تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3191
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 16
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 293
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,043
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 126
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 382
    بازدید هفته بازدید هفته : 8,411
    بازدید ماه بازدید ماه : 85,172
    بازدید سال بازدید سال : 354,433
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,151,492

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.222.100.212
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 06 تیر 1403

گلکسی S24 اولترا رونمایی شد؛ دوپینگ با هوش مصنوعی!

گلکسی S24 اولترا رونمایی شد؛ دوپینگ با هوش مصنوعی!

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ از سری گلکسی S24 خود در کنار گوشی‌های پرچمدار دیگر رونمایی کرد. قدرتمندترین پرچم‌دار سامسونگ یعنی Galaxy S24 Ultra نیز با تغییرات جالبی نسبت به سال گذشته رونمایی شد که گل سرسبد آنها هوش مصنوعی Galaxy AI است

گوشی گلکسی S24 اولترا را باید جانشین خلف سری S23 سامسونگ دانست. این گوشی علاوه بر ویژگی‌های نسل قبلی به قابلیت‌های جالب هوش مصنوعی مجهز شده است. ویژگی‌هایی که بسیاری از آنها نیازمند اتصال به اینترنت نبوده و به سخت افزار گوشی تکیه دارند. در ادامه به معرفی مشخصات این گوشی واقعاً هوشمند خواهیم پرداخت.

رنگ آبی گوشی Galaxy S24 Ultra

طراحی این گوشی شباهت زیاد به نسل‌های قبلی دارد و ماژول دوربین مانند نسل قبل به بخشی از بدنه گوشی تبدیل شده و ساختاری یکپارچه دارد. می‌توان گفت که سامسونگ با حفظ ظاهر قبلی، بهبودهایی نیز ایجاد کرده است. برای مثال کاربران محبور نیستند با برآمدگی ماژول دوربین در گلکسی اس 24 اولترا دست و پنجه نرم کنند و می‌توان گفت پشت گوشی زیبا‌تر است.

در نمای جلویی گلکسی اس ۲۴ اولترا شاهد همان طراحی قبلی هستیم؛ به طوری که دستگاهی تمام‌صفحه را می‌بینیم که میزبان حفره‌ مرکزی دایره‌ای شکل است و نمایشگر بزرگ دارد. همچنین سامسونگ تصمیم گرفته نمایشگر خمیده را کنار بگذارد و گلکسی S24 اولترا را به نمایشگر تخت مجهز کند. علاوه بر این گلکسی S24 اولترا برخلاف مدل‌های استاندارد و پلاس به فریم تیتانیومی مجهز است.

رنگ خاکستری گوشی Galaxy S24 Ultra

مشخصات نمایشگر گلکسی اس ۲4 اولترا

نمایشگر این گوشی به پنل AMOLED Dynamic 2X مجهز شده و تصاویر را با رزولوشن 120 هرتزی پویا برای کاربران به نمایش می‌گذارد. نمایشگر 6.8 اینچی گوشی گلکسی S24 اولترا قادر است با وضوح 1440 در 3088 پیکسل به حداکثر نوردهی 2600 نیت دست پیدا کند تا بهترین گوشی هوشمند در این زمینه باشد.

همچنین نمایشگر این گوشی به‌لطف Vision Booster، در زیر نور مستقیم آفتاب خواناتر از نسل قبل است. علاوه بر این شیشه‌ جدیدی به نام Gorilla Armor روی این نمایشگر را پوشانده که ۷۵ درصد بازتاب نور کمتری نسبت‌ به نسل قبلی داشته و تا ۵۰ درصد مستحکم‌تر شده و در برابر خط و خش و ضربه تا ۴ برابر مقاوم‌تر است.

نمایشگر گوشی Galaxy S24 Ultra

سامسونگ در تمامی مدل‌های سری Galaxy S24 از نسخه مخصوص چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند. این تراشه نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 3 بوده و شامل یک هسته‌ اصلی با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، پنج هسته‌ با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و دو هسته‌ با فرکانس ۲.3 گیگاهرتز خواهد بود. همچنین کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که ابعاد محفظه بخار گوشی تا ۱.۹ برابر نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.

مضاف بر این می‌توان به پردازنده‌ گرافیکی Adreno 750 اشاره کرد که از فناوری Ray Tracing بهره می‌برد. این در حالی‌ است که گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در دو نسخه‌ اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شوند و برای بازار کشورمان هم نسخه اگزینوس این دو گوشی در دسترس قرار خواهد گرفت.

رنگ زرد گوشی Galaxy S24 Ultra

انتظار می‌رود این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱4 و نسخه‌ جدید رابط‌کاربری One UI 6.1 سامسونگ عرضه شود. کره‌ای‌ها برای این گوشی وعده دریافت 7 آپدیت سیستم‌عامل و 7 سال آپدیت امنیتی را به کاربران داده‌اند.

سامسونگ گوشی‌ Galaxy S24 Ultra را تنها در یک مدل با 12 گیگابایت حافظه رم روانه میدان کرده است. البته گوشی Galaxy S24 Ultra با 256 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه داخلی به میدان خواهد آمد.

مشخصات دوربین گلکسی S24 اولترا سامسونگ

در بخش دوربین گوشی گلکسی اس ۲4 اولترا به سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 مجهز شده است. بر روی این حسگر لنز OIS عریض با میدان دید ۸۵ درجه قرار گرفته است.  گلکسی S24 اولترا ویدیوی 8K با نرخ فریم ۳۰fps ضبط می‌کند.

دوربین‌های گوشی Galaxy S24 Ultra

این گوشی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله‌فوتو مجهز است که یکی از آنها حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارد و بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابری ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتوی دیگر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری و بزرگنمایی دیجیتال 10 برابری دارد که کیفیت آن به لطف سنسور 50 مگاپیکسلی در حد زوم اپتیکال است. 

به گفته‌ سامسونگ، گلکسی S24 اولترا مجهز به بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری است که با نام Quad Tele System شناخته می‌شود و نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. گوشی‌های سری گلکسی S24 به دو قابلیت نرم‌افزاری جالب مجهز شده‌اند. ویژگی اول Enhanced Comfort نام دارد که تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و قابلیت Vision Booster چهار سطح تنظیم نور برای تصاویر در نظر می‌گیرد. قابلیت Pro Visual Engine هم به بهبود کیفیت عکس‌ها در شرایط مختلف محیطی کمک شایانی می‌کند.

گیمینگ با گوشی Galaxy S24 Ultra

قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی اس ۲4 اولترا

قابلیت Live Translate گوشی گلکسی S24 اولترا می‌تواند به صورت لحظه‌ای و بلادرنگ تماس‌های کاربران را به 13 زبان زنده دنیا ترجمه کند. همچنین باید به دستیار Chat Assistant اشاره کرد که قرار است به کاربران در نوشتن متن‌ها و چت‌ها با لحن‌های مختلف مانند لحن اداری یا دوستانه کمک کند.

قابلیت Circle to Search in Google هم به شما در یافتن مکان‌های مختلف کمک می‌کند. برای این کار کافی است روی عکس یک مکان خاص با قلم S pen یک دایره بکشید تا عکس مورد نظر در گوگل جستجو شده و مکان مورد نظر شناسایی و لوکیشن آن برایتان نمایش داده شود تا با استفاده از برنامه‌های مسیریاب به آنجا بروید.

قابلیت Circle to Search in Google

همچنین قابلیت Generative Edit سامسونگ می‌تواد بخش‌های خالی پس‌زمینه‌ یک عکس را با قدرت هوش مصنوعی تکمیل کند. علاوه بر این قابلیت Instant Slow-mo با بهره‌گیری از هوش مصنوعی گلکسی AI می‌تواند با ایجاد فریم‌های جدید ویدیوهای عادی را اسلوموشن کند.

سامسونگ اعلام کرده که گوشی‌های جدیدش با استفاده از قابلیت Transcript Assist و Note Assist می‌توانند صداهای ضبط‌شده را به متن تبدیل کرده و متن‌های نوشته‌ شده را هم خلاصه کنند.

البته کاربران می‌توانند از طریق قابلیت Advanced Intelligence جلوی پردازش داده‌های مربوط‌ به هوش مصنوعی در خارج از محیط گوشی بگیرند. امنیت گوشی‌های سامسونگ فقط به هوش مصنوعی محدود نشده و این گوشی‌ها اکنون از Passkey برای ورود به حساب‌های بدون نیاز به رمز عبور هم پشتیبانی می‌کنند.

نمایی جالب از گوشی Galaxy S24 Ultra

سایر مشخصات و قیمت گوشی گلکسی اس ۲4 اولترا

گوشی Galaxy S24 Ultra به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند تا در کمتر از نیم ساعت به از 0 تا 65 درصد شارژ شود. سامسونگ گوشی Galaxy S24 Ultra را در چهار رنگ مشکی، خاکستری، زرد و بنفش روانه بازار کرده است. گوشی گلکسی S24 اولترا از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۳ بهره برده و به گواهی IP68  مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار مجهز است.

مدل پایه با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1299 دلار به بازار خواهد فرستاد. مدل‌های 12 گیگابایت رم با 512 گیگابایت و یک ترابایت فضای داخلی نیز با قیمت‌های به ترتیب 1420 و 1660 دلار از تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه خواهند شد.


تاریخ ارسال پست: جمعه 29 دی 1402 ساعت: 14:13

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش