیت‌های دوربین، افزایش قدرت صوتی و... را به این محصولات اضافه می‌کردند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد آخرین نسل از این ماژول‌ها قادر است در قابلیتی تازه، امکان اتصال به شبکه‌های 5G را مهیا کند.

moto-z3-2.png - 274.58 kB

طراحی و ویژگی‌های ظاهری و ماژول 5G Moto Mod
گوشی Moto Z3 از نظر ظاهر شباهت زیادی به محصولات نسل گذشته موتورلا دارد و بیش از هرچیز ما را به یاد گوشی میان رده Moto Z3 Play می‌اندازد که در اوایل سال جاری میلادی به کاربران معرفی شد. حضور یک صفحه نمایش 6 اینچی AMOLED با وضوح 2160 در 1080 پیکسلی و با حاشیه‌های باریک در اطراف را می‌توان اصلی‌ترین دلیل برای ایجاد این شباهت دانست. با این وجود شاهد تغییر جنس پنل پشتی از آلومینیوم به شیشه هستیم که زیبایی بیشتری را در این بخش برای گوشی Moto Z3 به ارمغان آورده است. طبق معمول، ماژول دوربین که همچنان دارای برجستگی‌های خاص خود است نیز در میانه این پنل قرار گرفته است.

از میان دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به بازگشت کانکتورهای اتصال ماژول‌های Moto Mods اشاره کرد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موتورلا، تمامی ماژول‌های Moto Mod که در گذشته عرضه شده‌اند با گوشی Moto Z3 سازگاری دارند و کاربران می‌توانند این گوشی را با استفاده از این ماژول‌ها به قابلیت‌هایی جدید مجهز نمایند. ماژول جدیدی که همراه با این گوشی عرضه شده است 5G Moto Mod نام دارد و در قابلیتی تازه امکان پشتیبانی از نسل جدید از ارتباطات مخابراتی را به این گوشی اضافه خواهد کرد. این ماژول دارای یک مودم Snapdragon X50 و همچنین یک باتری با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعت است و می‌تواند علاوه بر اضافه کردن ارتباط 5G، موجب افزایش ظرفیت باتری این گوشی نیز شود. موتورلا اعلام کرده است که این ماژول را با کمک کمپانی Verizon طراحی و تولید کرده است و معرفی آن همراه با گوشی Moto Z3، سبب می‌شود که این گوشی به نوعی به عنوان اولین گوشی 5G جهان لقب بگیرد.

moto-z3-3.jpg - 30.04 kB

دوربین اصلی و سلفی
همچون بسیاری از گوشی‌های نسل گذشته موتورلا، اسمارت فون Moto Z3 نیز دارای یک دوربین دوگانه اصلی است که این بار به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. برخلاف محصولات دیگر کمپانی‌ها که معمولاً از یک لنز Telephoto یا یک لنز با زاویه دید وسیع استفاده می‌کنند موتورلا همچنان علاقمند است محصولات خود را همراه با آرایش‌ سنتی از لنزهای عکس‌برداری روانه بازار نماید و تنها به بهبود کیفیت تصاویر بسنده کند. این دوربین همچنین از فوکوس خودکار لیزری، قابلیت شناسایی فاز و فلش LED دوگانه نیز بهره می‌برد. اسمارت فون جدید موتورلا همچنین در بخش دوربین سلفی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی برخوردار است.

قطعات سخت افزاری
اما در بخش پردازنده، گوشی Moto Z3 برخلاف گوشی‌های بالارده سال 2018، از تراشه اسنپدراگون 845 بهره نمی‌برد و موتورلا استفاده از تراشه اسنپدراگون 835 را کافی دانسته است. به نظر می‌رسد کاهش قیمت تمام شده دلیل اصلی این تصمیم گیری بوده است. چهار گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی پرچمدار جدید را تشکیل می‌دهند. همانطور که در بالا گفته شد با استفاده از ماژول 5G Moto Mod، باتری این گوشی به 5000 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا می‌کند که شارژدهی عالی برای این گوشی را تضمین می‌نماید.

سیستم عامل اندروید 8.1 یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این اسمارت فون است. همچنین انتظار می‌رود ظرف یکی دو ماه آینده و انتشار سیستم عامل اندروید 9.0، بروزرسانی مربوط به این سیستم عامل نیز در دسترس کاربران قرار بگیرد. نسبت صفحه نمایش به بدنه 79 درصدی، شیشه محافظGorilla Glass 3، پورت USB Type-C، قابلیت شارژ سریع TurboCharger، قابلیت شناسایی چهره، پشتیبانی از دو ترابایت حافظه توسط پورت حافظه MicroSD و وزن 156 گرمی، از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی است. جک صوتی 3.5 میلی متری در گوشی Moto Z3 تعبیه نشده است؛ اما کاربران می‌توانند با استفاده از آداپتوری که در جعبه گوشی عرضه می‌شود؛ هدفون‌های خود را از طریق پورت USB Type-C به این گوشی متصل کنند.

moto-z3-4.jpg - 52.47 kB

قیمت و زمان عرضه
با توجه به اینکه ماژول 5G Moto Mod با همکاری مستقیم اپراتور Verizon طراحی شده است؛ این گوشی در ابتدا تنها در کشور آمریکا عرضه خواهد شد. موتورلا اعلام کرده است که عرضه این گوشی از 16 آگوست (25 مرداد) در این کشور آغاز خواهد شد. قیمت این گوشی پرچمدار نیز در حال حاضر در حدود 480 دلار تعیین شده است که با توجه به قابلیت‌ها و امکانات، قیمت بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. موتورلا تاکنون قیمت مشخصی را از ماژول 5G Moto Mod اعلام نکرده است اما عرضه این ماژول قرار است از اوایل سال 2019 میلادی آغاز شود.

امسال خبری از گوشی Moto Z3 Force نخواهد بود
پس از معرفی گوشی Moto Z3 از سوی موتورلا، این کمپانی اعلام کرد که برخلاف سال‌های گذشته که نسخه Force از گوشی‌های Moto Z2 و Moto Z عرضه شد؛ این اتفاق در سال جاری رخ نخواهد داد. گوشی‌های Moto Force موتورلا، نسخه‌های قدرتمندتر و بادوام‌تر از گوشی‌هایMoto Z هستند که به نظر می‌رسد فروش نامناسب آن‌ها در سال‌های گذشته، موتورلا را از عرضه نسخه دیگری از آن‌ها منصرف کرده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد کاهش تعداد گوشی‌های مختلف که تحت یک نام تجاری عرضه می‌شوند؛ شانس فروش آن‌ها را افزایش می‌دهد. موتورلا در سال‌های گذشته تحت نام یک سری از محصولات Moto Z، سه گوشی هوشمند را روانه بازار می‌کرد.


تاریخ ارسال پست: جمعه 12 مرداد 1397 ساعت: 14:01

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش