تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 13
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 224
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,888
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 47
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 265
    بازدید هفته بازدید هفته : 224
    بازدید ماه بازدید ماه : 48,431
    بازدید سال بازدید سال : 236,411
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,033,470

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.126.242
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

نگاهی به میزان نرخ فریم Street Fighter 5 و نقش آن در گیم پلی این بازی

نگاهی به میزان نرخ فریم Street Fighter 5 و نقش آن در گیم پلی این بازی

بازی Street Fighter 5 مدتی است که به بازار آمده و بی هیچ تردیدی در حال حاضر یکی از انتخاب های اصلی بسیاری از علاقه مندان به بازی های مبارزه ای بر روی دو پلتفرم مقصد این اثر یعنی پلتفرم های PC و PS4 به شمار می رود. بحث نرخ فریم و میزان متوسط یا کلی آن در امر انجام بازی های کامپیوتری اگر چه در کل موضوع تاثیر گذار در کیفیت اجرای بازی های کامپیوتری حاضر در سبک های مختلف به شمار می رود، اما شاید در برخی از سبک های خاص موجود در دنیای بازی های کامپیوتری میزان این تاثیر بیش از سایر سبک ها باشد. در این میان بی شک بازی های مبارزه ای را می توان عناوینی لقب داد که برخورداری از نرخ فریم مناسب برای اجرا و همچنین میزان کلی نرخ فریم خروجی در آن ها، تاثیر بسیار قابل توجهی در گیم پلی این بازی ها از خود به نمایش می گذارد. بر همین اساس در مطلب پیش رو قصد داریم تا نگاهی به میزان نرخ فریم مناسب در بازی Street Fighter 5 انداخته و به بررسی نقش آن در گیم پلی این بازی بپردازیم.

 

  بازی Street Fighter 5 بنا به سبکی که در آن حضور دارد برای تجربه شدن تحت کیفیت تصویری 1080 پیکسلی و نرخ نهایی 60 فریم در ثانیه طراحی شده است. موضوعی که در هر دو پلتفرم مقصد این بازی یعنی PC و PS4 رعایت شده است و از همین رو علاقه مندان به بازی Street Fighter 5 برای داشتن تجربه ای بهینه از گیم پلی این اثر می باید بازی محبوب خود را با مشخصات یاد شده بر روی هر دو پلتفرم مقصد این بازی اجرا نمایند. حال ممکن است این پرسش برای برخی علاقه مندان به بازی Street Fighter 5 پیش بیاید که در صورت اجرای این بازی با متوسط نرخ فریم خروجی پایین تر از رقم یاد شده (به طور مثال نرخ 30 فریم در ثانیه) آیا هیچ خللی در تجربه ی گیمر ها از گیم پلی این بازی مبارزه ای ایجاد می شود؟ در پاسخ به این پرسش باید به این نکته اشاره کرد که اگر چه انجام بازی Street Fighter 5 با نرخ متوسط 30 فریم در ثانیه امری غیر ممکن نیست، اما در صورت انجام این امر علاقه مندان به بازی Street Fighter 5 تجربه ی چندان مناسبی را از گیم پلی این بازی در اختیار نخواهند داشت. چرا که در بازی Street Fighter 5 نظیر بسیاری از عناوین هم سبک بحث زمان بندی برای اجرای فنون چند ضرب پیچیده که مبتنی بر فشردن دکمه های مختلف در زمان های مناسب هستند، رابطه ای مستقیم با سرعت کلی اجرای این بازی خواهد داشت و اگر میزان سرعت کلی گیم پلی این بازی در قالب پایین آمدن نرخ فریم خروجی آن تغییر یابد، نمی توان انتظار داشت که چند ضرب های پشت سر هم و ضربات تمام کننده ی ویژه در حین اجرای بازی Street Fighter 5 تحت نرخ فریم متوسط 30 فریم در ثانیه به خوبی و روانی حالت 60 فریم در ثانیه اجرا شوند. بر این اساس علاقه مندان به بازی Street Fighter 5 برای داشتن تجربه ای بهینه و واقعی از گیم پلی این اثر می باید حتماً این بازی را تحت نرخ نهایی 60 فریم در ثانیه اجرا نمایند. حال پرسش این جاست که بازی Street Fighter 5 تا چه حد موفق به فراهم آوردن چنین امکانی برای تجربه کنندگان این اثر بر روی هر دو پلتفرم مقصد آن شده است؟

 street-Fighter5

مسلماً نوع اجرای بازی Street Fighter 5 بر روی کنسول PS4 اندکی با چگونگی اجرای این بازی بر روی پلتفرم PC متفاوت خواهد بود و شاید بتوان ادعا کرد که هر دو گروه تجربه کننده ی این بازی بر روی دو پلتفرم مذکور از قابلیت های یکسانی برای اجرای بازی Street Fighter 5 بهره مند نیستند. به عبارت بهتر تجربه کنندگان نسخه ی PS4 از بازی Street Fighter 5 هیچ امکان خاصی برای بهبود بخشیدن به تجربه ی خود از گیم پلی این بازی در اختیار ندارند و به علت ماهیت متفاوت کنسول های خانگی نسبت به پلتفرم PC ، کیفیت اجرایی این بازی به همان ترتیبی خواهد بود که سازندگان این اثر آن را طراحی کرده اند. با این حال در بخش مبارزات عادی نسخه ی PS4 از بازی Street Fighter 5 (چه در حالت مبارزه به صورت تک نفره و چه در صورت انجام این عمل همراه با دوستان در حالت VS) ثبات نسبتاً مناسبی در میزان نرخ فرم نهایی این بازی مشاهده می شود و در اغلب لحظات مبارزه در این بخش از بازی، متوسط نرخ فریم بر روی رقم 60 فریم در ثانیه ثابت است. البته در برخی از بخش های این بازی نظیر زمان اجرای فنون ویژه یا چند ضرب هایی که با افکت های گرافیکی چشمگیری همراه هستند، نرخ فریم کلی بازی Street Fighter 5 ممکن است به میزان یک فریم در ثانیه افت کند که البته تعداد این لحظات آن چنان قابل توجه نبوده و از سوی دیگر به دلیل گذرا بودن افت فریم مذکور، شاید خلل چندانی را به تجربه ی گیمر ها از گیم پلی این بازی وارد نیاورد. البته در زمان انجام رقابت های آنلاین (در نسخه ی PS4 این بازی) کیفیت اجرایی بازی Street Fighter 5 اندکی متزلزل تر جلوه می کند و به عنوان مثال افت فریم های تک واحدی موجود در مبارزات بخش آفلاین این بازی، در بخش آنلاین به حدود دو تا سه فریم در ثانیه ( دو تا سه واحد فریم از دست رفته) می رسد. با این حال موارد یاد شده در سطور فوق، در نسخه ی PC از بازی Street Fighter 5 به شکل نسبتاً متفاوتی نمود می یابد. به این ترتیب که در صورت استفاده ی علاقه مندان به نسخه ی PC بازی Street Fighter 5 از مشخصات سخت افزاری مناسبی برای اجرای این اثر، نرخ فریم متوسط این بازی چه در حالت مبارزات آنلاین و چه در حالت آفلاین بر روی 60 فریم در ثانیه ثابت می ماند و به عبارت بهتر هیچ گونه افت فریم قابل توجهی در این نسخه از بازی وجود ندارد. در کل تجربه کنندگان نسخه ی PC از بازی Street Fighter 5 باید به این نکته توجه داشته باشند که تجربه ی بهینه از گیم پلی این اثر تنها در حالت بهره گیری از نرخ نهایی 60 فریم در ثانیه امکان پذیر خواهد بود و در صورت ضعف سخت افزاری سیستم کامپیوتری اجرا کننده ی این بازی می باید با اجرای گیم پلی بازی Street Fighter 5 تحت تنظیمات گرافیکی پایین تر، این بازی را به هر طریق ممکن به موجب نرخ متوسط 60 فریم در ثانیه اجرا کرد.

 street-fighter-5

حال که سخن از بازی Street Fighter 5 به میان آمد، بد نیست در پایان این مطلب اشاره ای هم به جدید ترین بسته ی الحاقی این بازی صورت گیرد. به تازگی شرکت کپکام خبر از این داده است که علاقه مندان به بازی Street Fighter 5 در ماه جاری میلادی خواهند توانست به تجربه ی جدید ترین DLC این بازی بپردازند که می توان گفت محتوای آن به طور عمده بر روی شخصیت Guile متمرکز خواهد بود. به عبارت بهتر به موجب استفاده از این محتوای الحاقی شخصیت Guile (همین شخصیتی که در لابلای متن پیش رو تصاویر او را مشاهده می کنید) به لیست مبارزان بازی Street Fighter 5 افزوده خواهد شد و علاوه بر آن لوکیشن اختصاصی این شخصیت که یک فرودگاه نظامی محسوب می شود نیز به لیست میدان های مبارزه ی موجود در این بازی اضافه خواهد گردید. ضمن این که علاوه بر موارد مذکور تعدادی ضربه ی جدید و همچنین یک فن اضافه (که در نسخه های پیشین سری Street Fighter وجود نداشت) هم به لیست حرکات Guile در این بازی اضافه خواهد شد. گفتنی است که تا پیش از فراهم آمدن امکان خرید این DLC با پول واقعی و به قیمت 6 دلار، علاقه مندان به در اختیار گرفتن شخصیت Guile می توانند بسته ی الحاقی مذکور را به کمک خرج کردن پول های درون بازی که از طریق انجام مبارزات قابل دستیابی بوده و با نام Fight Money شناخته می شود خریداری نمایند. البته علاوه بر این محتوای الحاقی جدید، علاقه مندان به بازی Street Fighter 5 می توانند در ماه جاری شاهد آپدیت جدید این بازی یعنی آپدیت ماه آوریل نیز باشند. با این حال شاید کاربران ایرانی چندان از وجود این آپدیت جدید خوشحال نشوند. چرا که به موجب انتشار این آپدیت جدید آن دسته از گیمر های بخش آنلاین بازی Street Fighter 5 که نرخ بالایی در امر قطعی ارتباط اینترنتی و بیرون افتادن از درون مسابقات دارند، به مدت معینی از قرار گرفتن در لیست رقبای قابل انتخاب یا به عبارت بهتر از Match Making این بازی کنار گذاشته می شوند و حتی امکان تنزل تراز جهانی آن ها به منظور تنبیه در این بازی نیز فراهم خواهد آمد. امری که بنا بر حقیقت تلخی به نام اینترنت کم سرعت و پر اختلال ایران احتمالاً موجبات محرومیت بسیاری از گیمر های ایرانی را از انجام مبارزات بخش آنلاین بازی Street Fighter 5 فراهم خواهد آورد. در کل به موجب آپدیت جدید بازی Street Fighter 5 علاقه مندان به این اثر قرار است شاهد بالا رفتن کیفیت قابلیت Match Making و راحت تر شدن امکان حریف یابی در بخش آنلاین این بازی باشند.


تاریخ ارسال پست: جمعه 03 اردیبهشت 1395 ساعت: 11:47
برچسب ها : ,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش