تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 10
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,327
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,487
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 11
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 8
    آي پي امروز آي پي امروز : 238
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 218
    بازدید هفته بازدید هفته : 18,898
    بازدید ماه بازدید ماه : 47,646
    بازدید سال بازدید سال : 235,626
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,032,685

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 13.59.154.190
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

پرچمدار شیائومی Mi 9 رسماً معرفی شد؛ دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی و سریع ترین قابلیت شارژ بی‌سیم دنیا

پرچمدار شیائومی Mi 9 رسماً معرفی شد؛ دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی و سریع ترین قابلیت شارژ بی‌سیم دنیا

اگر به خاطر داشته باشید طی روزهای گذشته شرکت شیائومی با انتشار رشته تصاویری در حساب توئیتر خود برخی از قابلیت‌های مهم گوشی پرچمدار خود را معرفی کرده بود. اما این شرکت امروز به صورت رسمی این گوشی را معرفی کرد و قرار است اولین نسخه‌های آن در نمایشگاه MWC بارسلون در معرض دید عموم قرار بگیرند.

گوشی شیائومی می 9 یکی از آن محصولاتی است که می‌تواند رنج بسیار زیادی از افراد به سمت خود جذب کند. شرکت شیائومی در این اسمارت فون از یک سنسور 48 مگاپیکسلی شرکت سونی به عنوان سنسور اصلی دوربین پشتی دستگاه استفاده کرده است که توانایی استفاده از تکنولوژی Quad Bayer و تبدیل شدن به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 4 برابر بزرگتر را نیز دارد. در نظر داشته باشید که این اولین گوشی شیائومی با سنسور 48 مگاپیکسلی نیست و پیش از این برند ردمی، گوشی Note 7 را با سنسور 48 ساخت سامسونگ معرفی کرده بود.

XiaomiMi9 (6).jpg

در کنار این سنسور شرکت شیائومی از سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع زاویه عریض گسترده با میدان دید بسیار عالی 117 درجه‌ای استفاده خواهد کرد که از پیکسل‌های 1.0 میکرومتری با لنز به گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده خواهد کرد و می‌تواند تصاویر بسیار با کیفیت ماکرو را از اجسامی که در فواصل بیش از 4 سانتی‌متری از آن قرار دارند بگیرد. سنسور سوم این ترکیب نیز یک سنسور تله‌فوتو  12 مگاپیکسلی با قابلیت افزودن زوم اپتیکال 2 برابری به دستگاه است که لنزی به گشودگی دیافراگم f/2.2 در جلوی آن قرار گرفته است.

از دوربین این گوشی که بگذریم به نمایشگر عالی آن می‌رسیم که 6.39 اینچ اندازه داشته و از پنل‌های با کیفیت Super AMOLED با رزولوشن 1080p+ استفاده خواهد کرد. این گوشی نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالای 90.7 درصدی دارد و این نسبت به مدد بریدگی (ناچ) قطر‌ه‌ای و بسیار کوچک بالای نمایشگر دست آمده است.

در کنار ویژگی‌های فیزیکی در این نمایشگر از یک حالت ویژه Dark Mode نیز استفاده شده است که می‌تواند مصرف انرژی آن را تا 83 درصد کاهش دهد و حالت AOD جدیدی که به آن اضافه شده توانایی نمایش الگوهای رنگی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

XiaomiMi9 (3).jpg

در فضای کوچک ناچ این گوشی نیز یک دوربین سلفی بسیار با کیفیت 20 مگاپیکسلی با f/2.0 و پیکسل‌های 0.9 میکرونی جای گرفته‌اند که شیائومی در برخی مناطق آن را به قابلیت صفحه گشایی با اسکن متکی بر هوش مصنوعی چهره همراه کرده است. علاوه بر این قابلیت، هوش مصنوعی این دستگاه در کاهش اعوجاجات در هنگام عکاسی با تصاویر عریض که به مدد ویژگی‌های سنسور اولترا واید گوشی به دست می‌آید نیز بسیار به کار خواهد آمد و حتی این قابلیت به نرم‌افزار دوربین دستگاه افزوده شده است که کاربر بتواند در حین عکسبرداری تصویر خروجی هر سنسور را ببیند و هر کدام که به انتظاراتش نزدیکتر بود را انتخاب کند.

روش بیومتریک دیگر صفحه گشایی دستگاه، طبق انتظار روش حسگر اثر انگشت است که به مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار روز بازار به صورت مجتمع در زیر نمایشگر تعبیه شده است. در کنار این مورد پرداخت با ارتباط NFC و پلتفرم Google Pay به همراه ارتباط GPS دو فرکانسخ و همچنین فرستنده و گیرنده مادون قرمز نیز در این گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امسال سال استفاده از محافظ نمایشگر گوریلا گلاس نسخه 6 است و می 9 نیز مانند دیگر محصولات پرچمدار از این شیشه‌ها استفاده خواهد کرد. البته در پشت دستگاه محافظ صفحه گوریلا گلاس نسل 5 استفاده شده که نکته مثبت این سمت گوشی استفاده از حفاظتی از جنس یاقوت برای جلوگیری از خط و خش برداشتن ماژول دوربین است. این گوشی از استانداردهای IP نیز استفاده کرده و به عبارت ساده ضد آب و گرد و غبار خواهد بود.

XiaomiMi9 (1).jpg

اما در بخش دوم ویژگی‌های بارز این گوشی شاهد استفاده از سیستم شارژ سریع بسیار عالی دستگاه هستیم که در آن با استفاده از درگاه USB-C، می‌توان از یک شارژر 27 واتی که با فناوری شارژ سریع Charge Turbo مجهز شده، می‌توان سرعت شارژ دستگاه را به نحو قابل توجهی افزایش داد. البته نکته منفی که در این مورد وجود دارد این است که شیائومی به صورت پیش فرض گوشی می 9 را با یک شارژر 18 واتی در داخل بسته بندی عرضه می‌کند که برای شارژرهای سریعتر باید سراغ خرید آنها به صورت جداگانه بروید.

این گوشی توانایی شارژ شدن بسیار سریع با حداکثر توان 20 وات را دارد که می‌تواند با استفاده از شارژر 27 واتی بی‌سیمی که همراه باندل دستگاه در هنگام خرید اولیه عرضه می‌شود، دستگاه را شارژ کرد. شیائومی برای این گوشی یک شارژر ویژه خودرویی 20 واتی به صورت بی‌سیم را هم طراحی کرده که می‌توانید در صورت دلخواه آن را جداگانه خریداری کنید. این شارژرها تحت استاندارد الکتریکی TÜV آلمان عرضه شده و از ضریب امنیت بالایی برخوردارند. باتری دستگاه نیز 3300 میلی‌آمپر ساعتی و دارای ظرفیت 100 میلی‌آمپر ساعت کمتر است.

XiaomiMi9 (5).jpg

همانطور که انتظار داشتیم این گوشی نیز مانند دیگر پرچمداران روز با چیپست Snapdragon 855 عرضه خواهد شد که نسخه‌های حافظه موجود برای آن 6 گیگابایت برای رم و 64 یا 128 گیگابایت برای حافظه داخلی است. حالت ویژه Game Turbo نیز در رابط کاربری دستگاه جای گرفته که می‌تواند در هنگام بازی‌های با گرافیک بالا، قدرت CPU و GPU را به نحو قابل توجهی افزایش دهد.

XiaomiMi9 (2).jpg

علاوه بر نسخه معمولی که در مورد آن صحبت کردیم شیائومی یک نسخه ویژه با بدنه شفاف از این گوشی را نیز آماده کرده که شما می‌توانید از روی بدنه دستگاه، قطعات داخلی آن را ببینید. این مدل ویژه با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و فقط مخصوص داخل کشور چین است. البته این تنها تمایز کاربران چینی با دیگران در استفاده از می 9 نیست و شیائومی برای گوشی خود دستیار هوشمند Xiao AI را به جای Google Assistant ارائه خواهد کرد.

این گوشی همانطور که قبلاً هم گفته بودیم در رنگ‌های بدنه بنفش، آبی و مشکی عرضه خواهد شد و برای نسخه پایه 6/128 دستگاه مبلغ 2999 یوآن معادل 455 دلار قیمت گذاری شده است. نسخه 8/128 نیز با قیمت 3299 یوآن معادل 490 دلار و در آخر نسخه 12/256 گیگابایتی دستگاه نیز با قیمت 595 دلار به فروش خواهد رفت.

هنوز زمان عرضه این گوشی به بازار مشخص نیست و باید به نظر در این مورد بیشتر منتظر بمانیم تا شرکت زمان رسمی آن را اعلام کند.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 01 اسفند 1397 ساعت: 21:15
برچسب ها : ,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش