تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3195
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 118
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 725
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,914
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 372
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 611
    بازدید هفته بازدید هفته : 725
    بازدید ماه بازدید ماه : 725
    بازدید سال بازدید سال : 367,654
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,164,713

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.122.32
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 11 تیر 1403

Bethesda همکاری با انویدیا در ساخت Fallout 4 را تایید کرد (اسکرین شات های رسمی منتشر شدند)

Bethesda همکاری با انویدیا در ساخت Fallout 4 را تایید کرد (اسکرین شات های رسمی منتشر شدند)

این روز ها در آستانه ی عرضه شدن یکی از مورد انتظار ترین بازی های امسال یعنی بازی Fallout 4 به بازار، شاهد این نکته هستیم که حواشی فراوانی پیرامون این عنوان پر سر و صدا ایجاد شده است. حرف و حدیث هایی که تمامی آن ها به موجب منتشر شدن تصاویر و اطلاعات غیر رسمی (اما واقعی) بسیار گسترده ای از گیم پلی بازی فال آوت 4 به وجود آمده اند در این میان کار سازندگان بازی فال آوت 4 یعنی اعضای شرکت Bethesda در طول هفته ی اخیر تنها به ابراز نارضایتی از انتشار این اخبار عجیب محدود می شد و تلاش دیگری را از سوی آنان برای پرت کردن حواس مخاطبان بازی فال آوت 4 از بطن این حاشیه ها شاهد نبودیم (البته باید اعتراف کرد که کار چندانی هم در این زمینه از دست اعضای شرکت Bethesda بر نمی آمد). با این حال چندین ساعت قبل اعضای این شرکت متنی را بر روی وب سایت رسمی خود منتشر کردند تا بلکه بتوانند اندکی از حواشی گسترده ای که ظرف روز های اخیر پیرامون بازی فال آوت 4 شکل گرفته است را بکاهد.

اگر چه با فاش شدن اطلاعات گسترده ی مربوط به بازی فال آوت 4، برخی نگرانی ها در مورد کیفیت داستان این بازی و دیالوگ های موجود در آن افزایش یافتند، اما عمده جار و جنجال های در گرفته پیرامون این بازی جدید در هفته ای که آن را پشت سر نهادیم، اغلب بر شکل ظاهری این اثر یا همان ساختار گرافیکی آن متمرکز شده بود (ای دنیای ظاهر بین!). در این میان می توان گفت که اکثر این ایراد ها به کیفیت ناچیز بافت های این بازی (در قیاس با استاندارد ها و انتظارات موجود از عناوین این نسل) بر می گشت که البته چندان هم پر بیراه نبودند. حال به نظر می رسد که مخاطب اصلی متن جدید منتشر شده بر روی وب سایت Bethesda نیز دقیقاً همین افراد هستند، چون در متن مذکور جز اشاره به ویژگی های مثبت گرافیکی بازی فال آوت 4 چیز دیگری را مشاهده نمی کنیم.    

 fallout-1

نخستین نکته ای که طراحان بازی فال آوت 4 در متن مذکور به آن اشاره کرده اند، به نکات مربوط به موتور گرافیکی این بازی باز می گردد. ظرف روز های اخیر با توجه به کیفیت بافت های بازی فال آوت 4 این پرسش برای عده ی فراوانی از چشم انتظاران نسخه ی جدید سری فال آوت مطرح بود که چرا اعضای Bethesda برای طراحی ساختار دیداری بازی فال آوت 4 از نسخه ی بهبود یافته ی موتور گرافیکی بازی Skyrim یعنی Creation Engine بهره جسته اند و در عوض به سراغ موتور جدید تر و قدرتمند تری برای رسیدن به این منظور نرفته اند. در واقع اعضای Bethesda در قالب اظهار نظر جدید خود، ادعای قدیمی و ناکارآمد بودن این موتور گرافیکی را به شکلی غیر مستقیم رد کرده اند و به تمجید از ویژگی های آن پرداختند. آن ها معتقدند که پس از انتشار بازی Skyrim نخستین عملی که به انجام آن دست زده اند بهبود ویژگی های موتور گرافیکی Creation و افزایش توانایی های موجود در آن بوده است. به این ترتیب که با افزودن یک سیستم رندرینگ جدید به ساختار این موتور گرافیکی نسبتاً قدیمی کاری کرده اند تا علاوه بر پویا تر شدن سیستم نور پردازی این موتور در تمامی زمینه ها، امکان افزودن آیتم هایی کاملاً واقع گرا به محیط بازی ها نیز به قابلیت های موتور گرافیکی Creation افزوده گردد. در زمینه ی میزان واقع گرا تر شدن ساختار این موتور و همچنین قدرت بهینه ی نور پردازی آن، اعضای Bethesda به ذکر این مثال پرداخته اند که به عنوان نمونه نوع انعکاس و شکل فرآیند بازتابش نور از سطوح مختلفی نظیر چوب یا فلز اکنون در بازی فال آوت 4 به کلی با یکدیگر متفاوت است.

 fallout-2

بر اساس گفته های اعضای Bethesda آن ها برای قدرت بخشیدن به سیستم نورپردازی بازی فال آوت 4 به سراغ دوستان قدیمی شان در شرکت انویدیا رفته اند. کسانی که پیش از این در ساخت نسخه ی سوم سری The Elder Scrolls یعنی بازی Morrowind نیز با آن ها در امر طراحی جلوه های دیداری بهتر آب همکاری داشته اند (در واقع همکاری شرکت انویدیا و سازندگان بازی فال آوت 4 برای ساخت این بازی پیش از این به عنوان شایعه ای تایید نشده مطرح بود که بالاخره مورد تایید رسمی شرکت Bethesda قرار گرفت). به موجب تکنیکی که انویدیا در اختیار سازندگان بازی فال آوت 4 قرار داده است فرآیند Tessellation در این بازی اکنون به امری سخت افزار محور تبدیل شده است و از لحاظ اجرا به طور کامل بر توان پردازشی کارت های گرافیکی استوار خواهد بود. علاوه بر این مورد، تکنیک جدید انویدیا امکان استفاده از سیستم نور پردازی حجمی را نیز به سازندگان بازی فال آوت 4 داده است. امری که طراحان این اثر بسیار از آن برای شکل دادن اتمسفر خاص حاکم بر محیط این بازی بهره گرفته اند. اعضای شرکت Bethesda همچنین مدعی هستند که تکنیک گرافیکی جدید فراهم شده توسط انویدیا، بر طراحی بهینه ی سیستم آب و هوای پویای این بازی و همچنین چرخه ی کامل روز و شب موجود در آن نیز تاثیر فراوانی داشته است. به عنوان مثال تجربه کنندگان بازی فال آوت 4 در ساعات مختلف شبانه روز می توانند شاهد تغییر پویای نوع نور پردازی این بازی باشند و علاوه بر آن هنگامی که طوفان و باران حکمفرمایی خود بر دنیای وحشی این اثر را اعلام می کند، در عین واکنش کاملاً طبیعی سبزه ها و موی شخصیت اصلی بازی به وزش سهمگین باد، می توان شاهد نشستن تدریجی رویه ای مرطوب بر تمامی سطوح موجود در محیط این بازی از جمله رخت و لباس شخصیت های حاضر در محیط بود.  

 fallout-3

در این میان سازندگان بازی فال آوت 4 برای تایید سخنان خود اسکرین شات هایی را نیز از محیط این اثر منتشر کرده اند که تعدادی از آن ها را در لابلای این متن مشاهده می کنید. به هر حال می توان به خوبی مشاهده کرد که تمامی هدف و سعی و تلاش اعضای استودیو Bethesda از انتشار این تصاویر و مطرح کردن صحبت های مذکور نشان دادن قدرت گرافیکی بازی فال آوت 4 به منتقدان این اثر بوده است. آن ها در عین حال به این نکته هم اشاره کرده اند که این بازی بر روی تمامی پلتفرم های موجود (PC و کنسول ها) دقیقاً به یک اندازه روان اجرا خواهد شد و علاوه بر آن پیش از این نیز شاهد تاکید سازندگان بازی فال آوت 4 بر این نکته بودیم که این بازی نمایش کاملاً یکسانی بر روی کارت های گرافیکی مختلف از برند های گوناگون خواهد داشت (به عبارت بهتر بازی فال آوت 4 از لحاظ اجرای بهینه و بی اشکال با هیچ کدام از کارت های گرافیکی دو برند موجود در بازار مشکلی نخواهد داشت).

 fallout-4

به هر حال باید چند روز دیگر هم منتظر باق بمانیم تا ببینیم که بازی فال آوت 4 در عمل چقدر می تواند دل هواداران و چشم انتظاران خود را شاد کند. امیدواریم که سوای خوب یا بد بودن ساختار گرافیکی، این بازی بتواند در زمینه ی استحکام گیم پلی و قدرت بخش داستانی خود سر بلند از میدان بیرون آید. چرا که این دو مورد ساختاری، قطعاً بسیار مهم تر و تاثیر گذار تر از ساختار دیداری و گرافیکی پر رنگ و جلا هستند (اگر باور ندارید می توانید این موضوع را از سازندگان بازی The Order 1886 بپرسید!). گفتنی است که بازی فال آوت 4 ظرف چند روز آینده و در تاریخ 10 نوامبر امسال بر روی سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. 

منبع سخت افزار


تاریخ ارسال پست: جمعه 15 آبان 1394 ساعت: 11:00
برچسب ها : ,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش