تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 9
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1,080
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,888
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 130
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 265
    بازدید هفته بازدید هفته : 1,080
    بازدید ماه بازدید ماه : 49,287
    بازدید سال بازدید سال : 237,267
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,034,326

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.129.39.252
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

رونمایی مدیاتک از چیپست ده هسته ای Helio X30 با معماری 10 نانومتری

رونمایی مدیاتک از چیپست ده هسته ای Helio X30 با معماری 10 نانومتری

کمپانی تایوانی مدیاتک در چند سال اخیر توانسته است با چیپست های خوش قیمت خود، در دنیای گوشی های هوشمند اسمی برای خود دست و پا کند. در واقع در سال های گذشته اکثر گوشی های ارزان قیمت به چیپست های این کمپانی مجهز بوده اند، به خصوص کمپانی های چینی به دلیل اینکه اکثرا روی گوشی هایی با ارزش خرید بالا تمرکز کرده اند، علاقه ی زیادی به استفاده از چیپست های مدیاتک دارند. اما این قیمت پائین را نمیتوان به پای قدرت و کیفیت کم تراشه های مدیاتک گذاشت و این کمپانی نه تنها ثابت کرده است که میتواند با دیگر چیپست سازان مطرح از جمله کوالکام و سامسونگ وارد رقابت شود، بلکه میتواند به عنوان یک کمپانی پیشتاز نیز ظاهر شود. در ادامه ی مطلب با چیپست انقلابی این کمپانی آشنا میشویم. همراه ما باشید.

به نظر میرسد تولید چیپ های ارزان قیمت نتوانسته باعث مانع پیشرفت مدیاتک شود و این کمپانی تایوانی در همین سال جاری دو تراشه ی ده هسته ای قدرتمند را با عناوین Helio X20 و Helio X25 رونمایی کرد و سازندگانی از جمله شیائومی و میزو نیز این چیپست ها در گوشی های هوشمند خود استفاده کردند. حال مدیاتک چیپست دیگری را از نسل بعدی سری Helio با نام Helio X30 رونمایی کرده است که از نظر تعداد هسته با نسل قبل تفاوتی ندارد و همچنان یک چیپست ده هسته ای به شمار میرود. در حالی که مطمئنا گوشی های مجهز به این چیپست تا سال آینده وارد بازار نخواهند شد اما در هر صورت اکنون اطلاعاتی رسمی از سوی کمپانی در مورد این چیپست منتشر شده است.

اما به سراغ ویژگی ها و مشخصات فنی چیپست جدید میداتک میرویم. همان طور که گفته شد Helio X30 یک پرازنده ی ده هسته ای است که مانند نسل پیشین از طراحی سه خوشه ای یا همان Tri-Cluster برخوردار شده است. مهم ترین ویژگی چیپست جدید مدیاتک، استفاده از معماری 10 نانومتری بر پایه ی طراحی FinFET کمپانی TSMC است. نحوه ی چینش هسته های Helio X30 بدین صورت است که 4 هسته ی Cortex-A73 با فرکانس 2.8GHz برای انجام سنگین ترین وظایف قرار گرفته اند و در ادامه 4 هسته از نوع Cortex A-53 با فرکانس 2.2GHz و 2 هسته ی دیگر از نوع Cortex A-35 با فرکانس 2GHz قرار دارند که بار وظایف نسبتا سبک تر را به دوش خواهند کشید.

Helio X30 از سنسور های دوربین تا رزولوشن 40 مگاپیکسلی و رزولوشن فیلم برداری تا 24 مگاپیکسل پشتیبانی میکند. علاوه بر این Helio X30 تا 8 گیگابایت حافظه ی رم LPDDR4 با فرکانس MHz1600 نیز پشتیبانی خواهد کرد. اما به یکی دیگر از اجزای مهم این چیپست یعنی پرداشگر گرافیکی آن میرسیم جایی که مدیاتک از از چیپ گرافیکی Power VR 7XT با چهار هسته ی پردازشی استفاده کرده است. مدیاتک مدعی است که موتور گرافیکی این چیپست پتانسیل بسیار بالایی دارد و برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی کاملا آماده است. همچنین Helio X30 با مودم های داخلی LTE Cat 12 نیز سازگاری دارد. در نهایت همان طور که گفته شد این چیپست سال آینده به دست سازندگان خواهد رسید و احتمالا دیوایس های مجهز به Helio X30 نیمه ی دوم سال 2017 به بعد از راه خواهند رسید. نظر شما در مورد Helio X30 مدیاتک چیست؟


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 19 مرداد 1395 ساعت: 21:33
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش