تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 13
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 401
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,888
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 70
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 265
    بازدید هفته بازدید هفته : 401
    بازدید ماه بازدید ماه : 48,608
    بازدید سال بازدید سال : 236,588
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,033,647

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.219.48.116
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

نگاهی به پنج بازی منتخب شرکت اسکویر انیکس در نمایشگاه بازی پاریس

نگاهی به پنج بازی منتخب شرکت اسکویر انیکس در نمایشگاه بازی پاریس

نمایشگاه هفته ی بازی های کامپیوتری پاریس یا Paris Games Week امسال از تاریخ بیست و هشتم اکتبر تا اول نوامبر در شهر پاریس برگزار خواهد شد و طبق معمول بسیاری از شرکت های بازی سازی نام آشنا در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. یکی از حاضران در نمایشگاه امسال شرکت بازی سازی ژاپنی اسکویر انیکس است که به نظر می رسد امسال با دستی پر در نمایشگاه پاریس حضور خواهد داشت. اعضای شرکت اسکویر انیکس ظرف روز های اخیر برنامه های خود را برای حضور در نمایشگاه امسال پاریس اعلام کردند و به معرفی تعدادی از بازی های حاضر در این نمایشگاه پرداختند. از همین رو در متن پیش رو نگاهی خواهیم داشت به پنج عنوان از بهترین و شناخته شده ترین بازی هایی که شرکت اسکویر انیکس امسال قصد معرفی آن ها را در نمایشگاه بازی های کامپیوتری پاریس دارد (لازم به ذکر است که این بازی ها بدون هیچ ترتیب یا اولویت خاصی در این متن معرفی می شوند و شماره های قید شده در متن حاضر لزوماً به معنی برتری این بازی ها نسبت به سایر عناوین شرکت اسکویر انیکس نیستند).

 

 FFXV

1 - FINAL FANTASY XV

سری فاینال فانتزی را می توان به عنوان نماد اصلی شرکت اسکویر انیکس قلمداد کرد. این مجموعه در سال های اخیر با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است که بازی FINAL FANTASY XV را هم می توان مشمول بخشی از این فراز و نشیب ها دانست. این بازی نخستین بار در نمایشگاه E3 سال 2006 بود که به هواداران پر و پا قرص سری فاینال فانتزی معرفی شد. جالب این جاست که در آن زمان قرار بود این بازی تحت نام Final Fantasy Versus XIII انتشار یابد و به شکل انحصاری برای کنسول نسل هفتمی سونی یعنی پلی استیشن 3 عرضه شود. با این حال پروسه ی ساخت این بازی بر طبق برنامه ی تدوین شده از سوی اسکویر انیکس پیش نرفت و در ادامه به دلیل تصمیم گروه سازنده مبنی بر تولید این بازی تحت واسط Direct X 11 پلتفرم اصلی مقصد این اثر یعنی کنسول پلی استیشن 3 از برنامه ی کاری حذف گردید و قرار بر این شد که بازی مذکور تحت نام FINAL FANTASY XV برای دو کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ساخته شود. در این میان می توان گفت که داستان این بازی و شخصیت های حاضر در آن به هیچ کدام از نسخه های سری فاینال فانتزی ارتباط مستقیمی ندارند اما در ساختار کلی داستان این اثر می توان همان تم آشنای نسخه های پیشین سری فاینال فانتزی را مشاهده کرد. اما از لحاظ گیم پلی می توان شباهت های نزدیکی میان سیستم گیم پلی این بازی با گیم پلی بازی های سری Kingdom Hearts مشاهده کرد و سوای آن می توان گفت که ساختار اصلی گیم پلی بازی FINAL FANTASY XV شکل تغییر یافته ای از سیستم گیم پلی بازی Final Fantasy Type-0 خواهد بود. به نظر می رسد که اعضای اسکویر انیکس علاوه بر معرفی دوباره ی این بازی در نمایشگاه بازی های کامپیوتری پاریس، نسخه ای دمو از این اثر را هم با خود به نمایشگاه خواهند آورد تا علاقمندان بتوانند بیشتر با زیر و بم FINAL FANTASY XV آشنا شوند. اگر شانس با هواداران مجموعه بازی های فاینال فانتزی یار باشد شاید در این نمایشگاه تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی اعلام شود. در غیر این صورت چشم انتظاران بازی FINAL FANTASY XV باید روی همان تاریخ نامعلومی که سال 2016 میلادی را نشان می دهد حساب کنند.

 Deus-Ex_Mankind_Divided

2- Deus Ex: Mankind Divided

نسخه ی جدید از سری Deus Ex با داستان مفصل، گیم پلی چند لایه و ساختار فنی خوش رنگ و لعاب خود قطعاً یکی از انتخاب های اصلی هواداران عناوین نقش آفرینی خواهد بود. در این بازی قرار است علاقمندان مجموعه بازی های Deus Ex بار دیگر با آدام جنسن همراه شوند و ماجرای خطیر دیگری را توسط او تجربه کنند. در دنیای جدیدی که در بازی Deus Ex: Mankind Divided قرار است به تصویر کشیده شود، هم نوعان آدام (افرادی که از اعضای فیزیکی و مصنوعی مبتنی بر واقعیت افزوده در بدن خود استفاده می کنند) از سوی جامعه ترد شده اند و به عنوان اعضای درجه دوم اجتماع شناخته می شوند. حال وظیفه ی آدام این است که در کنار سایر فعالیت های خود در قدر توان کاری کند که این دیدگاه منفی تا حد ممکن تعدیل شود. یکی از نکات جالب مربوط به بازی Deus Ex: Mankind Divided سیستم متفاوت پیش خرید این بازی بود که در این مطلب توضیحاتی را در رابطه با آن داده بودیم. این سیستم پیش خرید که به نوعی سیستم مشابه در پروسه ی کیک استارتر (که مبنی بر ارائه ی خدمات در قبال میزان کمک های مالی ارائه شده از سوی علاقمندان بود) را تداعی می کرد، به قدری با باز خورد های منفی مواجه شد که سازندگان بازی Deus Ex: Mankind Divided یعنی اعضای استودیو Eidos Montreal به همراه ناشر این اثر یعنی شرکت اسکویر انیکس در نهایت تصمیم به لغو آن گرفتند و پیش خرید این بازی هم اکنون به شکل عادی انجام می شود! بازی Deus Ex: Mankind Divided قرار است در تاریخ 23 فوریه ی سال 2016 میلادی برای سه پلتفرم PC ، XboxOne و PS4 منتشر شود. از قرار معلوم حاضران در نمایشگاه هفته ی بازی های کامپیوتری پاریس می توانند در این نمایشگاه نسخه ای دمو از این بازی را تجربه کنند.

 Just-Cause-3

3- Just Cause 3  

بازی Just Cause 3 کم و بیش بر همان هسته ی اصلی گیم پلی نسخه ی دوم این سری بنا شده است. تخریب محیط با تمرکز بر فیزیک اجسام یکی از پارامتر های اصلی موجود در این بازی محسوب می شود و شما می توانید در یک محیط کاملاً Open World با فرو رفتن در قالب شخصیت اصلی ماجرا یعنی ریکو رودریگز به هر شکل و سیاقی که دوست داشتید به تخریب پایگاه ها و تجهیزات متعلق به دیکتاتور اصلی حاکم بر جزیره ی Medici یعنی ژنرال Di Ravello بپردازید. البته در این بازی علاوه بر بهبود فیزیک و همچنین جذاب تر شدن قابلیت های مربوط به چنگک ریکو، شاهد اضافه شدن ویژگی های جدیدی نیز به گیم پلی این اثر هستیم که از آن جمله می توان به امکان پرواز بر فراز جزیره ی Medici توسط جلیقه ای به نام Wingsuit اشاره کرد. به نظر می رسد که در نمایشگاه امسال پاریس شاهد به نمایش در آمدن بخش های جذاب دیگری از گیم پلی Just Cause 3 توسط ناشر این بازی یعنی اسکویر انیکس خواهیم بود و بسیار محتمل است که حاضران در این نمایشگاه بتوانند بخش هایی از گیم پلی این اثر را در قالب نسخه های دمو نیز تجربه کنند. ضمن این که باید به این نکته هم اشاره کرد که بازی Just Cause 3 در تاریخ 1 دسامبر امسال برای سه پلتفرم PC ، PS4 و XboxOne منتشر خواهد شد.  

Hitman

4- Hitman

از نسخه ی جدید هیتمن تا کنون در مطالب مختلف خود بسیار سخن گفته ایم و احتمالاً بسیاری از شما اکنون با زیر و بم این بازی به خوبی آشنا شده اید. در بازی Hitman قرار است شخصیت اصلی مشهور و همیشگی حاضر در این مجموعه یا همان مامور 47 بار دیگر در نقاط مختلف دنیا به کمین اهداف مهم و سرشناس خود بنشیند و آن ها را به سان یک شکارچی حرفه ای به شیوه های مختلف از پا در بیاورد. در این بازی شاهد پیشرفت المان های آشنای موجود در گیم پلی هیتمن هستیم و محیط این اثر در کنار امکانات در دسترس آن تا حد قابل توجهی گسترش یافته اند. سازندگان بازی هیتمن یعنی اعضای استودیو Io Interactive تا کنون به طور کامل بر روی معرفی مرحله ی پاریس و ویژگی های مربوط به این مرحله تمرکز کرده بودند و نمایش های ارائه شده از این بازی به شکل تمام و کمال به مرحله ی نمایش مد که با نام Show Stopper شناخته می شود اختصاص داشتند. حال به نظر می رسد که علاقمندان بازی هیتمن می توانند در نمایشگاه بازی های کامپیوتری پاریس شاهد به نمایش در آمدن مکانی جدید از این بازی توسط ناشر این اثر یعنی شرکت اسکویر انیکس باشند. لازم به ذکر است که بازی هیتمن در تاریخ 11 مارس سال 2016 میلادی برای سه پلتفرم PC ، PS4 و XboxOne عرضه خواهد شد.

 Nier

5- Nier New Project

علاقمندان سری بازی های خوش ساخت Drakengard در سبک نقش آفرینی اکشن حدود 5 سال قبل با دنباله ای جانبی از این مجموعه ملاقات کردند که با نام Nier شناخته می شد. متاسفانه بازی Nier ضعف های متعددی در ساختار خود داشت که اجازه نداد تا این اثر از لحاظ قدرت و محبوبیت در حد دو شماره ی نخست سری Drakengard (به خصوص نخستین شماره از این سری) قرار گیرد. حال ناشر آن اثر یعنی شرکت اسکویر انیکس قصد دارد در نسخه ی دوم Nier که فعلاً با پسوند New Project شناخته می شود، با درس گرفتن از نقاط ضعف نسخه ی پیشین این مجموعه، اثری قابل توجه را به مخاطبان اصلی مجموعه بازی های Drakengard تقدیم کند. نکته ی جالب در مورد بازی Nier New Project این است که وظیفه ی ساخت این اثر به استودیو Platinum Games واگذار شده است که بیشتر مهارتشان در ساخت بازی های اکشن هک اند اسلش است و البته طراحی رگه هایی از سبک نقش آفرینی را هم در جریان ساخت بازی Infinite Space تجربه کرده اند. بازی Nier New Project برای نخستین بار در نمایشگاه E3 امسال به علاقمندان عناوین نقش آفرینی اکشن معرفی شد و در همان زمان صحبت از این بود که در پاییز امسال نام نهایی بازی اعلام خواهد شد. حال فصل پاییز از راه رسیده است و شاید ما در نمایشگاه بازی های کامپیوتری پاریس بتوانیم شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در رابطه با این بازی از سوی شرکت اسکویر انیکس باشیم. به هر حال اسم اصلی بازی Nier New Project هر چه که باشد این اثر در نهایت به شکل انحصاری بر روی کنسول PS4 منتشر خواهد شد.

 

به هر حال آن چه مسلم است امسال شرکت اسکویر انیکس با توپ پر به میدان نمایشگاه پاریس خواهد آمد و بازی های فراوانی برای عرضه در این نمایشگاه با خود خواهد آورد. حال شما بگویید که از میان مهم ترین عناوین این شرکت که در نمایشگاه امسال حاضر خواهند بود بیشتر انتظار کدام یک از آن ها را خواهید کشید و دوست دارید از کدام بازی ها خبر های بیشتری بشنوید؟


تاریخ ارسال پست: جمعه 24 مهر 1394 ساعت: 19:24
برچسب ها : ,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش