تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    چقدر از سایت راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 3169
    کل نظرات کل نظرات : 62
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 11
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2039

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1,348
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,888
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 145
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 265
    بازدید هفته بازدید هفته : 1,348
    بازدید ماه بازدید ماه : 49,555
    بازدید سال بازدید سال : 237,535
    بازدید کلی بازدید کلی : 2,034,594

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.192.100
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

معرفی یک مادربرد جذاب برای ساخت سیستمی حرفه ای (مادربرد GIGABYTE B360 HD3)

معرفی یک مادربرد جذاب برای ساخت سیستمی حرفه ای (مادربرد GIGABYTE B360 HD3)

مادربرد GIGABYTE B360 HD3

برند سرشناس و پرآوازه ی "گیگابایت" که چندی است با برند Gigabyte و Aorus محصولات خود را در بازارهای جهانی به فروش می رساند، یکی از قابل اعتماد ترین شرکت های فعال در حوزه سخت افزار است که تقریبا در هیچ یک از مراحل تولید خود، ما را ناامید نکرده است. خوشبختانه سبد کالای این کمپانی در بازار ایران نیز کامل بوده و طیف گسترده ای از نیاز و بودجه های کاربران تحت پوشش خود دارد. در این مطلب شما را با مادربرد GIGABYTE B360 HD3 آشنا خواهیم کرد؛ این مادربرد از نظر کلاس کاری در رده مدل های میان رده رو به بالا قرار گرفته و خوشبختانه می توانید حتی با استفاده از آن یک کامپیوتر سطح بالا و حرفه ای را نیز راه اندازی نمایید.

در ابتدا سری به جدول مشخصات فنی این مادربرد زده و آن را نظر عملکرد، بسته به ویژگی های تزریق شده، مورد بررسی قرار خواهیم داد:

نام مادربرد

GIGABYTE B360 HD3

کلاس کاری

میان رده رو به بالا

چیپست و سوکت پردازنده

چیپست Intel B360 با سوکت LGA 1151 که میزبان پردازنده های نسل 8 و 9 اینتل در تمامی مدل ها خواهد بود

حافظه رم

نوع DDR4 با ظرفیت 64 گیگابایت و فرکانس 2666 مگاهرتز

پشتیبانی از گرافیک داخلی

دارد-به همراه درگاه های خروجی D-Sub و HDMI

کنترلر صوتی

Realtek ALC892

شبکه بدون سیم

پشتیبانی از Intel CNVi Wireless در درگاه M.2

درگاه SSD M.2

3 عدد با مسیرهای گوناگون

پشتیبانی از آرایش چند کارت گرافیک

مدل AMD CrossFire

پشتیبانی از روشنایی LED

دارد-به همراه پشتیبانی از RGB Fusion

ابعاد طراحی

فرم ATX

 

چرا باید مادربرد GIGABYTE B360 HD3 را خریداری کنیم؟

همانطور که گفته شد، مادربردی که این روزها در بازار ایران به صورت یک نیاز مبرم احساس می شود، مادربردهای میان رده رو به بالا مانند مادربرد GIGABYTE B360 HD3 است که با ویژگی های متعدد خود، نیاز به بروزرسانی در طولانی مدت را از بین ببرد. مادربردی که از سخت افزارهای روز پشتیبانی کرده و قابلیت های ارتقاء در آن به خوبی لحاظ شده باشد.

در عین حال قیمت نهایی محصول به گونه ای باشد که کاربران زیادی از پس خرید آن برآمده و نگرانی از بابت گارانتی و خدمات پس از فروش به حداقل برسد. تمامی این ویژگی ها را می توانید در مادربرد GIGABYTE B360 HD3 پیدا کنید. در ادامه به سراغ ویژگی های این مادربرد خواهیم رفت.

ویژگی های مهم مادربرد GIGABYTE B360 HD3

این مادربرد می تواند از 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس موثر 2666 مگاهرتز پشتیبانی نماید؛ در نتیجه می توان از کیت و ماژول های خوش قیمت در این فرکانس استفاده نمود. اینتل در پلتفرم های سری 8 و 9 خود، امکان پشتیبانی از دانگل های شبکه بدون سیم Intel CNVi WIFI را نیز برای مادربردهای خود فراهم ساخته و گیگابایت نیز با استفاده از این ویژگی، امکان نصب کارت های شبکه ی Intel CNVi WIFI را در M.2 و PCI-E ممکن می سازد.

با این وجود، درگاه LAN این مادربرد با کنترلر پیشرفته Realtek 8118 ترکیب شده تا شبکه ای مخصوص بازی و کاربردهای حرفه ای را برای کاربران به ارمغان آورد. کنترلر Realtek 8118 به همراه یک برنامه نرم افزاری اختصاصی عرضه می گردد که ضمن مانیتورینگ آنی شبکه، می تواند الویت بندی کاربردها و ترافیک را نیز ممکن سازد. اگر به دنبال اتصال SSDهای پر سرعت به B360 HD3 هستید، این مادربرد می تواند 3 درگاه SSD M.2 را با استفاده از باس های PCI-E x4/x2 و SATA III راه اندازی نماید. همچنین این درگاه ها می توانند از حافظه های Intel Optane نیز پشتیبانی نمایند.

گیگابایت از طیف عظیمی از مدار های محافظ در این مادربرد بهره گرفته است؛ به عنوان مثال برخی از مدل های برجسته در این مدارات شامل ESD و محافظ LAN است؛ این 2 مدار محافظ در بخش شبکه، از قطعات محافظت کرده و جلوی نوسان های ناگهانی را خواهد گرفت. مدارهای دیگری در بخش حافظه رم و حتی فن ها نیز به خدمت گرفته شده است.

با وجود آنکه با یک مادربرد میان رده رو به بالا روبرو هستیم، اما گیگابایت از سامانه های خنک کننده هوشمند و مدیریت جامع در این نمونه بهره می برد؛ فناوری اختصاصی Smart Fan 5، با کمک 6 سنسور حرارتی، ضمن هدایت 4 فن که به هدرهای مادربرد متصل هستند، می تواند تهویه هوشمند را برای کامپیوتر شما را به ارمغان بیاورد؛ Smart Fan 5 از فن های PWM و DC پشتیبانی کرده و افزون بر تمام این ویژگی ها، می توان از سنسورها به منظور مانیتورینگ نیز بهره گرفت. البته با وجود هدرهای 4 پین ترکیبی، بر خلاف بسیاری از مدل های مشابه از برندهای رقیب، کاربران می توانند به صورت همزمان از انواع فن و حتی رادیاتورهای خنک کننده های مایع نیز استفاده نمایند.

در نسخه ی جدید برنامه نرم افزاری گیگابایت و تب Smart Fan 5 قابلیت های بسیاری دیده می شود که یک داشبورد کاملا حرفه ای را در زمینه تهویه کامپیوتر شما، ارائه خواهد کرد.

در بخش مدار صوتی، گیگابایت ضمن استفاده از کنترلر Realtek ALC892، مسیری مجزا برای مدار PCB در نظر گرفته و این مسیر با لایه ای نورانی مشخص شده است. بهترین خازن های صوتی، تضمینی بر کیفیت صدای خروجی شما خواهند بود.

این مادربرد دارای هدر های LED RGB است؛ اگر به شخصی سازی کیس خود علاقه داشته و البته دیگر سخت افزارهای سازگار با فناوری RGB Fusion را مورد استفاده قرار می دهید، تنها کافی است که هدرها را به مادربرد متصل کرده و سپس با راه اندازی برنامه نرم افزای RGB Fusion از طریق نسخه دسکتاپ و یا حتی اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند، رقص نور، رنگ آمیزی و ضربان هیجان انگیز خود را انتخاب نمایید. اپلیکیشن RGB Fusion برای سیستم عامل های "اندروید" و "آی او اس" آماده دانلود و استفاده است.

GIGABYTE DualBIOS شما را به یاد چه می اندازد؟ گیگابایت جزو اولین شرکت هایی بود که 2 تراشه بایوس را در مادربردهای خود پیاده سازی کرد؛ این شرکت در مادربرد GIGABYTE B360 HD3 به مانند مادربردهای High-End از 2 تراشه بایوس استفاده کرده و هر یک با حافظه 128 مگابایتی خود، یک UEFI کامل را در خود جای داده اند که در 2 حالت اولیه و حرفه ای، قابل استفاده خواهند بود. همانطور که گفته شد، گیگابایت یکی از برترین بایوس ها را در بین مادربردها داراست؛ این بایوس می تواند برای کاربران حرفه ای و آماتور، انتخاب هایی را به همراه داشته باشد تا شما را به مدیر بلامنازع سیستم تبدیل کند.

شرکت گیگابایت صاحب یک پتنت ثبت شده، در راستای تقویت اسلات های توسعه است؛ با تکیه بر ویژگی های ULTRA DURABLE، اسلات های توسعه به شیوه هایی خاص تقویت شده و از خم شدن آنها در اتفاقات فیزیکی و کارت های سنگین وزن، جلوگیری به عمل آمده است تا بدین ترتیب طول عمر مادربرد شما افزایش یابد.

کلام آخر:

مادربرد GIGABYTE B360 HD3 یکی از برترین انتخاب ها در حوزه مادربردهای میان رده رو به بالا به حساب می آید که خرید آن از هر جهت منطقی به نظر می رسد؛ افزون بر تمام ویژگی های یاد شده، گارانتی 3 ساله آواژنگ نیز مهر تائیدی بر آسوده سازی خیال شما به جهت یک خرید امن و مطمئن است


تاریخ ارسال پست: جمعه 19 بهمن 1397 ساعت: 10:03
برچسب ها : ,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش