تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 11
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2,807
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,487
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 12
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 8
    آي پي امروز آي پي امروز : 260
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 218
    بازدید هفته بازدید هفته : 19,378
    بازدید ماه بازدید ماه : 48,126
    بازدید سال بازدید سال : 236,106
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,033,165

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 52.14.45.36
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

گوشی گلکسی Z فولد 2 سامسونگ با طراحی چشم‌نواز و چیپست قدرتمند رسماً معرفی شد

گوشی گلکسی Z فولد 2 سامسونگ با طراحی چشم‌نواز و چیپست قدرتمند رسماً معرفی شد

اگر به یاد داشته باشید سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد 2020 در کنار سری محبوب و پرطرفدار گلکسی نوت 20 از تبلت‌ها، ساعت و ایرباد‌های جدید خود رونمایی کرد. در حواشی این مراسم سامسونگ کهکشانی تاشوی جدید خود را نیز با نام گلکسی Z فولد 2 به‌رخ جهانیان کشید. اما سامسونگ برای معرفی کامل چنین گوشی انقلابی یک مراسم جداگانه درنظر گرفته که امروز شاهد آن بودیم. در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های کهکشانی تاشوی سامسونگ را مرور می‌کنیم.

گوشی تاشوی Galaxy Z Fold 2 ادامه‌دهنده‌ی راه گوشی گلکسی فولد سامسونگ بوده و با طراحی جذاب و قابلیت‌های فراوان خود نظر بسیاری از مشتریان را به خود جذب می‌کند.

طراحی
تاشوی جدید سامسونگ به یک لولای جدید به نام Hideaway hinge مجهز شده که مانند گوشی گلکسی زد فلیپ قادر است در زاویه‌های مختلف نمایشگر خود را باز نگه دارد. همچنین قابلیت Flex mode موجود در گلکسی Z Flip نیز در گوشی گلکسی زد فولد 2 حضور داشته که به کاربر اجازه می‌دهد با قرار دادن نمایشگر گوشی در زاویه‌ی 90 درجه، صفحه را به دو قسمت مجزا تبدیل کند. برای مثال با این قابلیت می‌توان از صفحه‌ی پایینی به‌عنوان کیبورد استفاده کرده و با آن در صفحه‌ی بالایی تایپ کرد.

hinge.jpg

این لولا از یک مکانبرم به نام CAM بهره می‌برد که به لطف آن گلکسی Z فولد 2 می‌تواند در زوایای 75 تا 115 درجه روی یک قسمت خود بایستد و نیازی به نگه‌داشتن آن نیست.

سامسونگ مدعی شد لولای جدید مورد استفاده در گوشی گلکسی Z فولد 2 از نسخه‌های قبلی مقاوم‌تر بوده و با فیبرهای موجود در خود قادر است از ورود گرد و غبار به دستگاه جلوگیری کند. همانطور که می‌دانید جنس نمایشگر گوشی گلکسی فولد سامسونگ پلاستیک بود، اما سامسونگ در نمایشگر گوشی فولد 2 از یک لایه شیشه‌ی فوق نازک (UTG) استفاده کرده است. این کار به افزون‌بر زیباتر شدن گوشی، صفحه نمایش را در برابر خش و ضربه مقاوم‌تر کرده است.

flex.jpg

گلکسی Z فولد 2 نسبت به نسخه‌ی قبلی خود ظریف‌تر شده و فقط 6 میلی‌متر (در حالت باز) ضخامت دارد. غول کره‌ای برای این گوشی دو رنگ سیاه سحرآمیز و برنز سحرآمیز را در نظر گرفته و تم «سحرآمیز» محصولات خود را در این گوشی نیز ادامه داده است.

نمایشگر
نمایشگر گوشی گلکسی Z فولد 2 نسبت به دیگر تاشو‌های سامسونگ بسیار بزرگ‌تر بوده و دیگر خبری از حضور ناچ آزاردهنده‌ی موجود در گلکسی فولد نیست. سامسونگ این گوشی را مانند دیگر پرچمداران امسال خود به نمایشگر Infinity-O خود مجهز کرده و طراحی دوربین سلفی را به طراحی حفره‌ای (Punch hole) تغییر داده است. همین امر باعث شده اندازه‌ی نمایشگر داخلی گوشی گلکسی Z فولد دو از 7.3 اینچ در گلکسی فولد به 7.6 اینچ افزایش یابد.

fold3.jpg

نمایشگر بیرونی این گوشی سوپر امولد (Super AMOLED) با رزولوشن 2260 x 816 پیکسل بوده و نمایشگر درونی آن Dynamic AMOLED با رزولوشن 2208 x 1768 پیکسل است. نسبت ابعاد نمایشگر بیرونی 25:9 بوده و نسبت ابعاد نمایشگر بزرگ داخلی این گوشی 22.5:18 است.

fold4.jpg

نرخ نوسازی تصویر یا همان رفرش ریت این نمایشگر نیز مانند گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و سری گلکسی S20 خود 120 هرتز است. یکی از معایب بزرگ گوشی گلکسی فولد نمایشگر بیرونی آن بود؛ نمایشگر 4.6 اینچی بیرونی این گوشی به هیچ عنوان تجربه‌ی خوبی برای کاربر ایجاد نمی‌کرد و حتی می‌توان گفت بدون استفاده است. اما کره‌ای‌ها در تاشوی جدید خود درصدد جبران این ضعف برآمده و از یک صفحه نمایش یکدست 6.2 اینچی برای گلکسی زد فولد 2 استفاده کرده‌اند.

دوربین‌ها
قبل از معرفی این گوشی بسیاری بر این باور بودند که سامسونگ از سنسور غول‌پیکر 108 مگاپیکسلی موجود در گلکسی اس 20 اولترا، در گلکسی Z فولد 2 نیز استفاده می‌کند. اما اکنون می‌دانیم که این شایعه‌ها کاملاً غلط از آب درآمدند.

fold2.jpg

در قسمت پشتی این گوشی یک ترکیب دوربین سه‌گانه را مشاهده می‌کنیم؛ اولین سنسور این ترکیب 12 مگاپیکسلی زاویه عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال و پیکسل‌های 1.8 میکرومتری است. دوربین دوم به یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری مجهز بوده و آخرین دوربین، یک 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4، زوم دو برابری، پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و فناوری لرزش‌گیری اپتیکال است.

Galaxy-z-fold-2-camera-specs.jpg

این گوشی هم در نمایشگر داخلی و هم در نمایشگر بیرونی خود از یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری بهره می‌برد.

سخت‌افزار
قلب تپنده‌ی گوشی تاشوی جدید سامسونگ همان چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون 865 پلاس بوده که در سری نوت، سری S و تبلت‌های سامسونگ شاهد آن بودیم. حافظه رم این گوشی 12 گیگابایتی بوده و حافظه‌ی داخلی آن 256 گیگابایت و از نوع پرسرعت UFS 3.1 است.

Galaxy-z-fold-2-Product-Specifications.jpg

ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 2 نسبت به نسخه‌ی قبلی خود مقداری افزایش داشته و به 4500 میلی‌آمپرساعت رسیده است. این گوشی مانند دیگر پرچمداران سامسونگ از قابلیت شارژ سریع 25 واتی، شارژ وایرلس و شارژ وایرلس معکوس (Power Share) پشتیبانی می‌کند.

fold.jpg

همانطور که انتظار می‌رفت نیز گلکسی Z فلیپ 2 از شبکه‌های 5G با طول موج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. غول کره‌ای فناوری جدید Ultra-Wideband موجود در گلکسی نوت 20 اولترا را در این گوشی نیز به‌کار برده است. با این فناوری کاربر قادر است اطلاعات و فایل‌های خود را با سرعتی باورنکردنی به دیگر دستگاه‌های اندرویدی منتقل کند.

قیمت و زمان عرضه
طبق گفته‌های سامسونگ پیش‌فروش این گوشی از فردا آغاز شده و از تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) به‌صورت عادی وارد بازارها می‌شود. همانطور که می‌دانید گوشی‌های تاشو فعلاً جزء محصولات تجملاتی محصوب شده و سامسونگ برای این گوشی قیمت 1999 دلاری در نظر گرفته است.

galaxy-z-fold-2-price-uk.jpg

این گوشی در دو رنگ مشکی سحر‌آمیز و برنز سحرآمیز عرضه می‌شود. اما سامسونگ برای لولای این گوشی رنگ‌های نقره‌ای متالیک، طلایی متالیک، قرمز متالیک و آبی متالیک را در نظر گرفته است.

hinge-color.jpeg

پیش‌فروش نسخه‌ی ویژه به نام Galaxy Z Fold2 Thom Browne Edition از این گوشی هم از امروز آغاز شده و در تاریخ 25 سپتامبر (4 مهر) برای خریداران ارسال می‌شود. قیمت این نسخه‌ی ویژه هنوز مشخص نیست.

thombrowne.jpg

 


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 12 شهریور 1399 ساعت: 20:12

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش